Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
Aşağıdaki soruları doğru (D) veya yanlış (Y) şeklinde cevaplayınız.
1. (D) Mağazada satış elemanlarının hangi bölümlerde çalışacağını gösteren
haftalık çalışma planına shift denir.
2. (D) Tutundurma faaliyetlerinin içinde yer alan reklam, perakendecinin ürününü
tanıtabilmesi için faydalanılan bir pazarlama işlemidir.
3. (D) Perakendeci firma gerektiğinde bulunduğu bölgede, müşterisinin
ekonomik yapısına göre diğer bölgelerden farklı fiyat belirleyebilir.
4. (Y) Perakendecinin, müşterinin istekleri doğrultusunda üretici ile işbirliği
yaparak üreteceği ürünler konusunda yardımcı olmasına gerek yoktur.
5. (D) Kampanyalar müşteri bilgisi deposuna sahip olmayı, potansiyel müşteri
kitlesi oluşturmayı ve satış fırsatları yakalamayı sağlar.
6. (D) Mağazaların satış fiyatları, indirim seçenekleri, tahsilat seçenekleri ve
promosyon uygulamaları genellikle merkez tarafından belirlenir.
7. (Y) Perakendeci firmanın, kampanya düzenlerken maliyet bilgilerini dikkate
almasına gerek yoktur.
8. (D) Kampanya sonrası toplam sipariş sayısının yüksek olması, kampanyanın
başarılı olduğu anlamına gelir.
9. (D) Üretim yönetiminin amacı, müşteri isteklerinin en iyi şekilde
karşılanabilmesi, üretim miktar ve zamanlarının en uygun şekilde
ayarlanabilmesi, işletmenin işgücü kaynaklarından en etkin ve verimli
şekilde yararlanılmasıdır.
10. (D) Üretim yönetiminin bir görevi de, satış siparişlerinden üretilecek olanları
üretim talepleri hâline dönüştürmektir.
11. (D) Ürün grupları bazında istenilen özel bilgiler satış elemanlarının
ihtiyaçlarına uygun olarak belirtilmelidir.
12. (Y) Perakendecinin istenilen sayıda ürün kataloğu oluşturup, kataloglar ile
ürün ilişkilerini belirlemesine gerek yoktur.
13. (D) Müşteri gıda ürünlerini satın alırken başta hijyen ve son kullanma tarihi
olmak üzere pek çok özelliğine dikkat etmektedir.
14. (D) Gıda ürünlerinin tazelikleri geçer geçmez ve son kullanma tarihi
gelmeden tezgâhtan kaldırılması gerekir.
15. (D) HACCP, tehlike ortaya çıkmadan tedbir almayı ve yok etmeyi
sağlayarak gıdanın güvenilir şekilde üretilmesini ve tüketiciye güvenilir
şekilde sunulmasını sağlayan koruyucu-önleyici bir gıda güvenliği
sistemidir.
16. (Y) Sağlık Bakanlığının gıda üretimi ve satış yerleri hakkındaki
yönetmeliğine göre satış ve toplu tüketim yerlerinde gıda ile temasta
bulunan personelin resmî bir kurumdan alınmış sağlık raporu olmasına
gerek yoktur.
17. (Y) İşyerinde depolanan, sergilenen ve tüketime sunulan her türlü gıda
maddesinin üzerinde, niteliğini belirten ve varsa özel saklama
koşullarını gösteren Türk Gıda Kodeksine uygun etiket bulunması
zorunlu değildir.
18. (D) Hangi alan olursa olsun, satış elemanı öncelikle satış tekniklerini ve
mağaza kurallarını çok iyi bilmek, sonra da bulunduğu alanda sattığı
ürünü veya ürün gruplarını her yönden tanımak ve bu doğrultuda
müşteriyi doğru bilgilendirmek zorundadır.
19. (D) Perakendecilikte satış otomasyonu, firmanın satış teşkilatının verimliliğini
artırıp, satış süreçlerini kısaltarak kaynakları en doğru şekilde
kullanılabilmesidir.
20. (D) Satış planlaması ve bütçeleme fonksiyonları, perakendeci firmanın satış
gelirlerinin tahmin edilmesi, gerçekleşen değerler ile tahminlerin izlenmesi
ve satış ekibinin performans değerlendirmelerinin yapılarak firma
fonksiyonlarının bütününün görülebilmesini sağlar.
21. (D) Kontakt şahıslar aktivite, görev, fırsat, hedef müşteri ve kampanya gibi satış
operasyonu öğelerinde anahtar rol oynayan kişilerdir.
22. (Y) Perakendecinin yapacağı aktiviteler birbirleriyle ilişkilendirilemez.
23. (Y) Eski fiyat listelerinin saklanmasına gerek yoktur.
24. (D) Perakendeci mağaza yönetimi satış elemanlarının prim ve komisyonlarını
ayrıntılı olarak takip etmelidir
25- Shift nedir?
A) Satış tekniğidir. B) Satış elemanının haftalık çalışma tablosudur.
C) Üretim tekniğidir. D) Mağaza bölümüdür.
26- Aşağıdakilerden hangisi promosyondur?
A) Paltonun fiyatının 150,00 TL’den 100,00 TL’ye indirilmesi
B) 6 tane yemek tabağı alana yanında salata tabağınında verilmesi
C) Müşteriye broşür dağıtılması
D) Markette gıda ürünlerinin müşteriye tattırılması
27- Biri diğerine göre ekonomik üstünlüğe sahip iki firma arasındaki ilişki sonucu, küçük
firmanın büyük firma için anlaştıkları türde, miktarda ve kalitede sürekli olacak
şekilde üretim yapması ve bu üretimi anlaştıkları tarihte teslim etmesine ne denir?
A) Rakipleri yok saymak B) Uygun zamanda dağıtım
C) Uygun ürünü bulmak D) Fason üretim
28- HACCP nedir?
A) Gıda güvenlik sistemidir. B) Perakendeciye destek birimidir.
C) Reklâm çeşididir. D) Ürün dağıtım sistemidir.
29- Aşağıdakilerden hangisi gıda yönetmeliklerine uygun bir davranış değildir?
A) Satış elemanının gıda ürünlerini eldiven kullanarak satması
B) Gıda satan işyerinin gün ışığına eşdeğer şekilde aydınlatılması
C) Gıda satışı yapan işyerlerinde ilkyardım malzemesi olmamalıdır
D) Kullanılan tüm alet ve ekipmanın sağlığa uygun malzemeden yapılmış olması
30- Satış otomasyonu ile ilgili aşağıdakilerden hangi ifade doğru değildir?
A)
Satış arttırıcı bir sistem değildir. B) Planlamaya önem verir.
C) Fırsatları değerlendirir. D) Müşteri ilişkilerini önemser.
31- Aşağıdakilerden hangisi satış otomasyonunun aşamalarından değildir?
A) Satış planlaması B) Müşteri hesapları yönetimi
C) Üretim yönetimi D) Aktivite yönetimi
32- Satış fırsatı sonucunda aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A) Satış siparişi yaratma B) Yeni teklif alınmaması
C) Yeni görev D) Yeni aktiviteler
33- Aşağıdakilerden hangisi verilecek komisyon ve primlerin hesaplanmasına temel olacak
verilerden biridir?
A) Müşteri bazında satış elemanının belirlenmesi B) İç raporlama
C) Pazarlama karar destek sistemi D) Pazarlama araştırması sistemi
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C3%9Cr%C3%BCn%20Sat%C4%B1%C5%9F%C4%B1.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder