Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
Aşağıdaki soruları doğru (D) veya yanlış (Y) Şeklinde cevaplayınız.
1. (D) Üretilen veya var olan ürünün ya da hizmetin bir bedel karşılığında kişilere
devredilmesine satış denir.
2. (D) Satış geliştirmenin amaçlarından biri de markayı tanıtarak marka bağımlılığı
oluşturmaktır.
3. (D) Görsel sunum bir sessiz satış tekniğidir
4. (Y) Müşteriye satın alacağı ürünün faydalarını ve özelliklerini anlatmak, satış elemanı
için gereksiz bir işlemdir.
5. (D) Ürünün özellikleri ve faydaları, ürünü satan en önemli unsurlardır.
6. (D) Sadece masa satın almaya gelen müşteriye, satış elemanının 6 tane de iskemle
satması kombine satıştır.
7. (Y) Ucuz fiyat müşterinin hoşlandığı ürünü veya hizmeti belirleyen ve satın almasını
sağlayan tek unsurdur.
8. (D) Aynı mağazada sürekli çalışma sonucu mağazada meydana gelen bazı eksikliklerin
veya hataların bir süre sonra mağaza personeline normal gibi görünmesine mağaza
körlüğü denir.
9. (D) Müşterilerin zorluk çıkarmadan satın almaya karar verdiği durumlarda satışı direkt
kapatma tekniği uygulanır
10. (D) Danışmanın görevi, kişinin doğru soruyu sormasına, doğru cevabı bulmasına
yardımcı olmak, onun farklı bakış açıları kazanmasını sağlayarak doğru yöne
yönelmesini sağlamaktır.
11. (D) Performans danışmanı ahlaki değerlere sahip, eğitilecek çalışanı ciddiye alan,
empatik davranan, başkalarının sorunlarını çözebilmek için dinleme analiz edebilme
ve yorumlayabilme yeteneklerini iyi kullanabilen birisi olmalıdır.
12. (D) Satış elemanı; ürünün müşteriye ve isteklerine ne kadar uygun olduğu konusunda
danışmanlık yaparken, müşteriyi doğru bilgilendirmelidir.
13. (Y) Danışman, danışanın sorunlarını paylaşmak ve onunla aynı Şeyi hissetmek
zorundadır
14. (Y) Danışmanın, danışanı dinlemeyip, sürekli kendisinin konuşması ve gerektiğinde
danışanı yargılaması gerekir.
15. (D) Yetişkinlerin statü, baskı, korku, çekinme, öfke gibi bazı durumlarda öğrenmeleri
zorlaşır. İş hayatı da bu duyguları daha belirgin hâle getirir. Bu nedenle danışmanın
görevini iyi yapabilmesi için liderlik, dinleme, geri bildirim vermek, soru sorma,
delagasyon, motivasyon gibi becerilere sahip olması ve işini sevmesi gerekir
16. (D) Perakendeci için satış sonrası hizmet, müşteri sadakati açısından en önemli
pazarlama faaliyetidir.
17. (Y) Satış sonrası hizmet, müşteriye bir ek maliyet gerektiriyorsa, örneğin müşterinin
servis bakım ve yedek parça için bir ödeme yapması söz konusu ise bu durumun
kendisine söylenmesine gerek yoktur.
18. (Y) Perakendeci firmanın ürün iadeleri ile ilgili bir prosüdürünün olması gerekmez.
19. (D) Büyümek ve kalıcı olmak isteyen her işletme satışlara verdiği kadar hatta ondan
daha fazla satış sonrasına önem vermelidir. Çünkü günümüzde mevcut müşteriyi elde
tutmak, yeni müşteri bulmaktan çok daha ucuz ve kolaydır. Satış sonrası hizmette,
müşteri sadakatinin sağlanmasında en önemli etkendir.
20. (D) Sanayi mallarının satış sonrası hizmetleri hakkındaki yönetmelik; sanayi
mallarının kullanım ömürleri ile satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerine
ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.
21. (D) Perakendeci mağazalar açısından tüketici memnuniyetini ölçmede kullanılan en
önemli değerlendirme ölçütlerinden biri de "müşterilerden gelen satış sonrası
hizmetlerdeki şikâyetlerin oranı"dır. Bu şikâyetler çoğalır ve yeterince giderilmezse,
işletmelerin tüm reklâm çalışmaları ve satış artırıcı faaliyetleri boşa gider.
22. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve perakende alanında çalışan satış elemanının
görevlerinden değildir?
A) Müşteri ile oturup uzun süre havadan sudan sohbet etmek
B) Satılacak ürünleri çeşitlerine göre sınıflandırmak.
C) Sattığı ürün hakkında bilgi sahibi olmak
D) İş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak
23. İyi bir satış elemanı aşağıdaki özelliklerden hangisine sahip olmalıdır?
A) Dedikoducu
B) Sabırsız
C) Kendine güvenen
D) Dikkatsiz
24. Ürünün, satış ekibi veya satış elemanı olmaksızın müşterinin ilgisini çekme yöntemi
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Promosyon
B) Reklâm
C) Sessiz satış tekniği
D) Çalışanların performansı
25. Aşağıdakilerden hangisi müşterilerin satın almayı reddetmesinin nedenleri arasında
yer almaz?
A) Müşteride ürünü satın alabilecek paranın olmaması
B) Müşteri memnuniyeti
C) Müşterinin ürüne gerçekten ihtiyacının olmaması
D) Ürünün ihtiyaçları tam olarak karşılayamayacağı endişesi
26. Aşağıdakilerden hangisi danışmanlık türü değildir?
A) İşletmelerde danışmanlık
B) Yönetici danışmanlığı
C) Kariyer danışmanlığı
D) Evde danışmanlık
27. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Danışmanın, danışanla yaptığı her oturumda değişiklik yapması gerekir.
B) Danışman, gerektiğinde danışana karşı çıkabilir.
C) Danışman, danışanı sevmek zorunda değildir.
D) Danışman, danışanın sorumluluklarını yüklenmek zorunda değildir.
28. Aşağıdakilerden hangisi bir satış sonrası hizmetidir?
A) Müşterinin kasada aldığı ürünün bedelini ödemesi
B) Satış elemanının, müşterinin aldığı pantolonun boy ölçüsünü alarak
komandoturaya göndermesi
C) Müşterinin satın aldığı ürünü geri iade etmesi
D) Kasiyerin ürünü poşete koyması
29. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Satış sonrası hizmetlerin etkinliğinde temel faktör, müşteriye güven ve alışkanlık
kazandırmaktır.
B) Satış elemanı, müşteri haksız ise bunu kanıtlamak için elinden gelen çabayı
göstermelidir.
C) Yaşam enerjisiyle dolu ve dünyaya pozitif bakan satış elemanları müşteriyi olumlu
yönde daha çok etkiler.
D) Satış elemanının bilmesi gereken en önemli noktalardan biri de satışın itirazın
olduğu yerde bağladığıdır.
30. Aşağıdaki olaylardan hangisi işletme körlüğüne bir örnektir?
A) Satış Şefinin müşterilerle ilgilenirken bir yandan da sürekli arkadaşları ile
konuşmaya çalışan satış elemanını uyarması
B) Satış elemanının bu olaydan ötürü utanması ve üzülmesi
C) Ağlayarak lavaboya giderken söküldüğü için bir süredir kıvrık duran halıya
ayağının takılarak sendelemesi.
D) Kendini toparladıktan sonra ağlayarak ve söylenerek yoluna devam etmesi
31. Bir satış elemanı başarılı olmak için aşağıdakilerden hangisini yapmamalıdır?
A) Bakımına özen göstermek
B) Çalışma arkadaşlarının başarısını engellemeye çalışmak
C) Sattığı ürünü tanımak
D) Pratik olmak
Aşağıdaki soruları doğru(D) ve yanlış(Y) Şeklinde cevaplayınız.
32. (D) Ürünü müşteriye uyarlayabilmek için öncelikle ürün bilgisine sahip olmak gerekir.
33. (D) Ürünün müşteriye ve isteklerine ne kadar uygun olduğu konusunda, müşteriyi
doğru bilgilendirmek gerekir.
34. (Y) Satış elemanı müşteriye hiçbir Şekilde uymayan bir ürünü satmak konusunda,
gerekli düzeltmeleri yapacaklarını söyleyerek ısrarlı davranmalıdır.
35. (Y) Satış elemanının sattığı bir ürünün düzeltilmesi ile ilgili ölçü alırken çok fazla dikkat
etmesine gerek yoktur.
36. (D) Tadilatı yapılan bir ürünün müşteriye söz verilen tarihte teslim edilmesi gerekir.
37. (D) Yeni satın alınan bir üründe yapılan düzeltme sırasında olabilecek bir hatadan dolayı
müşteri sorumlu tutulamaz.
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sat%C4%B1%C5%9F%20Teknikleri.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder