Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. Hangisi tasarım kavramının doğru tanımı değildir?
A) Problemi alışılmadık ya da orijinal bir yaklaşım ile çözmek
B) Zahmet çekerek ulaşılan sonuç
C) Yeni, işe yarar bir şeyin meydana getirilmesi
D) Orijinal ve değerli bir şey üreten süreç
2. Hangisi altın sayıların doğru sırasını oluşturmaktadır?
A) 1,3.5.8.13.23.34.57
B) 1,2,3,5,8,13,21,34,55
C) 2, 3,5,9,16,21.35,55
D) 3.5.8.15.21.34.65
3. Hangisi “Biçim”in (Form’un) görsel özelliklerindendir?
A) Bizim perspektifimize ya da görüş açımıza uygun olması
B) Işık ve gölge olmaması
C) Biçime göre yüksekliğimizin mesafesi
D) Formu gösteren alanın büyüklüğü
4. Renklerin psikolojik özellikleri için hangi ifade yanlıştır?
A) Kırmızı: Sabit fikirler, hüzün, endişe, korku, küçük yüzeylerde hareket.
B) Mavi: Su, gökyüzü, sakinlik, soğukluk, inanç, pasiflik, yaratıcılık, sonsuzluk ve
uzay.
C) Turuncu; Canlılık, hareket, yaşama sevinci gösterir.
D) Beyaz; Temizlik, saflık, sadelik, dürüstlük
5. Hangisi simetrik dengenin özelliklerinden değildir?
A) Düzenlenmesi (yapımı) kolaydır.
B) Kesinlik ve kararlılık telkin eder.
C) Yerleşiklik ve oturmuşluk etkisi vardır.
D) İlgiyi çekme ve devam ettirme özelliği fazladır.
6. Hangi teknik resim çizgilerinden çizgi türü ve kullanım alanı yanlış verilmiştir?
A) Kalın çizgi - Cisimleri uzayda sınırlayan çizgiler ( Ana ve Ara çizgiler)
B) İnce çizgi - Ara, taşıma, ölçü vb...
C) Kesikli çizgi - Görünmez çizgiler ve kesit yaklaştırma
D) Kesikli noktalı ince çizgi - Tarama çizgisi
7. Sanat eserleri etki alanına göre, …(Plastik, fonetik ve Kompozit)…. sanatlar olarak
ayrılırlar.
8. Sıcak renkler ; …(kırmızı, sarı ve turuncu).. dur.
9. Oluşumları yönünden dokular; …(doğal dokular ve yapay dokular)… olarak ikiye ayrılırlar.
10. Objelerin ışıklı (aydınlık) kısımları ile gölgeli (karanlık) kısımları arasında kalan
kısımları hassas bir geçişle birbirine bağlayan orta ton değerlerinin hepsine birden
…(değer)… denir.
11. Işığın nesneler, objeler ve cisimler üzerinde yayılırken oluşturduğu açık orta-koyu ton
değerlerine …(ışık, gölge).....diyoruz.
12. Desende ışık-gölge ve açık – koyu değerlerini uygularken en açıktan başlayarak
en…(koyu ton).. a doğru gidilir.
13. …(İlgi)… o işi yapma isteğimiz, …(yetenek).. ise yapabilme kapasitemizdir.
14. …(Estetik)…..; değerleri tanımlar, öncelikle “ GÜZEL”in “ÇİRKİN”e üstünlüğünü
savunur. …(sanat eserini)….. belirli çıkarlar karşılığı yapılmış işlerden ayırır.
15. (D) Mobilya tasarımını etkileyen unsurlar; ihtiyaç-kullanım ve üretimdir.
16. (D) Güzellik: Görme, işitme duyuları aracılığı ile hoşa giden, hayranlık uyandıran
biçim ve ölçülerin oluşturduğu bir bütündür.
17. (Y) Estetik hoşlanma, “kişi”den hiçbir karşılık beklemeden, ondan duyulan salt hazdır.
18.(D) Mesleğimiz bakımından oran ve orantı kavramını ele aldığımızda; bir mobilyanın
ölçüleri arasında beğenilir bir bağlantı bulunmasıdır.
19. (Y) Mobilyada sanat unsurlarını oluşturan değerlerin tümüne doğrultu (yön) denir.
20. (D) Renk, çeşitli cisimlerden yansıyarak gelen ışınların görsel algılarda (gözümüzde)
oluşturduğu duyumlardır.
21. (Y) Mobilya tasarımında soğuk renkler, olduğundan daha yakın ve daha büyükçe
gösterir.
22. (D) Nokta, boyutsuz tasarım elemanıdır. Objektif tanımı ile yer belirleyici bir işarettir.
23. (D) Kompozisyonlarda nesnelerin plandaki duruşlarıyla göstermiş oldukları
doğrultulara yön denir.
24. (Y) Noktalar yan yana gelerek ışık oluştururlar
25. Tarama menüsüne girildiğinde yapılacak tarama işlemine göre hangi ayarlar
yapılamaz?
A) Tarama büyüklüğü
B) Tarama açısı
C) Tarama çizgi kalınlığı
D) Tarama çizgi tipi
26. Aşağıdaki resimlerden hangisi sehpa montajının son aşamasıdır?
27. Bilgisayarla sehpa teknik resminin çiziminde hangi işlem sırası uygulanmalıdır?
I-Ana çizgilerle resmin önce ön görünüşü ölçülere uygun olarak çizilir.
II- Net resim üzerinde tarama katmanı kullanılarak gerekli taramalar yapılır.
III-Ön görünüşün alt kısmına aynı esaslar dikkate alınarak üst görünüş çizilir.
IV-Resim ölçülendirilerek ihtiyaç duyulan yerlerde eksen çizgisiyle kesit işaretleri
gösterilir.
A) I-II-III-IV B) III-IV-II-I C) II-III-IV-I D) I-II-II-IV
28. Aşağıdaki net resimde gösteilen kesit çizimi, hangi seçenekteki kesit çizime aittir?
A) B-B B) D-D C) C-C D) A-A
29. Aşağıdaki net resimlerden hangisi perspektifi verilen sehpa ya ait net resimdir?
30. Kesit resimleri taranırken tarama için seçilen katman ayarı …(tarama)… menüsüne
kaydedilir.
31. Sehpa türü mobilyalarda kesit resimlerini özelikle …(bağlantı)….kısımlardan almak
gerekir.
32. Kesit resimleri üzerinde genellikle …(makta)…kısımları taranır.
33. Kesit resimler çizilirken en son işlem olarak ……(detay, yerleri)..işaretlenir.
34. Mobilya tasarımında, elde edilen verilere ve kullanılacak …(malzeme)…. türüne göre uygun
ölçüler belirlenmelidir.
35. (Y) Autocad 2012 çizim programıyla çizdiğimiz resmi 2007
versiyonunda sıkıntısız açarız.
36. (Y) Yanlış katmana çizdiğimiz bir resmi silip doğru katmana
çizmemiz gerekir.
37. (Y) TopView’e çizdiğimiz bir resmi Left View’e taşıyamayız.
38. (Y) Katmanları kullanarak çizim yapmak çizimlerimizi daha yavaş
yapmamıza neden olur.
39. (D) PLINE ile çizilen resimler daha sonra patlatılarak LINE’a
dönüştürülebilir.
40. (D) EXTRUDE komutuyla LINE ile çizilen resimler katı (solid)
modele oluşmaz sadece surface (telkafes) model oluşur.
41. (D) UNION komutuyla iki farklı katı modeli birbirine kaynak
yaparız ve tek bir model halinde hareket etmesini sağlarız.
42. (Y) SUBTRAC komutunun kısa yolu “ S “ dir.
43. (D) INTERSECTION komutunu herhangi bir katı modelden başka
bir katı modeli çıkarmak için kullanırız.
44. (D) ROTATE komutunda döndürme işlemi yaparken saat yönündeki
döndürme yapacaksak rakamın başına (-) işareti koymalıyız.
45. (D) Tasarım, bir ürünün üretilebilmesi için düşüncenin çizim olarak
aktarılmasından üretilmesine kadar geçen süre içerisindeki
eylemlerin tümüdür.
46. (Y) Geleneksel tasarım süreçlerinin en sonuncusu 3 boyutlu
çizimdir.
47. (Y) İngilizcesi computer aided design olan Bilgisayar Destekli
Tasarım, uluslararası platformda kısaca bu kelimelerin baş
harflerinden oluşan CAM terimiyle anılmaktadır.
48. (D) Üç boyutlu sistemlerde modelleme için kullanılan yöntemlerden
biri solid modeling yöntemidir.
49. (D) Bilgisayar destekli tasarım sürecinin son aşaması tasarımın
sunulmasıdır.
50. (Y) Section Plane komutu Flat shot komutu altında bir komuttur.
51. (D) Flat shot komutu uygulamasını 3D Modeling alanında yapmalıyız.
52. (D) Rename komutu Layout isminin değiştirilmesi için kullanılan yardımcı
bir komuttur.
53. (D) Katmanları kullanarak çizim yapmak çizimlerimizi daha hızlı
yapmamıza yardımcı olur.
54. (D) Flat shot ile görünüş çıkartılan resimler INSERT komutuyla çağrılır.
55. (Y) INSERT komutuyla çağrılan block resimler istenilen ölçekte sayfaya
yerleştirilemez.
56. (D) SCALE komutu ekranda bulunan resimleri birbirinden bağımsız olarak
büyültüp küçültebilen bir komuttur.
57. (Y) Flatshot ile görünüş çıkartırken HIDE görüntü almak mümkün değildir.
58. (D) Page setup menegar komutuyla çalışma sayfasının düzenlemesi yapılır.
59. (D) New layout komutuyla yeni çalışma sayfaları oluşturabiliriz.
60. (D) REGION komutuyla line ile çizilmiş bir alandan katı model
oluşturabiliriz.
61. (D) Mark Center komutuyla merkezi bilinmeyen daire ve yayların merkezi
bulunur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder