Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. Aşağıdakilerden hangisinde anatominin tanımı doğrudur?
A) Canlıların vücudunu inceleyen bilimdir.
B) Hayvanların vücudunu inceleyen bilimdir.
C) İnsan vücudunu inceleyen bilimdir
D) Kemik yapısını inceleyen bilimdir.
2. Yüzde bulunan kemiklerin kaç tanesi yüz şeklini belirler?
A) 14 B) 7 C) 2 D) 5
3. Aşağıdakilerden hangisinde yüz şeklini belirleyen kemiklerin isimleri doğrudur?
A) Bir çift küçük burun, Bir çift üst çene, Bir çift elmacık, Alt çene kemiği
B) İki gözyaşı, burnun arkasındaki koni biçimindeki iki kemik, iki damak kemiği
ve burun direğini oluşturan kemik
C) Alın Kemiği, Temel Kemik Şakak Kemiği ve bir çift çene kemiği
D) Kalbur kemiği, Yan kafa kemikleri, Bir çift elmacık kemiği ve burun direğini
oluşturan kemik
4. Yüz şekli kaç temel grupta incelenir?
A) 4 B) 5 C) 6 D) 7
5. Kafatası kaça ayrılır?
A) 2 B ) 3 C) 4 D) 5
6. Kafatası kemikleri kaç tanedir?
A) 8 B) 14 C) 16 D) 22
7. Yüz şeklinin belirlenmesi nelere bağlı değildir?
A) Yüz kemiklerinin şekline B) Kas sayısına
C) Yanaklar ve çenedeki deri altı yağlarına D) Burun yapısına
8. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi nötr renklerdir?
A)Mavi-Yeşil B) Yeşil-Turuncu C) Siyah-Mor
D)Mavi-Kırmızı E) Siyah-Beyaz
9. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi ara renk grubudur?
A)Kırmızı-Sarı-Mavi B) Siyah-Kırmızı-Mavi C)Yeşil-Turuncu-Mor
D)Sarı-Yeşil-Mor E) Sarı-Mavi-Yeşil
10. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi ana renk grubudur?
A) Siyah-Kırmızı-Mavi
B) Yeşil-Turuncu-Mor
C) Sarı-Yeşil-Mor
D) Kırmızı, Sarı, Mavi
E) Sarı-Mavi-Yeşil
11. Aşağıdakilerden hangisi ışığın objelere çarptıktan sonra yansıyarak gözümüze bıraktığı
etkiye denir?
A)Işık B)Renk çemberi C)Yansıma
D)Renk E)Prizma
12. Pembe ten rengi olan birine en uygun fondöten seçimi nasıl olmalıdır?
A) Doğal bej veya pembe alt tonları olan bej
B) Ciltteki kırmızılığı azaltmak için yumuşak bej
C) Bej ya da doğal ten renginde
D) Şeftali veya bej alt tonları olan şeftali
E) Doğal ten rengi veya bej
13. Yeşil göz rengine sahip birine yapılacak en uygun far ve gölgeleme rengi
eşleştirmelerinden hangisi doğrudur.
A) Turkuaz renk far, kahverengi renk gölgelendirme
B) Leylek renk far, lacivert renk gölgelendirme
C) Yeşil-sarı-kahverengi renk far, Kahverengi yeşil, füme renk gölgelendirme
D) Gümüş-sarı renk far, Lacivert, gri mavi renk gölgelendirme
E) Somon-oranj renk far, kahverengi, gri lacivert, mavi renk gölgelendirme
14. Cisimleri görmeyi ve renkleri ayırt etmeyi sağlayan fiziksel enerjiye ne denir?
A) Tayf B) Işın C) Yansıma
D) Işık E) Prizma
15. Cam bir prizmadan geçen güneş ışığı kırılarak neyi oluşturur?
A) Yansımayı B) Siyah rengi C) Işık
D) Beyaz rengi E)Tayf
16. Tayf hangi renklerden oluşur?
A) Siyah ve beyazdan
B) Sadece beyazdan
C) Sadece siyahtan
D) Ana renklerden
E) Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, lacivert ve mor
17. Siyah zemin hangi renkleri yansıtır?
A) Bütün renkleri emer ve renk yansıtması olmaz
B) Tüm renkleri yansıtır
C) Yalnızca kendi dalga boyundaki sarı ışığı yansıtır.
D) Kendi dalga boyundaki mavi tonu yansıtır.
E) Sadece ana renkleri yansıtır
18. Beyaz zemin hangi renkleri yansıtır?
A) Kendi dalga boyundaki mavi tonu yansıtır.
B) Yalnızca kendi dalga boyundaki sarı ışığı yansıtır
C) Tüm renkleri yansıtır
D) Sadece ara renkleri yansıtır
E) Bütün renkleri emer ve renk yansıtması olmaz.
19. Aşağıdakilerden hangisi kamuflaj kelimesi anlamındadır?
A) Abartılı B) Doğal
C) Gizleme D) Düzeltme
20. Yüzdeki ve vücuttaki kusurları gizlemek amacıyla uygulanan, yüksek örtme gücüne
sahip, sürtünmeye, terlemeye, suya dayanıklı, cilde uyumlu ve farklı bir makyaj
tekniğine ne denir?
A) Kamuflaj makyaj B) Düzeltme Makyajı
C) Özel makyaj D) Abartılı Makyaj
21. Aşağıdakilerden hangisi kamuflaj makyajın uygulanmadığı durumlardır?
A) Doğum lekeleri B) Açık Yaralar
C) Dövmeler D) Benler
22. Çok renkli ve çatlak kılcal damarların kapatılmasında ne kullanılır?
A) Kapatıcı Çubuklar B) Renk düzenleyiciler
C) Kapatıcı Krem D)Yeşil düzeltici krem
23. Aşağıdakilerden hangisi geniş yüzeyleri kapatmada kullanılmaz?
A) Kapatıcı kremler B) Renk düzenleyiciler
C) Kapatıcı Çubuklar D) Yeşil Düzeltici Kremler
24. Düzeltme işlemine başlamadan önce makyaj uzmanı ne yapmamalıdır?
A) Müşterinin cilt, saç ve göz rengini incelemelidir.
B) Yüz hatlarını önden ve profilden incelemelidir.
C) İstenen düzeltici sonuçları verecek aydınlatıcı/açık ve koyu tonları seçmeli ve
uygulamalıdır.
D) Kıyafetine uygun makyaj renklerini belirlemelidir.
25. Düşük dudaklar nasıl düzeltilmelidir?
A) Alt dudak çizgisinin kenarları üst dudak çizgisi ile birleşir.
B) Orijinal dudak çizgisi takip edilerek biraz içerden kalem çekilir.
C) Dengeli bir görünüm elde etmek için, ince olan taraf kalemle dikkatlice düzeltilir.
D) Orijinal dudak çizgisi takip edilerek biraz dışarıdan kalem çekilir.
26. Aşağıdaki tekniklerden hangisi Birbirine uzak gözleri düzeltmek için uygulanır?
A) Gözün iç köşesini burun köprüsüne doğru koyu renk farla boyayarak vurgulayın,
dış köşelerde ise açık renk far kullanın.
B) Burun kemiğine yakın yerlere açık renk farlar, koyu renk far ise kaş kemiğinden
yukarı ve dışa doğru sürülür.
C) Kaş kemiğine açık renk far sürülerek, göz kapağının ortası, göz ucundan kaş
kemiğine kadar uzanan yumuşak zıt bir renkle belirginleştirilebilir.
D) Göz kapağı çizgisi daha koyu bir renkle belirginleştirilebilir ve kaş kemiği üzeri
aydınlatılır.
27. Aşağıdakilerden hangisi kısa ve düz burunu düzeltmek için uygulanır?
A) Burun uzunluğu boyunca aydınlatıcılar kenarlara doğru dikkatle yayılarak
yanaklara sürülen daha koyu renkte fondötenle birleştirilir.
B) Buruna daha dar bir görüm vermek için burun deliklerinin kenarları yüzün diğer
bölümlerine değdirmeden gölgelendirilmelidir.
C) Burun boyunca aşağı doğru ince bir çizgi şeklinde aydınlatıcı uygulanır.
D) Buruna koyu fondöten veya gölgelendirici uygulanarak çevredeki bölge daha açık
bir fondötenle aydınlatılır.
28. (D) İnsan vücudunu inceleyen bilim anatomidir.
29. (D) Makyaj tonları göz, saç ve cilt rengini desteklediği zaman renk armonisi
sağlanır.
30. (D) Kamuflaj makyaj yüzdeki hat, renk kusurlarını kamufle ederek temel makyaj
için ideal bir cilt yüzeyi sağlamaktadır
31. (Y) Kamuflaj makyaj benler üzerinde de iyi bir etki sağlar.
32. (D) Geniş buruna daha dar bir görüm vermek için burun deliklerinin kenarları
yüzün diğer bölümlerine değdirmeden gölgelendirilmelidir.
33. (Y) Kalp şeklinde yüz; Çene geniştir, alına doğru incelir, alın dardır
34. (D) Işığın cisimlere çarptıktan sonra, yansıyarak duyumuzda bıraktığı etkiye renk
denir.
35. (D) Vücuda uygulanan ürünler ise 3–4 gün vücutta kalabilir.
36. (D) Eğer ruja mavi renk vurursa, emilir ve rujun rengini yansıtarak kırmızı ışık
olmadığı için ruj siyah görünür.
37. (Y) Çukur gözlerde; Açık renk far, kaşlardan kirpiklere kadar göz kapağının
ortasına sürülür, daha koyu renk içten dış kenarlara doğru yayılır.
38. (Y) Yüz şekli, sadece yüz kemiklerinin şekline bağlıdır.
39. (D) Kare yüz; Çene köşeli, aynı şekilde alın geniş ve yanaklar dolgundur.
40. (D) Birbirine uzak gözleri düzeltirken; burun kemerine yakın yerlere daha koyu
daha canlı renkler yavaşça dış köşelere doğru yayılır.
41. (Y) Makyaj sırasında ışık direkt olarak müşterinin yüzüne gelmemelidir, böylece
yüz üzerinde gölgeler oluşmaz.
42. (D) Dışarı fırlamış (patlak)gözlerde; Göz kapağı çizgisi daha koyu bir renkle
belirginleştirilebilir ve kaş kemiği üzeri aydınlatılır.
43. (D) Elleri yaşlandırmak için öncelikle parmaklardaki kemiklerin el tarak
kemiklerinin yüksek görünen kısımları ve parmakların yan duvarlarına gölgelendirme
yapılır.
44. (Y) Sarı-Mavi -Mor ara renkler, Turuncu-Yeşil-Kırmızı ana renklerdir.
45. (Y) Gölgelendiriciler yüzün güzel kısımlarını ön plana çıkarırken, aydınlatıcılarda
yüzün güzel olmayan taraflarını arka plana iter.
46. (Y) Aydınlatma ve gölgelendirme işlemi yaşlandırmada kullanılmaz.
47. (D) Işıklandırma olmadan gölgelendirme tek başına bir işe yaramaz.
48. (D) Makyajın amaçlarından en önemlisi yüzdeki kusurları kapamaktır.
49. (D) Doğal güzellik makyajına başlamadan önce yüz şeklinin belirlenmesi gerekir.
50. (Y) Doğal güzellik makyajının abartılı olması gerekir.
51. (D) Doğal güzellik makyajında fondöten ve pudra mutlaka cilt rengi ile uyumlu
olmalıdır.
52. (Y) Doğal güzellik makyajında sadece krem farlar tercih edilmektedir.
53. (Y) Yüze gölge ve şekil vermede allık tercih edilir.
54. (D) Doğal güzellik makyajında ruj kullanımı abartılı olmamalıdır.
55. (Y) Özel gün makyaj uygulamasında kıyafet, saç ve makyajın bir bütün içinde
olmasına gerek yoktur.
56. (D) Özel gün makyajı denilince gelin, nişan ve gece makyajı uygulamalarını
içermektedir.
57. (D) Gelin makyajında çok koyu ve aşırı makyajdan kaçınılmalıdır.
58. (D) Gelin makyajında yapılan uygulamanın uzun süre kalıcılığı önemlidir.
59. (D) Gece makyajı çarpıcı renklerle farklı stil ve tarzlarda makyaj imkânı
sağlamaktadır.
60. (Y) Gece makyajı uygulamasında ısığın etkisi önemli değildir.
61. (D) Olgun makyajda ciltteki çizgi ve kırışıklar, lekeler ve renk değişimleri dikkate
alınarak makyaja başlanmalıdır.
62. (D) Olgun makyaj uygulamalarında ince likit fondötenler tercih edilmelidir.
63. (Y) Olgun makyajda parlak ve dikkat çekici renkler tercih edilebilir.
64. (Y) Kirpikler çok yoğun şekilde rimellenmelidir.
65. (D) Dudak makyajında canlı parlak ve sedefli rujlar tercih edilmemelidir.
66. (D) Göz makyajında kalem veya eyeliner yerine farla gölgelendirme tekniği daha iyi
sonuçlar almamızı sağlar.
67. (D) Porselen makyajı denilince ilk akla gelen kapatıcı özelliği yüksek profesyonel
makyaj kozmetikleri ile bütün lekelerin ve kusurların kapatılarak cildin pürüzsüz bir
görünüm elde edilmesiyle yapılan makyaj uygulamalarıdır.
68. (D) Asıl porselen makyajı 18.yy Fransız barok dönemlerine ait kadınların kendilerine
yaptıkları solgun,bembeyaz yüz ile zerafetin simgelendiği dönem makyajıdır.
69. (D) Dönemsel porselen makyaj da yüz bembeyazdır.
70. (Y) Porselen makyaj uygulaması gün ışığında da rahatlıkla kullanılabilir.
71. (Y) Porselen makyajında bronz pudralar tercih edilir.
72. (D) Porselen makyaj uygulamalarında mat renkler tercih edilmektedir.
73. (D) Porselen makyaj uygulamalarında mutlaka profesyonel makyaj kozmetikleri
kullanılmalıdır.
74. (D) Doğal güzellik makyaj uygulamaları kişinin doğal güzelliğini ön plana çıkarmak
ve abartıdan uzak olmasını sağlamaktır.
75. (D) Fondöten rengi seçerken ,boyun ile uyumlu olan rengi seçmelisiniz.
76. (Y) Fondötenler sadece sünger yardımıyla cilde uygulanmalıdır.
77. (Y) Fondöten uygularken tek renk ile gölgelendirme ve aydınlatma tekniği yapılır.
78. (D) Transparan pudra makyaj sonrası sabitlemede çok fazla tercih edilir.
79. (Y) Rimel uygularken sadece üst kirpiklere uygulanır.
80. (Y) Sıvı farlar kullanımı en kolay far çeşitlerindendir.
81. (Y) Özel gün makyaj uygulamalarında kıyafet,saç ve makyajın bir bütün içerisinde
olmasına gerek yoktur.
82. (D) Özel gün makyaj uygulamaları denilince ilk akla gelen gelin makyajıdır.
83. (D) Gelin makyajında uzun süre dayanabilmesi için kalıcı ve akmayan ürünler tecih
edilir.
84. (D) Gece makyajında takma kirpikler ve özel hazırlanmış parlatıcılar vb ürünler
sıklıkla kullanılır.
85. (Y) Olgun makyaj uygulamalarında yoğun kapatıcı fondötenler tercih edilmelidir.
86. (D) Olgun makyajda parlak ve dikkat çekici renkler tercih edilmez.
87. (Y) Olgun makyaj uygulamalarında dudak makyajında canlı parlak ve sedefli rujlar
tercih edilmelidir.
88. (D) Asıl porselen makyajı 18.yy Fransız barok dönemlerine ait kadınların kendilerine
yaptıkları solgun,bembeyaz yüz ile zerafetin simgelendiği dönem makyajıdır.
89. (Y) Porselen makyajında bronz pudralar tercih edilir.
90. (Y) Porselen makyaj uygulamalarında profesyonel makyaj kozmetiklerinin
kullanımasına gerek yoktur.
91. (Y) Porselen makyajı gün ışığında da rahatlıkla kullanılabilir.
92. Kaşların şeklini etkileyen faktörler ..(Mevcut kaşların durumu, moda
eğilimleri, müşterinin yaşı, kaşlar
arasındaki uzaklığı, yüz şekli).. dır.
93. Kaş şekilleri ......(Doğal şekilli kaş, köşeli kaş, kemerli
kaş, düz kaş)...... tır.
94. Kaş alma yöntemleri ........(Cımbızla kaş alma, iplikle kaş alma,
jiletle kaş alma, makasla kaş alma,
epilasyon cihazıyla kaş alma, ağdayla
kaş alma)........ dır.
95. Kaş alma uygulamasında bir mendil içerisine konan buz parçası kaş kemiği üzerinde
1–2 dakika kadar gezdirilir ya da kaş kemiği üzerindeki kaş 5 dakika kadar
çimdikleme hareketleriyle sıkıştırılır. Bu işlem ........(ağrı eşiği düşük).........
insanlarda yapılır.
96. Kaşlar arasındaki uzaklık .......(bir gözün genişliği)........ kadar olmalıdır.
97. Üçgen yüzün alın kısmına daha geniş bir görünüm vermek için ...(kemerli)... ancak
....(çok yüksek olmayan kavisli).... kaş tipi uygulanmalıdır.
98. Boya alerji testi için hazırlanan karışım boya yapılacak kişinin ……(dirseğin iç kısmı)….
veya ……(kulak arasına)…… sürülür.
99. Kaş ve kirpik boyaları % …(3’lük veya 10 volüm)… hidrojenperoksit (H2O2) ile karıştırılır.
100. Kaş boyama uygulaması yaparken kaş çevresine boya bulaşmaması için
………(vazelin)……… sürülür.
101. Kaş veya kirpik boyarken kaza ile boya maddesi göze kaçırılırsa …(bol su ile yıkanmalıdır)… .
102. Kaş boyası kaşın ……(İç kenarından başlayarak dış kenarına)….. doğru sürülür.
103. Gözler …(açık)…. iken alt kirpiklere ……(kapalı)….. iken üst kirpiklere kaş boyası
sürülür.
104. Gözlerin rahatlaması için nemlendirilmiş ………(pamuk petler)……. gözler üzerine
konur ve …(beş)… dakika kadar bekletilir.
105. Nemlendirici, gece kremi, göz kremi ve temizleyiciler şerit kirpiklere değmemeli
çünkü içlerindeki yağlar ....(yapıştırıcı)..... gevşetebilir.
106. Müşterinin kirpikleri, göz makyajı temizlendikten sonra kirpik fırçası ile fırçalanır
çünkü .............(Kirpik üzerinde madde varsa yapıştırıcı
tam olarak yapışmaz)........... .
107. Tek kirpikler ......(yapışkan çözücü)..... bir madde ile çıkartılır.
108. İnce bir şerit üstüne yapıştırılmış naylon lifler veya kıllardan oluşan yapay kirpiklere
...........(şerit kirpikler)....... denir.
109. Müşterinin kirpikleri düz ise şerit kirpiklere uyum sağlaması için ......(Kirpik kıvırma aleti).....
ile kıvrılmalıdır.
110. Kirpik perması yapılacak kirpikler en az ……(on gün).... öncesinden kirpik kıvırma
aleti ile kıvrılmaması gerekir.
111. Kirpik perması …(3-4 ay)…….dayanır.
112. Kirpik perması ile kirpikler ……(daha uzun, gür)……görünür ve gözlere ……(derinlik)…..
verir.
113. Kirpik permasında 1 nu.lı ilaç ………(Kirpiklere şeklini vermesi)…….amacıyla
kullanılmaktadır.
114. Kirpik permasında ikinci ilaç ise ……(Birinci ilacın kirpiklere verdiği şekli
korumak)…..
amacıyla kullanılmaktadır.
115. Kirpik perması uygulaması …(30-40 dakika)…..sürmektedir.
116. İstenirse ……(permadan önce)……kirpik boyası yapılabilir. Ancak permadan sonra
yapılacaksa ……(birkaç gün sonra)…….yapılmalıdır.
117. Takma kirpik uygulaması ……(İltihap varsa, göz hastalıkları varsa,
kişinin alerjisi varsa, göz çevresinde
şişme varsa)…. yapılmamalıdır.
118. Şerit kirpiklerin takılmasında kullanılan araç gereçler,…(Şerit kirpikler, takma kirpik
yapıştırıcısı, kirpik kıvırma aleti, kirpik
fırçası, kaş makası, küçük kap)….,’dır.
119. Şerit kirpikler gözün …(dış).. kenarından ……(iç)…. kenarına doğru yavaşça
sıyrılarak çıkartılır.
120. Nemlendirici, gece kremi, göz kremi veya temizleyiciler şerit kirpiklere değmemeli
çünkü içlerindeki yağlar ……(yapıştırıcı gevşetebilir)…..
121. Tek kirpiklere yapışkan çözücü müşterinin gözleri …(kapalı)… konumda iken pamuklu
bir çubuk ile yeterli miktarda kirpik diplerine sürülür.
122. Kirpik perması özellikle……(Kirpiği düz olup da her gün kirpiklerini
mekanik şekillendiricilerle
şekillendirmeye)…… vakti olmayan
kişiler için düşünülmüştür.
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Temel%20Makyaj.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Makyaj.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Ka%C5%9F-%20Kirpik%20%C5%9Eekillendirme.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder