14 Mart 2018 Çarşamba

Kantin İşletmeciliği Dalı Ürün Alımı ve Satışı Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Satış Programı)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

Aşağıdaki soruları doğru (D) veya yanlış (Y) Şeklinde cevaplayınız.

1. (D) Üretilen veya var olan ürünün ya da hizmetin bir bedel karşılığında kişilere devredilmesine satış denir.

2. (D) Satış geliştirmenin amaçlarından biri de markayı tanıtarak marka bağımlılığı oluşturmaktır.

3. (D) Görsel sunum bir sessiz satış tekniğidir

4. (Y) Müşteriye satın alacağı ürünün faydalarını ve özelliklerini anlatmak, satış elemanı için gereksiz bir işlemdir.

5. (D) Ürünün özellikleri ve faydaları, ürünü satan en önemli unsurlardır.

6. (D) Sadece masa satın almaya gelen müşteriye, satış elemanının 6 tane de iskemle satması kombine satıştır.

7. (Y) Ucuz fiyat müşterinin hoşlandığı ürünü veya hizmeti belirleyen ve satın almasını sağlayan tek unsurdur.

8. (D) Aynı mağazada sürekli çalışma sonucu mağazada meydana gelen bazı eksikliklerin veya hataların bir süre sonra mağaza personeline normal gibi görünmesine mağaza körlüğü denir.

9. (D) Müşterilerin zorluk çıkarmadan satın almaya karar verdiği durumlarda satışı direkt kapatma tekniği uygulanır

10. (D) Danışmanın görevi, kişinin doğru soruyu sormasına, doğru cevabı bulmasına yardımcı olmak, onun farklı bakış açıları kazanmasını sağlayarak doğru yöne yönelmesini sağlamaktır.

11. (D) Performans danışmanı ahlaki değerlere sahip, eğitilecek çalışanı ciddiye alan, empatik davranan, başkalarının sorunlarını çözebilmek için dinleme analiz edebilme ve yorumlayabilme yeteneklerini iyi kullanabilen birisi olmalıdır.

12. (D) Satış elemanı; ürünün müşteriye ve isteklerine ne kadar uygun olduğu konusunda danışmanlık yaparken, müşteriyi doğru bilgilendirmelidir.

13. (Y) Danışman, danışanın sorunlarını paylaşmak ve onunla aynı Şeyi hissetmek zorundadır

14. (Y) Danışmanın, danışanı dinlemeyip, sürekli kendisinin konuşması ve gerektiğinde danışanı yargılaması gerekir.

15. (D) Yetişkinlerin statü, baskı, korku, çekinme, öfke gibi bazı durumlarda öğrenmeleri zorlaşır. İş hayatı da bu duyguları daha belirgin hâle getirir. Bu nedenle danışmanın görevini iyi yapabilmesi için liderlik, dinleme, geri bildirim vermek, soru sorma, delagasyon, motivasyon gibi becerilere sahip olması ve işini sevmesi gerekir

16. (D) Perakendeci için satış sonrası hizmet, müşteri sadakati açısından en önemli pazarlama faaliyetidir.

17. (Y) Satış sonrası hizmet, müşteriye bir ek maliyet gerektiriyorsa, örneğin müşterinin servis bakım ve yedek parça için bir ödeme yapması söz konusu ise bu durumun kendisine söylenmesine gerek yoktur.

18. (Y) Perakendeci firmanın ürün iadeleri ile ilgili bir prosüdürünün olması gerekmez.

19. (D) Büyümek ve kalıcı olmak isteyen her işletme satışlara verdiği kadar hatta ondan daha fazla satış sonrasına önem vermelidir. Çünkü günümüzde mevcut müşteriyi elde tutmak, yeni müşteri bulmaktan çok daha ucuz ve kolaydır. Satış sonrası hizmette, müşteri sadakatinin sağlanmasında en önemli etkendir.

20. (D) Sanayi mallarının satış sonrası hizmetleri hakkındaki yönetmelik; sanayi mallarının kullanım ömürleri ile satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.

21. (D) Perakendeci mağazalar açısından tüketici memnuniyetini ölçmede kullanılan en önemli değerlendirme ölçütlerinden biri de "müşterilerden gelen satış sonrası hizmetlerdeki şikâyetlerin oranı"dır. Bu şikâyetler çoğalır ve yeterince giderilmezse, işletmelerin tüm reklâm çalışmaları ve satış artırıcı faaliyetleri boşa gider.

22. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve perakende alanında çalışan satış elemanının görevlerinden değildir?
A) Müşteri ile oturup uzun süre havadan sudan sohbet etmek B) Satılacak ürünleri çeşitlerine göre sınıflandırmak. C) Sattığı ürün hakkında bilgi sahibi olmak D) İş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak

23. İyi bir satış elemanı aşağıdaki özelliklerden hangisine sahip olmalıdır?
A) Dedikoducu B) Sabırsız C) Kendine güvenen D) Dikkatsiz

24. Ürünün, satış ekibi veya satış elemanı olmaksızın müşterinin ilgisini çekme yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Promosyon B) Reklâm C) Sessiz satış tekniği D) Çalışanların performansı

25. Aşağıdakilerden hangisi müşterilerin satın almayı reddetmesinin nedenleri arasında yer almaz?
A) Müşteride ürünü satın alabilecek paranın olmaması B) Müşteri memnuniyeti C) Müşterinin ürüne gerçekten ihtiyacının olmaması D) Ürünün ihtiyaçları tam olarak karşılayamayacağı endişesi

26. Aşağıdakilerden hangisi danışmanlık türü değildir?
A) İşletmelerde danışmanlık B) Yönetici danışmanlığı C) Kariyer danışmanlığı D) Evde danışmanlık

27. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Danışmanın, danışanla yaptığı her oturumda değişiklik yapması gerekir. B) Danışman, gerektiğinde danışana karşı çıkabilir. C) Danışman, danışanı sevmek zorunda değildir. D) Danışman, danışanın sorumluluklarını yüklenmek zorunda değildir.

28. Aşağıdakilerden hangisi bir satış sonrası hizmetidir?
A) Müşterinin kasada aldığı ürünün bedelini ödemesi B) Satış elemanının, müşterinin aldığı pantolonun boy ölçüsünü alarak komandoturaya göndermesi C) Müşterinin satın aldığı ürünü geri iade etmesi D) Kasiyerin ürünü poşete koyması

29. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Satış sonrası hizmetlerin etkinliğinde temel faktör, müşteriye güven ve alışkanlık kazandırmaktır. B) Satış elemanı, müşteri haksız ise bunu kanıtlamak için elinden gelen çabayı göstermelidir. C) Yaşam enerjisiyle dolu ve dünyaya pozitif bakan satış elemanları müşteriyi olumlu yönde daha çok etkiler. D) Satış elemanının bilmesi gereken en önemli noktalardan biri de satışın itirazın olduğu yerde bağladığıdır.

30. Aşağıdaki olaylardan hangisi işletme körlüğüne bir örnektir?
A) Satış Şefinin müşterilerle ilgilenirken bir yandan da sürekli arkadaşları ile konuşmaya çalışan satış elemanını uyarması B) Satış elemanının bu olaydan ötürü utanması ve üzülmesi C) Ağlayarak lavaboya giderken söküldüğü için bir süredir kıvrık duran halıya ayağının takılarak sendelemesi. D) Kendini toparladıktan sonra ağlayarak ve söylenerek yoluna devam etmesi 

31. Bir satış elemanı başarılı olmak için aşağıdakilerden hangisini yapmamalıdır?
A) Bakımına özen göstermek B) Çalışma arkadaşlarının başarısını engellemeye çalışmak C) Sattığı ürünü tanımak D) Pratik olmak

Aşağıdaki soruları doğru(D) ve yanlış(Y) Şeklinde cevaplayınız.

32. (D) Ürünü müşteriye uyarlayabilmek için öncelikle ürün bilgisine sahip olmak gerekir.

33. (D) Ürünün müşteriye ve isteklerine ne kadar uygun olduğu konusunda, müşteriyi doğru bilgilendirmek gerekir.

34. (Y) Satış elemanı müşteriye hiçbir Şekilde uymayan bir ürünü satmak konusunda, gerekli düzeltmeleri yapacaklarını söyleyerek ısrarlı davranmalıdır.

35. (Y) Satış elemanının sattığı bir ürünün düzeltilmesi ile ilgili ölçü alırken çok fazla dikkat etmesine gerek yoktur.

36. (D) Tadilatı yapılan bir ürünün müşteriye söz verilen tarihte teslim edilmesi gerekir.

37. (D) Yeni satın alınan bir üründe yapılan düzeltme sırasında olabilecek bir hatadan dolayı müşteri sorumlu tutulamaz.

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sat%C4%B1%C5%9F%20Teknikleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder