28 Mart 2018 Çarşamba

Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Yiyecek Servisi Dersi Kalfalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1- Bazı konuklar neden rezervasyonunu işletmeye gelerek yaparlar?
A) İşletmeye yakın oldukları için. B) İşletmeyi merak ettikleri için. C) İletişim kuramadıkları için. D) Personeli merak ettikleri için.

2- Konuklarla konuşurken ve rezervasyon görüşmesi yaparken nasıl bir ses tonu kullanılmalıdır?
A) Konuğun ses tonu kadar. B) Konuğun ses tonundan daha yüksek C) Konukların ses tonundan bir derece düşük. D) Kısık bir ses tonu ile.

 3- Rezervasyon görüşmesi yapılırken konukların beklenti ve isteklerinin tekrar edilmesinin amacı nedir?
A) Konuk sayısını artırmak. B) Kaliteli işletme olduğumuzu belli etmek. C) Konuğa saygı göstermek. D) Yanlış anlaşılmaları önlemek. 

4- Rezervasyon formuna ve defterine hangi yiyecek içecek işletmeleri manuel olarak kayıt yaparlar?
A) Lüks işletmeler. B) Sıradan işletmeler. C) Çok konuk kabul eden işletmeler. D) Az konuk kabul eden işletmeler. 

5- Mutfak departmanına rezervasyon listesinin bir örneğini göndermenin amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kayıt tuttukları için . B) Yiyecek hazırlıklarının yapılabilmesi için. C) Listeler mutfakta toplandığı için. D) Mutfak ile restoran yan yana olduğu için.

6- Rezervasyon listesini niçin o gün restorana gelecek olan konuklar için saate göre düzenleriz?
A) Konuklar gelmeden hazırlıklarını yapmak için. B) Daha okunaklı olduğu için. C) Konuklar gelecekleri saati söyledikleri için. D) İşletmenin prensibi olduğu için.

7. Kapıda konukları karşılayacak personelin göstermesi gereken davranış nasıl olmalıdır?
A) Yetki sırasına göre dizilmelidirler. B) Konuk her an gelecekmiş gibi hazır olmalıdırlar. C) Ellerinde rezervasyon listesiyle beklemelidirler. D) Kapının dışında beklemelidirler.

8. V.I.P. konukları işletmeye geldiklerinde nerede karşılamak gerektiğinin cevabı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Restoranın kapısında. B) Kendisi için ayrılan masa başında. C) Restoranın dışında arabadan inerken . D) Vestiyerde.

9. Restorana gelen konuğun rezervasyonlu olup olmadığını anlayabilmek için yapmamız gereken işlem nedir?
A) Rezervasyon listesine bakarız. B) Restoran şefimize sorarız. C) Bize söylemesini bekleriz. D) Rezervasyonu olup olmadığını sorarız. 

10. Kapıda karşılanan konuğun ismi biliniyorsa ismi ile hitabetmemizin amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Konuklarımızı önemsediğimizi göstermek. B) Kendilerini unutmadığımızı göstermek. C) Değerli olduklarını göstermek. D) Yukarıdakilerin hepsi. 

11. Grup konukları karşılayacak olanlar aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru olarak varılmıştır?
A) İşletme sahibi ve restoran şefi B) İşletme sahibi ve iki garson C) Restoran şefi ve iki garson D) Restoran şefi ve yardımcısı

12. Restoranın iyi bir yerinde birkaç masayı boş olarak tutmamızın amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Daha fazla kazanç elde etmek için. B) Kalabalık ve karışıklık çıkmaması için. C) Aynı saatte gelecek konukların restoranda. D) Geri çeviremeyeceğimiz konuğun sıkışıklığı neden olmaması için gelme ihtimali için. 

13. Konuklara mönü kartının takdimini yapan personelin menü kartını ilk vereceği konuğu doğru olarak veren seçenek aşağılardan hangisidir?
A) Ev sahibi beye verilir. B) Ev sahibinin sağındaki bayana verilir. C) Masadaki genç bayana verilir. D) Konuk beye verilir.

14. Chef de Rang’ın konuklara menü kartını takdim ettikten sonra neden masadan bir süre uzaklaşarak beklediğini doğru olarak veren seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konukların rahatsız olmaması için. B) Diğer konuklarla ilgilenmek için. C) Mönü kartının incelenebilmesi için. D) Şefinin verdiği görevi yapmak için.

15. Mönü kartlarının genellikle dış kabı sabit ve iç kısmı değiştirilebilecek şekilde yapılmasının amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kolay taşınabilmesi için B) İşletme politikası olduğu için C) İçerik kısmının daha kolay D)Değişiklikleri sadece iç kısımda yaparak yazılabilmesi için. maliyeti de düşürmek için. 

16. Mönü kartları hazırlanırken yiyecek ve içecek kartlarının aynı kart içerisinde hazırlanmasının amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuk aynı anda yemek ve içki seçimini yapabilir. B) İçecek kartları kendi başlarına ilgi çekmez. C) Yiyecek kartlarında yer alan bilgiler içecek kartlarında bulunmaz. D) Konuklar içecek seçimlerini karta göre yapmaz.

17. Mönü kartını konuğa takdim eden personelin kartın ilk sayfasını açık olarak takdim etmesinin amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir.
A) Konuğun kartı hemen incelemesine olanak verdiği için B) Mönü kartının ilk sayfası renkli olduğu için C) Restoranın kendi prensibi olduğu için D) Konuklar öyle istediği için

18. Servis personeli konukların siparişlerini alırken hangi durumda konuklara aperatif teklifinde bulunur?
 A) Konuk aperatif isteğini ifade etmiyor ise B) Konuk restorana iki kez gelmiş ise C) Konuk ilk kez restorana geliyor ise D)Konuk aperatif almayacağını söylemiş is

19. Rezervasyon yaptırarak restoranınıza gelen ve içecek tercihini yapmayan konuğa aperatif olarak ne tavsiye edersiniz?
 A) Alkolsüz içecekler tavsiye edilir. B) Aperatif kokteyller C) Menüdeki yemeklere uygun içecekler D) Yüksek alkollü içecekler

20. Chef de Rang(garson) konukların rezervasyonunu alırken neden konukların duyabileceği bir ses tonu ile siparişleri tekrar eder? 
A) Konuklarla iletişim kurmak için B) İşletme politikası olduğu için C) Konuklarla karşı kibar olmak için D) Sipariş yanlışı yapmamak için 

21. Restoranlarda sipariş alırken sipariş kısaltmaları yapmanın amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
 A) Sipariş pusulasında fazla yer kullanmamak için B) Sipariş alırken konukların fazla zamanını almamak için C) Kağıt ve kalem tasarrufu yapmak için D) Sipariş pusulasında yanlış anlaşılmaları önlemek için

22. Kalabalık grupların siparişini alırken öncelikle boş bir kağıt üzerine veya karton üzerine alınarak son şeklinin sipariş pusulasına yazılmasının amacı nedir?
A) Fazla sipariş pusulası yaprağı kullanmamak için. B) Siparişlerin değişikliklerini unutmamak için C) Sipariş değişikliklerini pusulada yapmamak için D) Bu şekilde kolayımıza geldiği için

23. Menüdeki yiyeceklerin pişirme usüllerinin servis personeli tarafından bilinmesinin amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
 A) Konuğa hazırlanma süresi ile ilgili bilgi verebilmek için B) Mutfakla işbirliğini sağlamak için C) Yiyecekleri daha iyi tanımak için D) İşletmelerde kural haline geldiği için

24. Hesapların hazırlanması sırasında kasiyerle işbirliğine gidilmesinin amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Kasiyerin yiyecek ve içeceklere ilgili bilgisinin olmaması B) Hesapların hazırlanması işinin zor ve sıkıntılı olması C) Adisyondaki yiyecek ve içeceklerin sipariş pusulasıyla karşılaştırılması D) Kasiyerin servis personelinden yardım istemesi

25. Hesabın masaya takdimi sırasında adisyonun (hesap pusulası) çek sümeni içerisinde getirilmesinin amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Konuğa ayıp etmemek için B) Restoran şefi öyle istediği için. C) Restoranlarda başka bir yöntem kullanılmadığı için D) Gösterişli ve kullanışlı olduğu için 

26. Hesabı masadan alarak kasiyere getiren garsonun yapması gereken işlem aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Hesabı ve para üstünü kontrol eder, konuğa götürür. B) Konukları masadan alarak kapıya kadar refakat eder C) Konuklarla bir daha gelmeleri için teşekkür eder. D) Kasiyer ile başka masa ve hesaplar için iletişim sağlar.

27. Konuklar hesaplarını ödeyip para üstünü ve kontrolü yaptıktan sonra garsonun göstermesi gereken tavır nasıl olmalıdır?
A) Yemeğinin bitip bitmediğini öğrenmek için en yaşlı bayana sorar. B) Masadaki ev sahibi konumundaki konuğa kalkmak isteyip istemediğini sorar. C) Konuklarla giderek restorandan ne zaman ayrılacaklarını öğrenir. D) Konukların kalkmalarını bekler ve o an masaya giderek sandalyelerini çeker. 

28. Hesabı takdim eden garson, konuğun hesabı incelemesi için …(zaman)….. tanımalı, bu esnada başında beklememelidir.

29. Konuklar masadan kalkacaklarını ifade ettikleri zaman garson masaya giderek öncelikle kalkmak üzere olan …(bayan)…. konuğun sandalyesini çekerek kalkmasına yardımcı olur.

30.) Fransız servis usulünün en karakteristik özelliği nedir?
A) Garson tabakla servis eder. B) Konuk servis kabından kendisi alır. C) Garson servis kabından kendisi servis yapar. D) Konuk masadaki servis kabından kendisi alır.

31.) Fransız servis usulünde tavuk but hangi maşa ile servis edilebilir?
A) Bitişik maşa B) Ters maşa C) Düz maşa D) Kısa maşa

32.) Fransız servis usulünde sosların servisini kim gerçekleştirir?
A) Commis de Rang B) Chef de Rang C) Demi Chef de Rang D) Chef de Restaurant

33.) Ziyafetlerde garnitürlerin ikinci bir defa servisine ne ad verilir?
A) Garnitür servisi B) Second servis C) Masa servisi D) Supplement

34.) Ekmek tabağı ve tereyağı bıçağı neden kuverin sol tarafına konulur?
A) Servis elemanı sol taraftan sol elle maşa servisini daha kolay yaptığı için B) Ana yemek çatalı kuver tabağının sol tarafında olduğu için C) Ekmeğin sol elde tutulması ve bıçağın sağ elle kullanımın daha kolay olduğu için D) Bardaklar masaya yerleştirildikten sonra sol taraf boş kaldığı için

35. İngiliz servis usulünün en karakteristik özelliği nedir?
A) Yemekler tabak ile birlikte tepsi üzerinde mutfaktan gelir B) Yemekler konuğun sol tarafından gueridon servisi yapılır C) Yemekler konuğun sağ tarafından kayık tabak servisi yapılır. D) Yemekler gueridon üzerinde porsiyonlanır sağdan tabak servisi yapılır. 

36. İngiliz servis usulünde çorba potu gueridon üzerinde neden sağ tarafa yerleştirilir?
A) Konuğun servisi daha rahat izlemesi amacıyla B) Gueridonun dengesinin sağlanması amacıyla C) Sağ elini kullanan için servis kolaylığı amacıyla D) İngiliz servis usulünün hep sağdan gerçekleştiği için

37. Yemek tabağı içinde sebze garnitürleri neden sağ tarafta bulunur?
A) Tabak servisi daha kolay olduğu için B) Tabak içerisinde daha hoş göründüğü için C) Genel kural olarak bardağa daha yakın olması gerektiği için D) Çatal ve bıçağın kullanımına daha uygun olduğu için 

38. Noktalı yere gelecek en uygun cümleyi bulunuz? İngiliz servisi, ……………………………………..
A) Çok hızlı gerçekleşir B) Konuğun yemeğini kendisinin aldığı bir servis usulüdür. C) Kaliteli restoranlarda uygulanan yavaş gerçekleşen bir servistir. D) Tabakların porsiyonlanmış şekilde mutfaktan sunumudur.

39. İngiliz servisinde masada tek misafir var ise gueridon üzerinde hazırlanan tabağı kim servis eder?
A) Chef de Rang B) Demi Chef de Rang C) Captain D) Maitre de Hotel

40.) Rus servisinin en önemli özelliği nedir?
A) Yemeklerin gueridon üzerinden kayık tabakla servis edilmesidir. B) Yemeklerin gueridon ile salona gelmesi ve tabakla dağıtılmasıdır. C) Yemeklerin bir shov ile misafirlere sunulmasıdır. D) Yemek tabaklarının daha önceden mutfakta hazırlanıp servis edilmesidir.

41.) Rus servisinde yemekler neden porsiyonlanmış ve birleştirilmiş olarak salona getirilir?
A) Daha güzel göründüğü için B) Servis personelinin transh yapmayı bilmediği için C) Tepsi üzerine garnitürlerin de sığması için D) Ziyafet sırasında porsiyonlama işlemi ile yemeği soğutmamak için

42.) Rus servisinde çorbalar mutfaktan nasıl gelir, nasıl servis edilir?
A) Rus servisinde çorbalar kase ile tepsi üzerinde gelir ve sağdan servis edilir. B) Rus servisinde çorbalar pot ile gueridon üzerinde gelir ve buradan tabak servisi yapılır. C) Rus servisinde çorbalar pot ile gelir ve servis elemanı tabaklara kendisi servis yapar. D) Rus servisinde çorbalar mutfaktan tepsi üzerinde gelir ve soldan servis edilir. 

43.) Rus servisinde masaların araları neden geniş olmalıdır?
A) Sıkışıklık konukları rahatsız ettiği için B) Servis kolaylığı sağladığı için C) Daha az ve kaliteli misafir ağırlamak için D) Salonunun görüntüsü hoş olduğu için

44.) Soğuklar ne zaman servis edilir?
A) Soğuklar, misafirler oturduktan sonra servis edilir. B) Soğuklar, siparişler alındıktan sonra servis edilir. C) Soğuklar, sıcaklardan sonra servis edilir. D) Soğuklar , misafirler gelmeden önce masalara yerleştirilmiştir. 

45) Amerikan servisinin en önemli özelliği nedir?
A) Yemeklerin tabakla sol taraftan sağ elle servis edilmesidir. B) Yemeklerin tabakla sol taraftan sol elle servis edilmesidir. C) Yemeklerin tabakla sağ taraftan sağ elle servis edilmesidir. D) Yemeklerin tabakla sağ taraftan sol elle servis edilmesidir.

46) Amerikan kuverinde ekmek tabağı neden çatalın üzerinde durur?
A) Çatalın üzerinde daha güzel durduğu için B) Gerçek yerinin çatalın üzeri olduğu için C) Sağ tarafta bardaklar olduğu için D) Tüm takımların Amerikan peçete üzerinde bulunma zorunluluğu olduğu için 

47) Amerikan servisinin basit kuverden farkı nedir?
A) Kuverinde ekmek tabağı ve tereyağı bıçağı vardır. B) Kuverinde kahve fincanı vardır. C) Kuverinde şarap bardağı vardır. D) Kuverinde antre takımı vardır.

48) Amerikan servisinde masa servantının yerine ne gelmiştir?
A) Masa tepsisi B) Posta servsantı C) Tepsi ayağı D) Küçük bir masa

49) Servis elemanı sıyırma işlemi sırasında neden konuğa arkasına döner?
A) Utandığı için B) Arkası dönerek daha kolay yaptığı için C) Sıyırma işleminin gürültüsünün ve kirliliğinin konuğa gösterilmemesi için D) Yemek artıklarını sıyırırken yere döktüğünde kimsenin görmemesi için

50) Yiyecek- içecek servisine öncelikle hangi yiyecek yada içeceğin servisi ile başlanır?
A) Ekmek servisi B) Su servisi C) Soğuk ordövr servisi D) Çorba servisi

51) Tabakla yemek servisinde servis hangi taraftan yapılır?
A) Bütün tabaklar sağdan B) İçki ve yemek tabağı sağdan, diğerleri soldan C) İçki ve yemek tabakları sağdan, ekmek, tereyağı ve salata servisi soldan D) Salata ve içki sağdan diğer tabaklar soldan

52) Tabakları toplarken neye dikkat etmeliyiz.
A) Sessiz çalışmaya B) Boş toplama kurallarına C) Görgü kurallarına D) Hepsi 

53) Konuk masasında Anne baba ve çoçuk ve dededen oluşan bir aile var ise servise kimden başlanır?
A) Anne B) Baba C) Çoçuk D) Dede

54) Kalabalık bir konuk grubuna öğle yemeğinde verilecek kızarmış hindi yemeği hangi servis usulünde servis edilmelidir.
A) Tabak servisi B) Fransız usulü servis C) İngiliz usulü servis D) Rus usulü servis

55) Alacarte kuver bulunan bir masada ana yemeğe ek olarak su böreği sipariş eden konuk için kuvere hangi takım ilave edilir?
A) Büyük boy çatal ve bıçak B) Antre çatalı C) Büyük çatal D) Antre çatal ve bıçağı 

56) Yemekler için doğru servis usulünü belirlerken nelere dikkat edilir?
A) Yemeğin miktarına ve türüne B) Servis araç gereçlerine C) Personelin becerisine D) Hepsi 

57) Kalabalık bir konuk grubunda ara sıcaklar için en uygun servis usulü hangisi olmalıdır?
A) Boşalan soğuk ordövr tabağına yada sıcak ordövr tabağına maşa servisi B) Tabak servisi C) İngiliz usulü servis D) Rus usulü servis

58) Hangi mönü çeşidinde Flambe usulü hazırlanan bir yemek servis edilir?
A) Düğün mönüleri B) Gala mönüsü C) Ala carte mönü D) Öğle yemeği mönüsü

59) İstakoz ızgara için en uygun servis usulü ne olmalıdır?
A) İngiliz usulü servis B) Amerikan usulü servis C) Rus usulü servis D) Tabak servisi

60) Kokteyl salonu hazırlıklarının ilk işlem basamağı ne ile başlar?
A) Masaların yerleştirilmesi B) Büfelerin yerleştirilmesi C) Süsleme ve dekorasyon malzemelerinin yerleştirilmesi D) Salonu boşaltarak

61) Kokteyl salonunda kurulan büfelerin büyüklüğü ve çeşitleri neye göre belirlenir?
A) Kokteylin yeri B) Kokteylin zamanı C) Kokteylin çeşidi ve kişi sayısı D) Hepsi

62) Kokteyl salonunda bistro masalar salona nasıl yerleştirilmelidir?
A) Duvar kenarlarına B) Salonun ortasına C) Salona dengeli bir şekilde eşit aralıklarla D) Aynı hizada

63) Kokteyllerde bistro masaların üzerlerinde neler bulunur?
A) Ara sıcaklar, içecekler, B) İçecekler, menajlar, C) İçecekler, ara sıcaklar D) Menajlar, kuriditer, dekorasyon malzemeleri 

64) Boşların toplanması Kokteyllerde nasıl yapılır?
A) Tepsilerle toplanarak direkt bulaşıkhaneye gönderilir. B) Tepsi ile toplanarak servantlarda biriktirilerek bulaşıkhaneye taşınır. C) Backraund ofisinde toplanır. D) Hepsi

65) Herkesin istediği kadar yiyecek alabildiği ve ücreti bir ev sahibi tarafından ödenen büfe hangisidir?
A) Konsomasyon büfe B) Gala büfe C) Brunch büfe D) Smörgastbord büfe

66) Büfe olarak kullanılacak masaların genişliği kaç cm olmalıdır?
A) Genişlik önemli değildir. B) 120–150 cm C) 90–100 cm D) 70–90 cm

67) Aşağıdaki ifadelerin hangisi yanlıştır?
A) Soslar ait oldukları yiyeceğin yanına konmalıdır. B) Yüksek kaplar ve yiyecekler büfenin önüne konur. C) Yan yana konacak yemeklerin renk uyumuna özen gösterilir. D) Dekorasyon malzemeleri yiyecekleri kapamamalıdır.

68) Aşağıdaki ifadelerin hangisi yanlıştır?
A) Gala büfede herkes dilediği kadar yer ve ne yemişe onun ücretini öder B) Bruch büfesi kahvaltı ve öğle yemeği çeşitlerini içeren büfedir. C) Konsomasyon büfede konuk aldığı yiyeceklerin ücretini öder. D) Smörgastbord büfede konuk ne yerse yesin sabit bir ücret öder.

69) Genel olarak açık büfe kuveri hangi takımlarla servis edilir?
A) Büyük boy çatal bıçak ve antre çatal bıçağı B) Ordövr çatal ve bıçağı, ordövr çatal bıçağı C) Büyük boy çatal ve bıçağı D) Ordövr çatal ve bıçağı

70. Oda servisinin diğer servis departmanlarından farklı yönü nedir?
A) Yiyecek ve içecekler daha kalitelidir. B) Konukların yiyecek ve içecek tercihleri daha fazladır. C) Hizmetin konuğa götürülmesidir. D) Oda servisinde hizmet daha kalitelidir.

71. Oda servisinde siparişleri hangi personel alır?
A) Oda servis şefi B) Kasiyer C) Kat garsonu D) Sipariş alıcı 

72. Konuk odalarına yapılan yiyecek ve içeceklerin adisyonunu kim imzalatır?
A) Oda servis garsonu B) Servis alıcı C) Kasiyer D) Kat komisi

73. Oda servisinde tepsi ve arabalarda ön hazırlık ............(gece)..... saatlerinde yapılmalıdır.

74. Oda servisi için ön hazırlık yapılan kahvaltı tepsisinde neden tereyağı konmaz?
A) Erimemesi ve şekli bozulmaması için B) Geceleri buzdolabı kilitli olduğu için C) Tepside yer kapladığı için D) Tadı bozulmasını önlemek için

75. Servis arabalarının ön hazırlığı yapıldıktan sonra ..............(servis arabası)..... istif  edilmelidir.

76. Ön hazırlığı yapılacak oda servis arabasına öğle ve akşam yemekleri için….(Servis ile servis asansörünün arasındaki koridora ).... kuver açılmalıdır.

77. Konuktan gelen telefonlara cevap verirken aşağıdaki cümlelerden hangisi kullanılmalı?
A) “Kimi aradınız efendim?” B) “Ne istiyorsunuz?” C) “Size nasıl yardımcı olabilirim?” D) “Lütfen yetkili değilim sonra arayın”

78. Ön bürodan alınan konuk listesinin oda servisi için önemi nedir?
A) Kaç kişinin konakladığını öğrenmek B) Konuklar arasında tanıdık birinin olup olmadığını öğrenmek C) Oda numaralarına göre konukların ismini öğrenerek gerektiğinde ismi ile hitap etmek D) Doluluk oranlarının istatistiği raporlarını düzenlemek

79. Konuğun telefonda verdiği bilgileri tekrar etmek .........(Alınan bilgilerin doğruluğunu
teyit etmekten) .... den dolayı önemlidir.

80. Sipariş fişini doldururken önemli olmayan hangi maddedir?
A)Sipariş fişini mavi tükenmez kalemle doldurmak B)Sipariş fişini okunaklı bir şekilde doldurmak C)Sipariş fişinde detaylara önem vermek D)Sipariş fişine tarih ve saat yazmak

81. Kahvaltı kapı kartları ne zaman toplanmalıdır?
A)Sabah erken saatlerde B)Öğleden sonra C)Akşam servisinden önce D)Gece geç saatlerde

82. Kahvaltı kartları toplanırken .......(oda numarası)...... nın yazılı olup olmadığını kontrol etmek gerekir.

83. Oda servisi için adisyon .........(oda servis şefi)...... tarafından hazırlanır

84. Adisyonlar .....(üç)...... nüsha olarak hazırlanır.

85. Oda servisinde en fazla yoğun zaman dilimi ne zamandır?
A) Kahvaltı servisi B) Öğlen servisi C) Akşam servisi D) Gece servisi

86. Oda servisinde tepsi ile en fazla kaç kişiye servis yapılmalıdır?
A) 4 kişiye B) 3 kişiye C). 2 kişiye D) 1 kişiye

87. Odalara yemek servisi .........(araba).......... ile yapılması uygundur.

88. ......(Sıcak)...... yemekleri en son tepsi yada arabaya yerleştirmek gerekmektedir.

89. Adisyonda yazılı siparişlerin kontrolü ne zaman yapılmalıdır?
A)Yiyeceklerin mutfakta hazırlığına başlandığında B)Sipariş alındığında C) Konuk odasına çıkmadan hemen önce D)İçecekleri hazırlarken

90. Konuk odasına servis yapılırken konuk yatıyorsa ve tepsiyi yatağına istiyorsa nasıl servis yapılmalıdır?
A)Uygun bir yer bulunup tepsi oraya bırakılır. B)Konuk odasında bulunan masaya bırakılır C)Konuk odasının balkonu varsa balkona servis hazırlanmalıdır. D)Yatağın ayak kısmından tepsi uzatılmalıdır

91. Servis personeli servis yaptıktan sonra konuk odasından ayrılırken .....(adisyonu)...... imzalatmalıdır.

92. Konuğa boşların ne zaman alınmasını istersiniz sorusu ........(Konuk odasından çıkarken)..... sorulur

93. Kahvaltı boşlarını yaklaşık olarak kahvaltı servisinden .....(45)... dakika sonra toplamaya başlanmalıdır.

94. Boşları toplarken .........(kat hizmetleri ile)..... işbirliği içinde olmalıdır.

95. Yemek servisi yapıldıktan sonra boşlar ne zaman alınmalıdır?
A) Yarım saat sonra B) İki saat sonra C) Konuğun isteğine göre D) Bir gün sonra

96. Boş toplamadan önce hangi evrak kontrol edilmelidir?
A) Konuk konaklama listesi B) Sipariş listesi C) Adisyon D) Oda takip çizelgesi

97. Mini bar personelinin en yoğun çalışma …(sabah)…. saatlerinde olur.

98. Aşağıdaki yiyeceklerden hangisi mini bar da bulunmaz?
A) Bisküvi B) Çikolata C) Hamburger D) Çerez

99. Aşağıdaki içeceklerden hangisi mini barda bulunur.
A) Kola B) Şampanya C) Ayran D) Çay

100. Mini bar kontrolünü hangi personel yapar?
A) Kat hizmetleri görevlisi B) Mini bar personeli C) Oda servis şefi D) Restoran şefi

101. Mini barda yenilen ve içilen yiyeceklerin hesabının tahsilini …(ön büro)……. yapar.

102- (Y) Kahvaltı, öğünler arasında kar oranı en düşük olan yiyeceklerin sunulduğu bir öğündür.

103- (D) Masalara insanı rahatlatan, neşelendiren açık renkli örtüler ve bunlarla uyum sağlayan peçeteler kullanılmalıdır. Aşağıdaki boşluklara doğru olan ifadeleri yazınız.

104- Continental kahvaltı kuverinde, kahvaltı tabağının …(üzerine)… veya …(sol)…. tarafına peçete konur.

105- İngiliz kahvaltı kuverinde, peçetenin sağına büyük bıçak ve …...(büyük kaşık)…..,soluna ise büyük çatal yerleştirilir. Aşağıdaki soruların cevaplarını bilgileriniz dahilinde yazınız.

106- (D) Taze meyve Continental kahvaltıya dahil değildir.

107- (Y) İngiliz kahvaltısında bol buzlu su verilir. Aşağıdaki boşluklara doğru ifadeleri yazınız.

108- Türk kahvaltısında Continental kahvaltıya ilave olarak ……(beyaz peynir, siyah zeytin)….., söğüş domates ve salatalık verilir.

109- Amerikan kahvaltısında jambonlu, …(sosisli)…. veya …(baconlu)…. yumurta servis edilir.

110- Grup kahvaltılarında kahvaltı içeceği servisi ……(grubun gelişinden)….. sonraya bırakılır.

111- Viyana kahvaltısında rafadan yumurta ne şekilde servis edilir?
A) konuğun sol tarafından, kahvaltı tabağının sol tarafına konur. B) konuğun sağ tarafından, fincanın ilerisine bırakılır. C) konuğun sağ tarafından, menaj takımının önüne bırakılır. D) konuğun sol tarafından konuğun önüne bırakılır

112- Türk kahvaltı kuverinde aşağıdakilerden hangisi bulunur?
A) Büyük tabak, büyük çatal-bıçak B) Kahvaltı tabağı, orta boy çatal ve orta boy bıçak C) Kahvaltı tabağı, orta boy çatal D) Büyük tabak, orta boy çatal

113- Amerikan kahvaltısında hangi yiyecek bulunmaz?
A) Tereyağı  B) Beyaz peynir D) Jambonlu yumurta

114- Aşağıdakilerden hangisi standart İngiliz kahvaltısında bulunur?
A) Rafadan yumurta B) Siyah zeytin C) Sütlü yulaf ezmesi D) Beyaz peynir

115- Porselen potlarla sıcak içecekler ne şekilde servis edilir?
A) Konuğun sol tarafından servis edilir. B) Konuğun sağ tarafından servis edilir potlar fincanın sağına bırakılır. C) Konuğun sol tarafından servis edilir. D) Potlarla sıcak içecekler servis edilir ve potlar servanta götürülür.

116- Bardakta meyve suyu servisi ne şekilde yapılır?
A) İlk olarak meyve suyu servis edilir. B) Sıcak içeceklerden sonra servisi yapılır. C) Boş bardak masaya konur ve sonra servis yapılır. D) Meyve suyu bittikçe personel tarafından tekrar doldurulur.

117- Bütün kahvaltı çeşitlerinde sıcak içecekler potlarla ……(continental).. kahvaltıda ki yöntem kullanılarak servis edilir.

118- Meyve suyunun bir başka servis şekli de …(sürahi)……ile servistir.

119- Sürahi ile serviste meyve suyunu bardağa doldururken bardağın ağzında …(iki santim)… kadar boşluk bırakılmalıdır.

120- …(Brunch).., kahvaltı için geç, öğle yemeği için henüz erken olan bir saatte alınan ve oldukça uzun süren bir öğündür.

121- Kahvaltı büfesinden servis, …(self)…. servis ve garson yardımıyla servis olmak üzere ikiye ayrılır.

122- Bütün kapların üzerine yiyeceğin servisinde kullanılmak üzere …(maşalar)…. konur.

123- Kahvaltı salonunun girişinde konuklardan ……(kahvaltı biletleri)… istenir.

124. (Y) Kahvaltı ekstralarının siparişi alınırken adisyon kullanılır.

125. (D) Kahvaltı ekstra mönü kartlarında yiyecek ve içecekler ile fiyatları yazılır. Aşağıdaki boşluklara doğru olan ifadeyi yazınız.

126- Kahvaltı ekstralarında her yiyecek ve içecek tek başınadır ve …(ücreti)… belirlenmiştir.

127-Elle yenen meyveler için kuvere …(fingerbol)…… ilave edilir.

128- Jambonlu yumurta sıcak büyük düz tabakta servis edilir ve takım olarak ………(büyük çatal)……. ve ……(bıçak).. ilave edilir.

129- Sıcak çikolata veya kakao konuğun isteğine göre …(sütlü)…. veya …(sütsüz)…. olarak hazırlanır.

130- Poşe yumurta nasıl hazırlanır?
A) Tavada kızgın yağda sarısı bozulmadan B) Yumurta sahana kırılır, salamanderde üstten kızartılır C) Ateşe dayanıklı kap ile fırında D) Kaynayan tuzlu, sirkeli suya kırılarak 

131- Kahvaltı ekstraları için kasada hangi belge düzenlenir?
A) Sipariş pusulası B) Sipariş fişi C) Adisyon D) Folyo


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder