Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinin kullanımı giderek artmaktadır.
2. (D) Tüm yürüyen merdivenlerin çalışma sistemi aynıdır.
3. (Y) Yürüyen yolların kurulum maliyeti yürüyen merdivenlerden daha fazladır.
4. (D) Yürüyen merdiven ya da yolun tercih edilmesinde asıl belirleyici olan tırmanma
yüksekliğidir.
5. (Y) Ülkemizde yürüyen merdiven/yol kısımlarından hiçbiri üretilmemektedir.
6. (Y) Yürüyen yollar, yük taşımak için geliştirilmiştir.
7. (Y) Açık alanda kullanılan sistemlerle kapalı alanlarda kullanılan sistemler arasında
hiçbir farklılık yoktur.
8. (D) Sistem şasesinin yerleştirilmesi ekip işidir.
9. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde genellikle iki pano vardır.
10. (D) Ana şalter sistemin tüm elektriğini keser.
11. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde kullanılan elektrik malzemeleri AC3
standardına uymalıdır.
12. (D) Kaçak akım rölesi öncelikle yolcu güvenliği için konulur.
13. (D) Revizyon soket girişi her iki panoda da bulunur.
14. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde role ve sensör beslemesi 24 volttur.
15. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde iki tip kontrol sistemi vardır.
16. (D) PLC 'ler kontrol kartlarına nazaran teknisyenin müdahalesine daha açıktır.
17. (D) Komple kurulmuş bir yürüyen merdiven sistemi için uygun herhangi bir PLC’ye
program yazılarak sistem çalıştırılabilir.
18. (D) Revizyon soketi ile sistemin çalışması kontrol edilebilir.
19. (D) Yürüyen merdivenlerde tahrik sistemini üç bölüme ayırabiliriz. Bunlar; güç aktarım
ünitesi, fren ve ana tahrik motorudur.
20. (D) Dönüş istasyonunun görevi basamakların 180° yön değiştirmesini sağlamaktır.
21. (D) Redüktörler motor devrini düşürürken gücü artırır.
22. (D) Redüktör dişli sistemi yağ içinde çalışır.
23. (Y) Ana tahrik baskı balata sistemiyle yapılır.
24. (Y) Yağlama, sistemin ihtiyaç duyduğunu düşündüğümüzde ya da sesler geldiği zaman
yapılmalıdır.
25. (Y) Frenlerin tutması için sistemde enerji olmalıdır.
26. (Y) Acil durum freni bütün yürüyen merdiven/yol sistemlerinde vardır.
27. (Y) Fren ayarları her zaman sıkı yapılmalıdır.
28. (D) Asenkron motorların üstünlüklerinden biri de elektronik devrelerle hız kontrolünün
kolayca yapılabilmesidir.
29. (D) Motor hız kontrol sistemlerinden biri de VVVF hız kontrol sistemidir.
30. (Y) VVVF hız kontrol sistemi sadece yürüyen merdiven/yollarda kullanılır.
31. (D) Açık mekânlarda kullanılan yürüyen merdiven/yol sistemlerinde mutlaka otomatik
yağlama kullanılır.
32. (D) Sınır anahtarı, istenilen mekanik hareketi algılayan ve bu hareket sonucunda
kontaklarının konumunu değiştiren elektrik anahtarlarıdır.
33. (Y) Sınır anahtarlarıyla sensörler karşılaştırıldığında, sınır anahtarları titreşimlerden
daha az etkilenir.
34. (Y) Sınır anahtarları çalışmak için harici beslemeye ihtiyaç duyar.
35. (D) Avometre ile optik sensörlerin çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir.
36. (D) Avometre ile sınır anahtarlarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir.
37. (D) Optik sensörlerin ekran ve varsa yansıtıcıları temiz tutulmak zorundadır.
38. (D) Manyetik sensörler ana tahrik zincirinin gevşemesini de algılayabilir.
39. (Y) Sınır anahtarlarını değiştirirken pano elektriğinin kesilmesine gerek yoktur. Stop
butonuna basılması yeterlidir.
40. Aşağıdakilerden hangisi fren kontağının görevlerinden biri değildir?
A) Frenlemenin durumunu, frenleme var/frenleme yok bilgisini kontrol katına
vermek
B) Kontrol ünitesinden fren yap komutu geldiğinde bu komutun uygulanma
durumunu kontrol ünitesine bildirmek
C) Kontrol ünitesinden freni bırak bilgisi geldiğinde bu komutun uygulanma
durumunu kontrol ünitesine bildirmek
D) Palet sarsıntı bilgisini kontrol ünitesine bildirmek
41. Aşağıdakilerde hangisi mikro anahtar yerine manyetik sensör kullanması durumunda
ortaya çıkan dezavantajlardan değildir?
A) Maliyet artar.
B) Algılama hassasiyeti bozulur.
C) Montaj zorluğu ortaya çıkar.
D) Harici beslemeye ihtiyaç duyulur.
42. Sistem elektriği kesildiğinde frenlerin durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Frenler sıkılıdır.
B) Frenler boştadır.
C) Frenler önce sıkılı ayarlanan süre sonunda boştadır.
D) Frenler önce boşta ayarlanan süre sonunda sıkılıdır.
43. (D) Tarak kontağı, basamak ile palet arasında sıkışma olduğunda bunu kontrol katına
bildirir.
44. (Y) Hareketli boşlukta yabancı cisim olması durumunda taraklar ileri hareket
yapamadığından tarak bu durumu tespit edemeyecektir.
45. (D) Hareketli boşluğun düzgün ayarlanmaması tarak dişlerinin basamak ya da palet
kanallarına tam oturmamasına ve zarar görmesine sebep olur.
46. (D) Tarak kontağı arızalanırsa sıkışan nesneler zarar görebilir.
47. (D) El bandı, yürüyen merdiven/yol sistemlerinde yolcuların en çok temas ettikleri
kısımdır.
48. (Y) El bandı giriş kontağı ani temaslı bir kontaktır.
49. (D) El bandı üzerine yapışan veya batan cisimler el bandı giriş kontağı tarafından
algılanarak kontrol ünitesine iletilir.
50. (D) Yürüyen merdivende üç çeşit zincir bulunur. Bunlar:
a) Ana tahrik zinciri b) Küpeşte tahrik zinciri c) Basamak tahrik zinciri
51. (D) Kırık basamağı algılayan, kalıcı tip özelliği olan kontağın adı basamak kırılma
kontağıdır.
52. (D) Zincir gergi kontağı motor tahrik zincirinde bulunur.
53. (D) Bazı sistemlerde basamak kırılması optik sensörle algılanır.
54. (Y) Bazı sistemlerde basamak kırılma kontağı kullanılmaz.
55. (Y) Yürüyen merdivenin girişinde en az üç basamak bulunur.
56. (D) Yürüyen yol paleti tahrik zinciri ile çekilerek hareket eder.
57. (D) Basamak tekerliği kılavuz rayı üzerinde hareket eder.
58. (Y) Bir basamak zarar gördüğünde bir önündeki ve bir arkasındaki basamaklarla
beraber komple değiştirilir.
59. (Y) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde genel bakımlarda basamakların sökülmesine
gerek yoktur.
60. (D) Basamak genişliği artırılırsa tahrik motorunun gücü de artmalıdır.
61. (D) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde el bandı için yaz ve kış ayarlarına gerek
duyulurken basamak zinciri için böyle bir gereklilik yoktur.
62. (D) El bandı; yürüyen merdivenin basamak hızıyla aynı hızda hareket eden, yürüyen
merdiveni kullanan insanların tutunmalarına yarayan hareketli parçadır.
63. (D) El bandı, basamaklar ya da paletlerle aynı yönde ve % 0 ila % 2 toleransla
hareket etmelidir.
64. (Y) Yürüyen merdiven/yol sistemlerinde el bandı kullanımı zorunlu değildir.
65. (D) El bandının lineer ağırlığı 1,85 – 2,5 kg/m’dir.
66. (Y) Bant tahrik kasnağı el bandının durdurulmasını sağlar.
67. (D) V kayışının yürüyen merdivendeki görevi el bandının tahrik kasnağına tam
basmasını sağlamaktır.
68. (D) El bandının basamak/palet hızına uyumsuzluğu el bandı ayarıyla giderilebilir.
69. (Y) El bandı ayar yerleri bütün sistemlerde aynı yerdedir
70. (D) Modern yürüyen bantlar iki ana gruba ayrılır:Kısa mesafelerde (300 – 500 m
kadar) hızı 1 m/s. kadar olan insanları taşıyan bantlar ile Uzun mesafelerde ve
yüksek hızlarda (7 m/s. kadar) çalışan yolcu yolları
71. (D) Kısa bantlar (200 m kadar olanlar) bant olarak yüzeyi cilalanmış, korozyona
dayanıklı çelik üzerinde sürekli olarak çalıştırılır. Uzun bantlar ise 4000 – 6000
mm aralıklarla yerleştirilmiş destekleyici rulolar üzerinde hareket eder.
72. (D) Yürüyen bantlar, 8000 -16000 P/h taşıma kapasitesinde, 0 - 12° tırmanma
açısında 0.9 - 0.95 m/s. bant hızında, 12 - 30 m bant (yol) uzunluğunda, 800 - 1000
- 1200 mm bant genişliğinde, 15 -75 kW ana tahrik motoru gücünde, 80 dB
gürültü seviyesini aşmayacak şekilde tasarlanır.
73. (Y) Basamak zincirleriyle palet zincirleri aynıdır.
74. (D) Tırmanma yüksekliği yürüyen merdiven veya yol tercih ölçütleri içerisinde en
önemlisidir.
75. (D) Taraklar sahanlıklarda yolcuların geçişlerini kolaylaştırmak için yapılmış,
basamak, palet ya da bantla iç içe geçen parçalardır.
76. (D) Alt ve üst plakalar, genel olarak yürüyen merdivenin alt ve üst makine
dairelerinin üzerlerini kapatıp estetik görünüş sağlar ve yetkisiz kişilerin bu kısımlara
müdahalesini engeller.
77. (D) Eşik hareketli boşluğu toz ve pislikle dolarsa tarak kontağı iş yapamaz.
78. (D) Süpürgelik, kılıfın, basamağın, bandın ya da paletin dış kenarına bitişik kısmıdır.
79. (Y) Bir tarağın dişi kırıldığında bütün taraklar değiştirilmelidir.
80. (D) Etek camları, güvenlik ve estetik amaçla kullanılır. Bazı modellerde ışıklandırma
yapılır.
81. (Y) Bakım esnasında güvenlik bariyerleri sadece yolcuların güvenliği için konulur.
82. (D) Yürüyen merdivenin hareket yönünü, nasıl binilmesi ve merdivende nasıl
durulması gerektiğini gösteren, merdivenin her iki girişinde de bulunması gereken
işaretlere trafik akış işaretleri denir.
83. (Y) Trafik akış işaretleri, insanların ilk yürüyen merdivene binerken bakış yönü
istikametine konulmamalıdır.
84. (D) Yürüyen merdiven ya da yola binerken hareketsiz kısımlardan uzak durulmalıdır.
85. (Y) Yürüyen mediven/yolda sol tarafta durulmalıdır.
86. (Y) Yolcu hiçbir durumda durdurma butonuna basmamalıdır.
87. (D) Işıklı ikazların etkisi daha fazladır.
88. (Y) Yürüyen merdivenler sadece tek yönde hareket edebilir.
89. (D) Revizyon soketi operasyon panelinin bütün yetkilerine sahiptir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder