13 Nisan 2018 Cuma

Et ve Et Ürünleri İşleme Dalı Gıda Güvenliği Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. Sağlık ve temizlik kuralları bilgisini içeren hekimlik dalı hangisidir?
A) Temizlik B) Sanitasyon C) Dezenfeksiyon D) Hijyen

2. Yiyecek üretimi ve servisinde çalışan kişilerin portör kontrolü ne kadar sıklıkla yapılmalıdır?
A) İki yılda bir B) Yılda bir kez C) 3- 6 ayda bir D) Her ay

3. Aşağıda yapılan işlerin hangisinde mutlaka eldivenle çalışmak gerekir?
A) Çiğ yiyecekleri hazırlarken B) Yaralı elle hamur yoğurma C) Servis tabaklarını taşıma sırasında D) Kuver hazırlama sırasında

4. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde personelden yiyeceklere bulaşan hastalık etkenidir?
A) Yiyeceklerin uygun ısıda depolanmaması B) Yiyecek üretimi ve servis alanlarında yemek yeme C) Satın alınan yiyeceklerin kalitesinin düşük olması D) Çalışılan alanlarda evcil hayvan beslenmesi

5. Ambalajlı yiyecekleri satın alırken aşağıdakilerden hangisine en az dikkat edersiniz?
A) Marka veya satın alınan yer. B) Ambalajın sağlam ve yırtık olmamasına C) Ambalajda etiket bilgilerinin açıklayıcı olmasına D) Ambalajın boyutu ve renklerine 

6. Aşağıdaki besinlerin hangisi soğuk depoda saklanmalıdır?
A) Sebze ve meyveler B) Konserve gıdalar C) Kuru baklagiller D) Tahıllar

7. Aşağıdakilerden hangisi kısa süreli depolama için uygun ısı değildir?
A) Tavuk etleri 4- 7 derece B) Patates, soğan 10 derece C) Yumurta 4- 7 derece D) Büyük parça etler 0- 2 derece

8. Yiyeceklerdeki proteinin parçalanması ve kükürtlü bileşiklerin oluşması sonucunda görülen bozulma aşağıdaki terimlerden hangisidir?
A) Çürüme B) Küflenme C) Kokuşma D) Ekşime

9. Sebzeleri hazırlama sırasında hangi işlem kirlenmeye neden olur?
A) Sebzeleri bol suda yıkama. B) Yıkanan sebzeleri dezenfektanlı su içinde bekletme C) Yıkanan sebzeleri, yıkanmamış olanlardan ayırma D) Sebze doğramada et tahtası ve bıçağını kullanma 

10. Sebzeleri dezenfekte etmede hangi madde kullanılmaz?
A) Sebze dezenfektan maddesi B) Çamaşır suyu C) Tuz D) Sirke

11. Izgarada pişirilen etin iç ısısı kaç derece olmalıdır?
A) 25  derece B) 50  derece C) 74  derece D) 100  derece

12. Yiyecekleri soğutma ve bekletme aşamalarında dikkate alınması gereken tehlikeli ısı bölgesi hangisidir?
A) 0 - 5  derece B) 5 - 63  derece C) 63- 74  derece D) 74- 100  derece

13. Yiyecekler tehlikeli ısı bölgelerinde en fazla ne kadar süre bekletilmelidir?
A) 1- 2 saat B) 4- 6 saat C) 6- 8 saat D) 24 saat

14. Dondurulmuş besinlerin çözdürülmesinde hangi işlem doğrudur?
A) Oda ısısında kendi haline bırakarak çözdürme B) 4- 7  derece de soğuk depolarda çözdürme C) Radyatör gibi sıcak zemin üzerine koyarak çözdürme D) Sıcak su içinde tutarak çözdürme

15. Yiyecek- içecek servisi sırasında yapılan hatalı davranış hangisidir?
A) Servis takımlarını peçete içinde ve tabakla taşıma B) Servis sırasında daima maşa kullanma C) Konuk tabağından artan yiyecekleri kullanmadan çöpe atma D) Kirli takımları servis sonuna kadar servant ta bekletme  

16. Çalışma ortamında iş verimini hangisi olumsuz etkiler?
A) Her çalışma ünitesinde aydınlatma sisteminin olması B) Mutfakta nem oranının % 70‘ den fazla olması C) Çalışma alanlarında ısının 18- 22 derece olması D) Mutfak duvar renginin beyaz olması

17. Hangisi mutfak zemini için istenilen nitelik değildir?
A) Kolay temizlenir olmalı B) Açık renklerde olmalı C) Kaymaları önlemek için pütürlü olmalı D) Darbelere karşı dayanıklı olmalı

18. Hijyenik bir temizlik için hangisine ihtiyaç vardır?
A) Mekanik etki B) Isı C) Dezenfektan madde D) Hepsi 

19. Servis alanında halıların yıkama işlemi ne kadar sıklıkla olmalıdır?
A) On beş günde bir B) Haftada bir C) Gün aşırı D) Hergün

20. Hangisi mutfakta yapılması gereken günlük işler içinde yer almaz ?
A) Zemin temizliği B) Tezgâh temizliği C) Cam temizliği D) Ocak temizliği

21. Mutfakta yapıldığı malzemeden dolayı hangi aracın kullanılması sakıncalıdır?
A) Çelik tezgâh B) Tahta et kütüğü C) Polietilen tahta D) Teflon tepsi

22. Yüzey aktif özelliği olan temizlik maddesi hangisidir ?
A) Sud kostik B) Sirke C) Soda D) Sabun

23. Hangisi dezenfektan maddede aranan özelliklerden biri değildir?
A) Toksin özelliği olmamalı B) Organik maddelerin bulunduğu ortamlarda etkisinin az olması C) Mikroorganizmalara karşı hemen etkili olması D) Yüzeyleri aşındırıcı etkisi olmamalı

24. Hangisi dezenfektan maddenin etkisini arttırır?
A) Deterjanla birlikte kullanmak. B) Soğuk su ile kullanmak C) Temizlenmiş yüzeye uygulamak. D) Farklı dezenfektanlarla karıştırmak.

25. Yemeklerin servis saatine kadar sıcak tutulmasını ve korunmasını sağlayan araç hangisidir?
A) Salata bar B) Salamander C) Buharlı tencere D) Benmari

26. Izgara, kızartma vb. çok çeşitli pişirme yöntemlerinin uygulandığı pişirme aracı hangisidir?
A) Buharlı konveksiyonlu fırınlar B) Mikro dalga fırınlar C) Devirmeli tavalar D) Mekanik fırınlar

27. Mutfak araçlarının kullanımı sırasında hangisi yanlıştır?
A) Araçların daima temiz tutulması B) Kullanım kılavuzuna uygun kullanma C) Çalışan araca elle müdahale etmeli D) Amaç dışında kullanmaktan kaçınma

28. Hangisi haşerelerin oluşumuna yol açar?
A) Tezgâh altlarının nemli kalması B) Çatlak, deliklerin onarılmış olması C) Kapı altlarının izole edilmesi D) Ortada yiyecek kırıntısı bırakılmaması

29. (D) ISO 22000 HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, gıdanın üretiminden itibaren son tüketiciye ulaşıncaya kadar tüm aşamalarında ilgili birimler arasında iletişimini ve bu sayede güvenli gıdanın her basamakta izlenebilirliğini sağlamayı esas almaktadır. 

30. (Y) “Kritik kontrol noktalarının belirlenmesi” HACCP’in genel olarak kabul görmüş yedi temel ilkesi arasında yer almamaktadır. 

31. (D) ISO 22000 Belgesi, gıda endüstrisi uzmanları tarafından geliştirilmiş olan uluslararası kabul görmüş bir standarttır. 

32. (Y) Güvenli gıda için gıda güvenliği standartlarının geliştirilmesi çalışmalarında uluslararası bir uyumluluğa ihtiyaç yoktur. 

33. (D) ISO 22000 Belgesi’nin ana prensibi, müşteriler için ürünlerin kullanımının güvenli olmasını sağlayacak bir gıda güvenliği yönetim sistemini planla, tasarla, uygula, işlet, bakım yap ve güncelledir. 

34. (Y) ISO 22000 standardı gıda temini zincirindeki tüm kuruluşlar için geçerli değildir. 

35. (D) Türkiye'de 16 Kasım 1997 tarihi itibarı ile Türk Gıda Kodeksi ile gıda sanayinde HACCP uygulamaları zorunlu hâle getirilmiştir. 

36. (Y) ISO 22000 HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, gıda zincirinin her aşamasında kullanılamaz. 

37. (Y) ISO 22000 HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’nin standart maddeleri arasında kaynak yönetimi yer almaz. 

38. (D) Validasyon; bir cihazın, ekipmanın, metodun veya sistemin performasının belirlenen koşullara uygun olduğunu göstermek için yapılan işlemlerdir.  

39. ……(Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği)……, gıdaların kalite ve hijyenle ilgili özelliklerini, katkı maddelerini, aroma maddelerini, pestisit ve veteriner ilaç kalıntılarını, gıda bulaşanlarını, ambalaj ve işaretleme, depolama ve taşıma kurallarını, numune alma ve analiz metotlarını kapsar. 

40. Süt, yumurta ve hayvan dokularındaki toplam veteriner ilaç kalıntısı miktarı hakkında bilgi veren ve vücuttaki biyokimyasal seyri bilinen kalıntılara……(belirleyici kalıntı)…..denir. 

41. Gıda maddelerinin ham maddeden başlayarak sınıflandırma, işleme, değerlendirme, dayanıklı hâle getirme işlemlerinin yapıldığı ve gıda maddeleri satış yerlerine gönderilmek üzere depolandığı tesisler ile bu tesislerin tamamlayıcısı sayılacak yerlerin tamamına ……(gıda maddeleri üreten işyeri)….denir. 

42. Doğrudan veya dolaylı olarak gıda maddesinde bulaşmaya yol açabilecek her türlü canlıya……(zararlı canlı)……denir. 

43. Aroma maddesi hayvansal kaynaklı ise hangi hayvana ait olduğu üretici tarafından ………(belgelenmek)…….. zorundadır. 

44. Ham maddeler; üretiminden işleme noktasına gelinceye kadar fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik ……(bulaşanlardan).. korunmalıdır. 

45. İnsan tüketimi için uygun olmayan maddeler ham maddeden ayrılarak hijyenik kurallara uygun bir biçimde ortamdan …(uzaklaştırılmalıdır)….. 

46. Kontrol sisteminin uygulama aşamalarında uzman kişiler tarafından oluşturulan kontrol grubu tarafından bir …(akış şeması)……hazırlanmalıdır.

47. Aşağıdakilerden hangisi HACCP’in genel olarak kabul görmüş aşağıdaki yedi temel ilkesinden biri değildir? 
A) Tehlike analizinin yapılması B) Kritik limitlerin oluşturulması C) Ulusal standartlara uygunluğu D) Kontrol prosedürlerinin oluşturulması 

48. ISO 22000 Belgesi’ni aşağıdakilerden hangisi uygulayamaz? 
A) Gıda üreticileri B) İnşaat malzemesi satan iş yerleri C) Gıda ve yemek hizmeti veren kuruluşlar D) Tohum ve yem üreticileri 

49. Aşağıdakilerden hangisi ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi’ni almak için izlenmesi gereken yollardan biri değildir? 
A)Bankaya para yatırmak B)Bir standart edinmek C)Eğitim ihtiyaçlarını belirlemek D)Gelişme prosedürleri hazırlamak 

50. Aşağıdakilerden hangisi ISO 22000 HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’nin faydalarından biridir? 
A)Gıda ürünlerinin ucuz olması B)Ürün kayıplarını artırması C) Tüm gıda zincirine uygulanabilir olması D)Hata yapılarak tecrübe kazanılması 

51. Aşağıdakilerden hangisi ISO 22000 HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’nin standart maddeleri arasında bulunmaz? 
A) Gıda güvenliği yönetim sistemi B) Güvenli ürün planlama ve gerçekleştirme C) Kaynak yönetimi D) Tehlike analizi

52. Gıda maddelerinin kirlenmesini önlemek amacıyla gıda maddesinin özelliklerini etkilemeden fiziksel ve/veya kimyasal yollarla ortamdaki mikroorganizmaların arındırılması işlemine ne denir? 
A)Dezenfeksiyon B)Depolama C)Gıda hijyeni D) Gıda zinciri 

53. Bir gıda maddesinde istenmeyen bir maddenin bulunmasına sınırlı olarak izin verilen en yüksek miktara verilen isim aşağıdakilerden hangisidir? 
A) Kritik kontrol noktası B) Kabul edilebilir en yüksek değer C) Kabul edilebilirlik sayısı D) Kabul edilebilir günlük alım miktarı

54. (D) Toplam Kalite Yönetimi (TKY) evriminde kalite planlama (Deming Juran), insana yatırım (Crosby), müşteri odaklılık (Akao) yer alır.

55. (Y) Çalışanların bilgilendirilmesini, yetkilendirilmesini ve takım çalışmasıyla tüm süreçlerin sürekli iyileştirilmesini hedefleyen yönetim felsefesi eğitime dayalı yönetimdir.

56. (D) TKY çalışmalarında kişinin kendi kendisine, vatandaşa, çalışana saygısı esastır.

57. (D) İşi ilk seferde doğru olarak yapma düşüncesinin dayandığı felsefe sıfır hata felsefesidir.

58. (D) Yönetim departmanındaki kişinin güven yaratan, yardımcı olan, yargılamayan, personelini geliştirerek yeterli kaynağı ve finansmanı bularak uygun iş ortamı sağlayan kişi liderdir.

59. (Y) Süreç odaklı yönetici herkesin kendisi gibi davranmasını ve çalışmasını istemez.

60. (D) TKY'de esas olan hataları tespit etmektir.

61. (Y) Hata payının en az olması hizmet sektöründe zamanlılık, doğruluk ve ortamdaki kalite göstergesidir.

62. (Y) Amaca ulaşmak için yapmak istediğimiz, ölçülebilir faaliyetleri sinerji ile ifade ederiz.

63. (Y) Takım çalışması kuruluşun misyonu ile ortaya çıkar.

64. Müşteri tarafından tanımlanan kaliteye öncelik verilerek kuruluşun ve çalışanların bilgilendirilmesini, yetkilendirilmesini ve takım çalışmasıyla tüm süreçlerin sürekli iyileştirilmesini hedefleyen yönetim felsefesi.......(TKY)......... dir.

65. ....(Vizyon)...... istenen yer ve durumu, ilerleyecek yönü gösteren, gelecek yaratmak, riske girmek diye tanımlanır.

66. Örgütün varoluş amacı doğrultusunda üstlendiği role.......(misyon)...ad verilir.

67. Amaca ulaşmak için yapmak istediğimiz, ölçülebilir faaliyetlere .....(hedef)....denir.

68. Her bireyin harcadığı enerjinin toplamından daha büyük olarak ortaya çıkan enerjiye ...(sinerji)... denir.

69. İşi ilk seferde doğru olarak yapmaya dayalı yönetim felsefesini politikası……(sıfır hata)… dir.

70. PUKO döngüsü .....(planla)...., uygulama ve kontrol etmeyi içerir.

71. Ürün ve hizmet kalitesiyle yaşam kalitesi arasında kurulan ilişkiye .....(topluma etki)...denir.

72. Öğrenci, öğretmen ve okul idareleri .....(başarısızlık)....korkusunu birlikte yenmelidirler.

73. Kalite geliştirmede "Planla, yap, değerlendir ve harekete geç" (PDCA) çevrimindeki bu döngünün adi........(deming döngüsü)....... dir.

74. Toplam kalite yöntemine göre iki temel ölçüm şekli bulunmaktadır. Bunlardan birisi ölçüm (temel süreçler ve müşteri tatmini) diğeri ise ......(dış ölçüm)...... şeklidir.

75. Yeni bilgi, ürün ve hizmetler oluşturmak - yenilikçi gruplarla ilişkiler kurmak - yüksek bir amaca hizmeti öngörmek öğrenen....(organizasyon).... özelliğidir.

76. Toplam Kalite Yönetimin esas olan; hataları ayıklamak, hata yapmamayı sağlamak, .....(kontrollü)...birlikteliklerdir.

77. Kurumun veya işyerinin gelişmesinde temel rol .....(lidere)...... aittir.

78. "Müşteri beklentilerini her şeyin üzerinde tutan ve müşteri tarafından tanımlanan kaliteyi, tüm faaliyetlerin yürütülmesi sırasında ürün ve hizmet bünyesinde oluşturan bir yönetim biçimidir." tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Uygunluk kalitesi B) Tasarım kalitesi C) Üretim kalitesi D) Toplam kalite yönetimi

79. Okulda toplam kalite yönetiminde eğitim şekli nasıldır?
A) Dersler öğretmen merkezlidir. B) Amaç derste başarıdır. C) Bilginin paylaşımı esasi vardır. D) Öğrenci izleyen, dinleyen konumundadır.

80. Hangisi toplam kalite yönetimi eğitiminin işlevlerinden değildir?
A) Değişime karşı olan direnci kırmak B) Örgüt kültürü ve iklimini oluşturmak C) Takım çalışması yeterliliğini artırmak D) Kalite politikası ve hedeflerini rakiplere sızdırmamak 

81. Okul kültürü (örgütü) hangi faktörlerden etkilenmez?
A) Açık destek B) Zorlama C) Kutlama D) Dürüstlük

82. Bir amaca ulaşmada grup eylemlerini etkileme sürecine ne denir?
A) Politika B) Yöneticilik C) Liderlik D) Katılım

83. Yönetme gücünü elinde bulundurma durumuna ne denir?
A) Liderlik B) Demokrasi C) Yöneticilik D) Denetim

84. Hangisi yöneticinin özelliklerinden değildir?
A) Doğru işi yapması beklenir. B) Zamanını nereye harcadığını bilir. C) Çok sayıda karar vermezler. D) Sahip olduğu güce göre çalışır.

85. Hangisi liderin özelliklerinden değildir?
A) Geniş açılı bir vizyona sahiptirler. B) Bireyleri, fikirleri ve özlem duydukları şeylerle etkiler. C) Sadece somut hedefleri ortaya koyar. D) Hırslı ve kararlıdırlar.

86. Hangisi lider için yanlıştır?
A) Lider otoritesini mevzuattan alır. B) Lider doğru işi yapar. C) Lider planların yaratıcısı ve başlatıcısıdır. D) Her lider az çok bir yöneticidir.

87. Hangisi yönetici için yanlıştır?
A) Yönetici genellikle atama yoluyla o statüye sahip olur. B) Yönetici idare eder, korur. C) Bireyler yönetici emrine uymak zorundadırlar. D) Yönetici kişisel gücünü kullanır. 

88. Hangisi kalite çemberinin temel amaçlarından değildir?
A) İşbirlikçi kültürün geliştirilmesi B) İnsan yeteneğinden olabildiğince çok yararlanmak C) Kalitenin aynı seviyede kalmasını sağlamak D) Moral ve başarıyı arttırıp çalışanların gelişmesini sağlamak

89. Bir toplulukta aynı alanda çalışan, benzer işleri yapan bireylerden oluşan, düzenli aralıklarla toplanarak kendi işleri ile ilgili problemleri saptayan, inceleyen, çözen ve gönüllü katılımın esas alındığı küçük çalışma gruplarına ne denir?
A) Kalite yönetimi B) Kalite çemberleri C) Çalışma takımlar D) Firma destek ekipleri

90. Hangisi kalite çemberlerinin özelliklerinden değildir?
A) Geçici amaçlarla kurulur B) Gönüllü katılımla oluşur C) Belli bir performans gerektirir D) Belli kurallara bağlıdır

91. Kalite çemberlerinin sağladığı faydalardan olmayan hangisidir?
A) Yeniliğe açık olmayı sağlar. B) Kişisel başarıyı teşvik eder. C) Motivasyonu artırıp yapılan iş ten gurur duymayı sağlar. D) Problem çözme ve yaratıcılığı geliştirir.

92. Kalite çemberlerinin başarılı olabilmesi için aşağıdakilerden hangisi gerekli değildir?
A) Gönüllü katılım B) Yönetim desteği C) Eğitim D) Para

93. Kalite çemberlerinin etkinliklerinden olmayan aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kontrol et B) Planla C) Uygula D) Kaydet 

94. Üretimin tüm aşamalarında eğitsel, örgütsel ve yönetsel amaçlara ulaşmasında gerekli iletişim, dönüşüm ve değişim için gerekli olanakları alt sistemlere sağlama sürecine ne denir?
A) Toplam kalite yönetimi B) Standartlar sistemi C) Performans yönetimi sistemi D) Süreç (proses) yönetimi

95. Hızlı, doğru ya da isabetli karar alma düzeyinde olan yönetim biçimine ne ad verilir?
A) Performans yönetimi B) Kalite yönetimi C) Toplam kalite yönetimi D) Süreç (süreç) yönetimi

96. Toplam kalite yönetimi anlayışına sahip olan örgütler için aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Bana ne yapacağım söylensin. B) Bir konuda uzmanlaş. C) Kırılmadıkça tamir edilmez. D) Fırsatları yakalama arayışı 

97. Aşağıdakilerden hangisi kalitenin tanımında vardır?
A) Firma, yöneticilerin düşüncelerine uygun üretim yapar. B) Firma, alıcının amacına uygun olabilecek üretim yapar. C) Firma, sahibinin düşüncelerine göre üretim yapar. D) Firma, çalışanının düşüncelerine göre üretim yapar.

98. Bir müşterinin alacağı maldan beklentisi nedir?
A) Ucuz olması B) Pahalı olması C) Kaliteli olması D) İhraç edilmesi

99. Toplam kalite yönetimi ne demektir?
A) Standartlara uygun tasarıma denir. B) Pazarlamada kaliteye denir. C) Tasarım, üretim ve pazarlama kalitesinin tamamına denir. D) Yönetici ve müşterinin üretim isteklerine denir.

100. Uygunluk unsurları hangisinde doğru gösterilmiştir?
A) Fiyat ve maliyete uygunluk B) Tasarım ve üretim kalitesine uygunluk C) Sağlamlık ve kullanışlılık D) Firma politikasına uygunluk

101. Toplam kalite hangisinde doğru tanımlanmıştır?
A) Müşteri beklentileri ile üretim kalitesi birleştirilir. B) Müşterinin istekleri yalnız başına yeterlidir. C) Üretici firmanın planlaması esastır. D) İşletmenin ekonomik gücü esastır.

102. Bir mamul veya hizmet hakkında müşteri tarafından verilen hüküm hangisidir?
A) Hizmet B) Kalite C) Verimlilik D) Sağlamlık

103. Bir ürün alımında dikkat edilen husus hangisidir?
A) Estetik ve güvenilirlik B) Performans ve uygunluk C) Dayanıklılık ve servis D) Hepsi

104. Kalitenin elde edilebilmesi veya kaliteli bir üretim yapılabilmesi için hangisi yapılmalıdır?
A) Bir şey yapılmasına gerek yoktur. B) İşe bakılır, gerisi önemsizdir. C) Üretimde çalışanların hepsi bilinçlendirilir. D) Hiçbiri

105. Toplam kalite yönetiminin amacı hangisidir?
A) Kurumun görev ve yetkilerini tanıtmak B) Kalite politikası ve hedeflerini açıklamak C) Kalite olgusu ve teknik yönetimlerini öğretmek D) Hepsi

106. Toplam kalite yönetimi eğitiminin amacı hangisidir?
A) Kalite kavramı hakkında bilgi vermek B) Zamanı yakalamak C) Üretim kalite sini artırmak D) Tüketimi arttırmak

107. Takım çalışması yapma, müşteri bilincini aşılama, kalite ölçüm yöntemi geliştirme hangisinin kapsamıdır?
A) Toplam kalite yönetiminin B) Tüketimin C) Alıcının D) Hiçbiri

108. Toplam kalite yönetiminin sağladığı faydalardan olmayan aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kârlılık düzeyinde artış B) Maliyetlerin azalması C) Müşteri şikâyetlerinin artması D) Müşteri sürekliliğinin sağlanması

109. Toplam kalite yönetiminin işletmede kapsadığı hangisidir?
A) Çırak-kalfa B) Yönetici C) Usta ve ustabaşı D) Hepsi

110. Aşağıdakilerden hangisi liderin etkin olduğu güç kaynaklarından değildir?
A) Uzmanlık gücü B) Tecrübesizlik C) Karizmatik güç D) Ödül gücü

111. Üretim veya hizmette kaliteye ulaşma yöntemlerinden olmayan hangisidir?
A) Toplam kalite yönetimi sistemi B) Parayı kullanma C) Kalite güvenlik sistemi D) Çalışanların sürekli kendilerini kontrol etmeleri

112. Aşağıdakilerden hangisi toplam kalite yönetiminin sağladığı faydalardan değildir?
A) Çalışma ortam ve koşullarının bozulması B) Maliyetlerin azalması C) Ekip çalışmasının benimsenmesi D) Kârlılık düzeyinin artması

113. Aşağıdakilerden hangisi kalite çemberinin amaçlarından değildir?
A) Şirketlerin gelişmesine katkıda bulunmak B) Yeteneklileri ortaya çıkarmak C) Grup çalışması oluşturmak D) Bireysel çalışmak

114. Üretilen bir mamulün müşteri isteklerine cevap vermesine ne ad verilir?
A) Reklam B) Pazarlama C) Kalite D) İhracat

115. Kaliteye aşağıdakilerden hangisi ile ulaşmak mümkündür?
A) Kontrol ile B) Toplam kalite yönetimi ile C) Kalite güvence sistemi ile D) Hepsi

116. Bir grubun üyesi olarak karizmatik yönleri ile grubunu en üst düzeyde etkileyen kişi hangisidir?
A) Lider B) Yönetici C) Usta D) İşçi

117. Aşağıdakilerden hangisi toplam kalite güvence sistemi ile ilgili olması düşünülemez?
A) Kalite sistemi B) Tamamlayıcı kalite güvence si C) İşin kalite güvenliğinin geliştirilmesi D) Kalite denetiminin olmaması 

118. Aşağıdakilerden hangisi çağdaş yönetim beklentilerinden değildir?
A) Durağan yönetim anlayışı B) Planlı-programlı yönetim anlayışı C) Katılımcı yönetim anlayışı D) Sorumluluk bilinçli yönetim anlayışı

119. İSO 9000 kalite güvencesi sistemi niçin geliştirilmiştir?
A) Ürünün satışını arttırmak için B) Ürünün kalitesini güvence altına alma C) Çok para kazanmak için D) Rakipleri yok etmek için

120. Bir beyaz eşya için aşağıdakilerden hangisi kalitenin göstergesi değildir?
A) Satış sonrası hizmetler B) Garanti süresi C) TSE belgesinin olması D) Medyadaki tanıtımlar

121. Ürün ve hizmetlerde beraberliği sağlamak için önceden belirlenmiş esaslar ve konulmuş kuralların tamamına ne denir?
A) Kalite B) Standart C) Garanti belgesi D) Ruhsat

122. Toplam kalite yönetiminin unsurlarından olmayan aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tüketici beklentisi B) Çalışanların katılımı C) Yüksek kâr D) İşlerin geliştirilmesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder