14 Mart 2018 Çarşamba

Kantin İşletmeciliği Dalı Ürün Alımı ve Satışı Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Ürünü Satışa Hazırlama)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

Aşağıdaki sorulara doğru (D),yanlış (Y) olarak cevap veriniz

1. (D) Mevcut bir mala yeni bir şekil ve görünüm kazandırmak da bir üretimdir.

2. (D) İhtiyaçları gidermek için kullanılan mal ve hizmetleri meydana getirmek, bir fayda sağlamak veya var olan faydayı artırmak amacıyla yapılan her türlü faaliyetleri üreticiler üstlenmelidir.

3. (Y) Bu üretim türünde belirli sayıdaki mamul bir kez üretilebileceği gibi belirsiz ya da belirli aralıklarla da üretilebilir. Ancak bazen de belirli zaman dilimi içinde tek bir mamul üretilir ve üretim işlemi bir daha tekrarlanmaz. Bu üretim şekli seri üretimdir.

4. (D) Tüketicilerin gelenekleri, ekonomik durumları, yaşadıkları coğrafi, sosyal ve siyasi ortam ürünün niteliğini etkileyen faktörlerdendir. Bu yüzden pek çok ürün, tüketicilerin tercihlerine göre üretilmelidir.

5. (Y) Büyük bir çoğunluğu sınırlı bir bölgeye hizmet eden küçük işletmeler ürün satan işletmelerdir.

6. (D) Yapımında kullanılan ham ve yardımcı maddeler, tasarım, stil, boyutlar, renk, tat, kullanım özellikleri ve kolaylıkları ürün alımlarını etkiler.

7. (Y) Bulunabilme, maliyet ve satış fiyatı, satış şartları, ürünün hareket hızı, güvenlik ve risk şekli ürün alımlarını etkilemez.

8. (Y) Ürünün kullanımı ve dağıtımıyla ilgili danışmanlık ve eğitim faaliyetleri ile bilgilendirme, şikâyetleri karşılama hizmetleri kişilerin ürün alımlarını pek etkilemez.

9. …(Grup)…., aralarında herhangi bir bakımından ilgi ya da benzerlik bulunan şeylerin, tümü, bölük, takım, öbek, zümre anlamı taşımaktadır.

10. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi görsel sunumun özelliklerden biri değildir ?
A) Müşteri ile iletişim sanatıdır. B) Mağazanın müşteriye odaklı olmadığını ifade eder. C) Ürüne destek verir. D) Müşteriyi ürüne yönlendirir

11. Ürün teşhirinde aşağıdaki materyallerden hangisi kullanılmaz?
A) Garden seperasyon B) Bukalemun C) Tırmık D) Tezgâh

12. Duvar standı kat ürün ve askı ürün sergileme şeklinde, ürünler reyonda …(Lotlu)….. olarak bulundurulmalıdır.

13. Ürünlerin reyona yerleştirilmesinde renk uyumunun sağlanmasında aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğrudur?
A) Renkler müşteriye göre değil, satıcının isteğine göre yerleştirilir. B) Ürünler açıktan koyuya doğru değil, koyudan açığa doğru dizilmelidir. C) Her renk içinde önce düzler, sonra desenliler gruplanır. D) Ürünler büyükten küçüğe doğru dizilmelidir.

14. Ürünlerin nicelik ve nitelik uyumunun sağlanmasında aynı özellikleri taşıyanlar ne şekilde yerleştirilmelidir?
A) Yan yana B) Tek tek C) Alt üst D) Arka arkaya

15. Belli bir ürünü almaya gelen müşteri, bu ürünün yanında onu tamamlayan başka bir ürünü gördüğünde onu da alıyorsa buna ………(sessiz satış)……. denir.

16. Stantlar ve üzerindeki ürünlerin kapladığı alanlara ………(pozitif alan)…. denir.

17. …(Talep)…., belirli bir malın belirli bir zaman ve yerde satın alınacak nicelikler ile fiyat, tüketici geliri, diğer malların fiyatları gibi çeşitli değişkenler arasındaki fonksiyonel ilişkidir.

18. Yapılacak veya satışı söz konusu malzemelerin müşteriye sunulması sırasında üreticiye veya satış yapacak kişilere yardımcı malzemelerin tümüne …(sarf malzeme)…. denir.

19. Ofiste kullanılan malzemelerin bozulmalarının en önemli sebebi ……(tozlar)…. dır.

20. İşletme, müşteri kazanmak ve var olan müşterileri korumak elbetteki müşterilerle olan ilişkilerin geliştirmek için dağıtılan malzeme ya da broşürlere ……(promosyon)…. malzemeleri denir.

21. Pazarlamacının görevi daima …(talep)…yaratmaktır.

22. ……(Armağan)…., tüketici ya da alıcıların yaptıkları satın almalar için ticari işletmeler tarafından kendilerine verilen hediyelerdir.

23. Malların tanıtılmalarını ve denenmelerini sağlamak, tüketimlerini özendirmek amacıyla yapılan organizasyon ……(gösteri)….dir

24. Bir işletmenin pazara sunduğu tüm mallara ne ad verilir?
A) Mal dizisi B) Mal karması C) Mal birimi D) Yeni mal E) Malın eni ve boyu

25. Elektrik motorları, yarı iletkenler gibi müşterinin nihai ürününün bir parçası olarak üretilmiş endüstriyel ürünlere ne ad verilir?
A) Yapılar B) Ağır donanım ürünleri C) Hafif donanım ürünleri D) Alt montaj elemanları ve parçaları E) İşlenmiş maddeler

26. Aşağıdakilerden hangisi tüketim malları gruplandırılmasında yer almaz?
A) Aranmayan mallar B) Özelliği olan mallar C) İkame mallar D) Kolayda mallar E) Beğenmeli mallar

27. Aşağıdakilerden hangisi markanın sağladığı yararlardan biri değildir?
A) Müşteriye belirli bir ürünü tanıma imkânı vermesi B) Rakip ürünlerin taklit edemeyeceği bir tanınmaya imkân vermesi C) İşletme sahibinin prestijini artırmaya imkân vermesi D) Alıcıların, kendilerini ifade etme biçimlerinden biri olabilmesi E) Alıcıların ürün kalitesini değerlendirmelerini kolaylaştırması

28. Aşağıdakilerden hangisi beğenmeli malların özelliklerinden biri değildir?
A) Dağıtım alanının sınırlı olması B) Üretici ve aracı işletmelerin dağıtım ve satış çabalarına başvurmalarını zorunlu kılması C) Üreticilerle perakendecilerin yakın ilişki kurmalarını gerektirmesi D) Dağıtım kanalında toptancıların yer almaması E) Satıcı işletmenin adının, üretici işletmenin adından daha önemli olması

29. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve perakende alanında firmaların müşteri ilişkilerinde kullandığı bir faaliyet şekli değildir?
A) Anket düzenleme B) B) Sponsorluk C) Özel günleri hatırlama D) Gazeteye tekzip yazma 

30. Aşağıdakilerden hangisi müşteriye gönderilecek mesajlarda bulunması gereken özelliklerden biri değildir?
A) İnandırıcılık B) Abartılı tanıtım C) Doğruluk D) Anlaşılır olma

31. Aşağıdaki faaliyetlerden hangisi pazarlama ve perakende alanında firmaların öncelikli hedefleri arasında yer almaz?
A) Müşteri memnuniyeti B) Reklam C) Yeni yatırımlar D) Çalışanların performansı

32. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve perakende alanında firmaların en önemli hedefleri arasında yer alır?
A) Müşteri memnuniyeti B) Reklam vermek C) Sponsorluk D) Mağazada tadilat yapmak

33. Satış elemanının müşterinin isteğini anlayabilmesinin yolu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sürekli konuşmak B) Müşterinin sözünü kesmek C) Müşteriyi dinlemek D)Oturmak

34. Aşağıdakilerden hangisi en doğru bilgi toplama yoludur?
A) Bireysel yaşantılar B) Bilimsel yöntem C) Tümevarım D) Tümdengelim

35. Aşağıdakilerden hangisi anket sorusu özelliklerinden biri değildir?
A) Kolay olması B) Anlaşılır olması C) Gerçekçi olması D) Sıkıcı olması

36. Beden dili ile iletişimde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A) Konuşma B) Göz teması C) Eller D) Mimikler

37. Müşteri ilişkilerinde olumlu veya olumsuz yönde müşteriyi ilk etkileyen kişi kimdir?
A) Mağaza müdürü B) Satış elemanı C) Güvenlik görevlisi D) Kasiyer

38. Başarılı bir satış elemanında aşağıdaki özelliklerden hangisi bulunmaz?
A) Bakımına özen göstermek B) Düzenli çalışmak C) Sattığı ürünü tanımak D) İş yerinde sigara içmek

39. Aşağıdakilerden hangisi stratejik yönetim sürecinin “strateji seçimi” evresinde incelenir?
A) Genel çevre B) İşletme içi faktörler C) Değişik stratejileri inceleme ve analiz D) Organizasyon yapısı E) Fonksiyonel taktik planlar

40. Aşağıdakilerden hangisi, bir örgütsel yapı geliştirme ve onu yeni stratejiye uyumlu hâle getirmenin nedenlerinden biridir?
A) Örgüt birimlerinin iş tanımlarının yapılması B) Organizasyon el kitaplarının hazırlanması C) Örgüt birimlerinin gereksinimlerinin saptanması D) Organizasyonun farklı birimleri arasında iletişimin sağlanması E) Örgüt içi denetim standartlarının belirlenmesi

41. İşletmelerin küçük boyuttan orta ölçeğe geçmesi, tek kişinin kararlarının zaman ve enerji bakımından yetersiz kalması, bilgi ve becerisinin kararlarda etkin olmaya başlaması durumunda geçilecek örgütsel yapı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fonksiyonel yapı B) Girişimci yapı C) Fiebeke yapı D) Çok ürünlü yapı E) Matris yapı

42. Orta büyüklükte bir işletmenin büyüme stratejisi izleyerek ürünlerini ve pazarlarını çeşitlendirmesiyle stratejik iş birimleri sayısının artması durumunda yapılacak reorganizasyonla ortaya çıkan yapı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İçsel yapı B) Hareketli şebeke örgütü C) Kararlı-ölçülü yapı D) Şebeke tipi yapı E) Ürün bölümüne göre yapı

43. İşletmelerin ellerinde bulunan kıt iş gücü kaynaklarını daha etkin kullanmak ve örgütsel giderleri en aza indirmek için geliştirilen yapıya ne ad verilir?
A) Bütünleşik yapı B) Matris yapı C) Koordinasyon D) Çok bölümlü yapı E) Fonksiyonel yapı

44. Birbirleriyle etkileşimde bulunan, psikolojik olarak birbirlerinin varlığından haberdar olan ve kendisini bir grup olarak algılayan küçük veya büyük insan topluluklarına ne denir?
A) Grup B) Topluluk C) Miting D) Toplum

45. Belirlenen amaçlara ulaşmak için iki ya da daha fazla kişinin uyumlu biçimde çalıştıkları yapıya ne denir?
A) Hedef B) Örgüt C) Topluluk D) Toplantı

46. Örgütlenmenin amaçları uzmanlık, düzenleştirme, yetki ve sorumluluk dışında ayrıca aşağıdaki seçeneklerden hangisi olmalıdır?
A) Disiplin B) Soruşturma C) Topluluk D) Toplantı

47. Örgütlenme biçimlerinden pazarlama araştırması, mal ve planlama vb. Tüm pazarlama işlevlerinin ayrı işlevler olarak düzenlenmesine ne ad verilir?
A) Mala yönelik örgütlenme B) Karma örgütlenme C) Pazar örgütlenmesi D) İşlevsel örgütlenme

48. Satış elemanı seçilirken aşağıdaki seçeneklerden hangisi olmamalıdır?
A) Torpil B) Akıllılık C) Sağlık D) Güvenilirlik

49. Satış görevlendirmesinde hitap edilen müşterilere göre örgütlenmişse bu tür örgütlenmeye ne ad verilir?
A) Fonksiyonel B) Coğrafi C) Müşteri Odaklı D) Ürünlere Göre

50. Bir gönderici ile bir alıcı arasında düşünce ortaklığı kurma sürecine ne denir?
A) Karar B) Randevu C) Görüşme D) İletişim 

51. İletişim sürecinde kaynağın aşağıdaki özelliklerinden hangisi doğru değildir?
A) Bilgili B) Kodlama özelliği C) Rol D) Belirsizlik

52. İşletme içindeki hangi seçenek resmi iletişim kanalları içinde yer almaz?
A) Işık dalgaları B) Sesli iletişim C) Radyo dalgaları D) Telefon kabloları

53. Çalışmayı kolaylaştırmak ve başarıyı sağlamak için bir işletmenin bütün faaliyetlerinin uyum içinde yürütülmesine ne denir?
A) Koordinasyon B) Haberleşme C) Rekreasyon D) Reorganizasyon

54. Aşağıdakilerden hangisi ödüllendirme şekillerinden biri değildir?
A) Teşekkür belgesi B) Ücret zammı C) Uyarı belgesi D) Tatile gönderme

55. İnsan davranışlarını inceleyen bilime ne ad verilir?
A) Psikoloji B) Sosyoloji C)Astroloji D) Biyoloji

56. Aralarında herhangi bir bakımdan ilgi ya da benzerlik bulunan şeylerin, kimselerin tümü bölük, takım, öbek veya zümreye ne denir?
A) Klik B) Grup C) Çevre D) Toplum

57. Ürün teşhirinde aşağıdaki uygulamalardan hangisi uygulanmaz?
A) Bukalemun B) Aksesuarlı C) Garden seperasyon D) Dökme

58. Stantlar ve üzerindeki ürünlerin kapladığı alanlara ne denir?
A) Net alan B) Negatif alan C) Pozitif alan D) Kreasyon

59. Belirli bir zaman ve yerde satın alınacak nitelikler ile fiyat, tüketici geliri, diğer malların fiyatları gibi çeşitli değişkenler arasındaki fonksiyonel ilişkiye ne ad verilir?
A) Talep B) Arz C) Marjinal gelir D) Optimum ücret

60. İşletmelerde fiyatlandırma politikaları, stratejilerle ilgili başka faaliyetleri içinde aşağıdakilerdeki hangi seçenek yanlıştır?
A) Üretim B) Koordinasyon C) Satın alma D) Satış

61. Bağımsız olarak hareket eden ve çeşitli yollarla birbirlerinden üstün gelmeye çalışan iki ya da daha çok işletmenin gösterdikleri çabaya ne denir?
A) Monopol B) Serbest piyasa C) Diapol D) Rekabet 

62. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi personel performans ölçme yöntemlerinden biri değildir?
A) Karşılaştırma B) Değerleme C) Sıralama D) Puanlama

63. İşletmelerde alınan tüm karar, tedbir, politika ve yöntemlere ne denir?
A) Personel yönetimi B) Piyasa analizi C) İnsan kaynakları D) Pazar araştırmaları

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C3%9Cr%C3%BCn%20Haz%C4%B1rlama.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder