4 Mart 2018 Pazar

Tüm Meslekler Mesleki Gelişim Dersi Kalfalık Çalışma Soruları (İşletme Faaliyetlerini Yürütme)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır



Soruları slayt şeklinde izlemek isterseniz youtube sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

1. Yokluk hissi ile başlayan, karşılandığı zaman mutluluk, karşılanmadığı zaman acı ve üzüntü veren duyguya ne ad verilir?
A. Tüketim B. İhtiyaç C. Ürün D. Doğa

2. Maslow’un (Maslov) ihtiyaçlar hiyerarşisine göre insanın en temel ihtiyacı aşağıdakilerden hangisidir?
A. Güvenlik ihtiyacı B. Aidiyet ihtiyacı C. Saygınlık ihtiyacı D. Fizyolojik ihtiyaçlar 

3. İnsanların ihtiyaçlarını gideren mal ve hizmetleri elde etmek için yapılan her türlü faaliyete ne ad verilir?
A. Üretim B. Tüketim C. İhtiyaç D. Ürün

4. Aşağıdakilerden hangisi işletmenin amaçları arasında yer almaz?
A. Kâr etme B. Topluma hizmet ve sosyal fayda oluşturma C. Verimli olma D. Çalışanların ihtiyaçlarını karşılama 

5. Özel işletmelerin ilk amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A. Kâr etme B. Topluma hizmet ve sosyal fayda oluşturma C. Verimli olma D. Çalışanların ihtiyaçlarını karşılama

6. İnsanların iş birliği yapmalarının ve onları bir amaca doğru yöneltme faaliyetlerinin tümüne ne ad verilir?
A. Yönetim B. Strateji C. Planlama D. Kontrol

7. Aşağıdakilerden hangisi yönetimin ana fonksiyonlarından biri değildir?
A. Planlama B. Sevk ve idare C. Koordinasyon D. Benimsetme 

8. Aşağıdakilerden hangisi iyi bir planda bulunması gereken özelliklerden biri değildir?
A. Yapılacak açık, geçerli ve kesin bir amaca yönelik olmalıdır. B. Planda süre önemli değildir. C. Planın hazırlanması ve uygulanması en az gider ile sağlanmalıdır. D. Plan esnek olmalıdır.

9. Aşağıdakilerden hangisi yönetim sürecinde emrin özelliklerinden biri değildir?
A. Çalışanların yetenek ve sınırlarına uygun olmayabilir. B. Emir açık, kesin ve eksiksiz olmalıdır. C. Emir mantığa uygun olmalıdır. D. İyi bir haberleşme ağı ile sağlıklı emirler verilebilir.

10. Yönetim sürecinin son halkası aşağıdakilerden hangisidir?
A. Sevk ve idare B. Koordinasyon C. Denetim D. Organizasyon

11. İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi işlemine ne ad verilir?
A. Üretim yönetimi B. İhtiyaç C. Üretim D. Yönetim

12. Üretim süreci planlanırken aşağıdaki işlemlerden hangisi gerçekleştirilir?
A. İşler belirlenir ve rota tespiti yapılır. B. İşler, makinelere yüklenir C. İşlerin zaman programı yüklenir. D. Hepsi

13. Aşağıdakilerden hangisi üretim türlerinden biri değildir?
A. Siparişe göre üretim B. Parti üretimi C. Sürekli üretim D. Stok kontrolü 

14. Bir ürünün müşteriler tarafından istenmesini sağlayacak özelliklerde üretilip üretilmediğini kontrol ederken aynı zamanda yasa ve yönetmeliklere uygun olup olmadığını belirleyen sürece ne ad verilir?
A. Üretim süreci B. Stok kontrolü C. Değerlendirme süreci D. Kalite kontrolü

15. İşletmeler hedef pazarı seçerken aşağıdakilerden hangisini dikkate almalıdır?
A. İşletmenin kaynaklarını B. Ürünün özelliklerini C. Pazar yapısını D. Hepsi 

16. Ürünlerini semt pazarına getirip satan bir çiftçi hangi dağıtım kanalını kullanmaktadır?
A. Doğrudan dağıtım B. Dolaylı dağıtım C. Aracılı dağıtım D. İdeal dağıtım

17. Ürününü 14,99 TL’ye satan bir işletme bu ürün için hangi fiyatlandırma politikası kullanmaktadır?
A. Tek fiyat politikası B. Özel fiyat politikası C. Kalanlı fiyat politikası D. Zararına fiyat politikası

18. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama karması unsurlarından değildir?
A. Ürün B. Dağıtım C. Fayda D. Tutundurma

19. Alınan malların satış yerine getirilmesi için ödenen taşıma, sigorta, benzeri bedellere ne ad verilir?
A. Alış fiyatı B. Masraf C. Mal oluş fiyatı D. Satış fiyatı

20. Mal oluş fiyatı 4000 TL olan bir ürün %25 kârla satılmaktadır. Ürünün satış fiyatı aşağıdakilerden hangisidir?
A. 1000 TL B. 3000 TL C. 4000 TL D. 5000 TL 

21. Banka kredileri işletmenin hangi tür kaynakları arasında yer alır?
A. Öz kaynaklar B. Yabancı kaynak C. İç kaynak D. Reel kaynak

22. İmzalanan bonoda kaç taraf bulunur?
A. 2 B. 3 C. 4 D. 5

23. Gerçek kişilerin (şahısların) bir yıllık tüm kazanç ve gelirleri üzerinden ödediği vergi aşağıdakilerden hangisidir?
A. Muhtasar Vergi B. Katma Değer Vergisi C. Gelir Vergisi D. Geçici Vergi

24. Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin personel bulmada kullandığı işletme dışı kaynaklardan değildir?
A) İş ve İşçi Bulma Kurumu B) Sendikalar C) Eğitim Kurumları D) Çalışanlar 

25. Aşağıdakilerden hangisi işe başvuru sürecinde uygulanan testlerdendir?
A) Zekâ testleri B) İlgi, yetenek testleri C) Kişilik testi D) Hepsi

26. “…………….eğitimi, işletmeye yeni giren personele işe başlamadan önce veya işe ilk girdiği günlerde uygulanan eğitimdir.” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdaki hangi ifade gelmelidir?
A) İşe alıştırma B) İş C) Güven D) Çalışan

27. Aşağıdakilerden hangisi performans değerlendirme yöntemlerindendir?
A) Derecelendirme çizelgesi yöntemi B) Sıralama yöntemi C) Kontrol çizelgesi yöntemi D) Hepsi

28. En eski ve en yaygın ücret ödeme sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Akort ücret B) Yüzde usulü ücret C) Götürü usulü ücret D) Zaman usulü ücret

29. Üretilen mal ve hizmet çeşidine göre araba üreten bir fabrika aşağıdaki işletme türlerinden hangisi içerisinde yer alır?
A) Sanayi sektöründeki işletmeler B) Hizmet sektöründeki işletmeler C) Tarım sektöründeki işletmeler D) Tek kişi işletmeleri

30. Uyku ihtiyacı, Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre aşağıdakilerden hangisi içerisinde yer alır?
A) Kendini gerçekleştirme ihtiyacı B) Saygınlık ihtiyacı C) Fizyolojik ihtiyaç D) Güvenlik ihtiyacı

31. Çalıştırmayı kolaylaştırmak ve başarıyı sağlamak için bir işletmenin bütün faaliyetlerinin uyum içinde yürütülmesine ne ad verilir?
A) Planlama B) Koordinasyon C) Sevk ve idare D) Denetim

32. Aşağıdakilerden hangisi siparişe göre üretimin tanımıdır?
A) Bir mamulün özel bir siparişi veya sürekli bir talebi karşılamak amacıyla belirli miktarlarda oluşan partiler hâlinde üretilmesidir. B) Tüketicinin veya müşteri firmanın zaman, miktar ve kalite bakımından özel olarak belirlediği bir mamulün üretilmesidir. C) Eldeki makine ve tesislerin yalnız belirli bir mamule tahsis edilmesi ile yapılan üretimdir. D) Stok miktar ve çeşitlerinin işletmenin tedarik, üretim, satış ve mali imkânlarına göre en rasyonel ve en ekonomik bir şekilde belirlenmesi ve yönetimidir.

33. Müşteri çekmek, onlara bütün malların ucuza satıldığı izlenimi vermek için bazı malların alışılageldiğinden daha ucuza, belki de zararına satılması şekilde fiyatlandırma politikasına ne ad verilir?
A. Tek fiyat politikası B. Özel fiyat politikası C. Kalanlı fiyat politikası D. Zararına fiyat politikası

34. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama karması unsurlarından değildir?
A. Ürün B. Dağıtım C. Maliyet D. Tutundurma

35. Bir marketin çekiliş ile müşterisine araba vereceğini duyurması hangi tutundurma faaliyeti içerisine girer?
A. Kişisel satış B. Halkla ilişkiler C. Satış teşvik D. Reklam

36. İşletmelerin kendilerinin ödemedikleri avukat, muhasebeci, nakliyeci gibi çeşitli kişilerden devlet adına keserek vergi sorumlusu olarak verdikleri beyannamenin adı aşağıdakilerden hangisidir?
A. Muhtasar Beyanname B. Katma Değer Vergisi Beyannamesi C. Gelir Vergi Beyannamesi D. Geçici Vergi Beyannamesi

37. Parça başı olarak bilinen ücret ödeme sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A. Akort ücret B. Yüzde usulü ücret C. Götürü usulü ücret D. Zaman usulü ücret

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C4%B0%C5%9Fletme%20Faaliyetlerini%20Y%C3%BCr%C3%BCtme.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder