21 Mart 2018 Çarşamba

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı Temel Makyaj Dersi Kalfalık ve Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. Aşağıdakilerden hangisinde anatominin tanımı doğrudur?
A) Canlıların vücudunu inceleyen bilimdir. B) Hayvanların vücudunu inceleyen bilimdir. C) İnsan vücudunu inceleyen bilimdir D) Kemik yapısını inceleyen bilimdir.

2. Yüzde bulunan kemiklerin kaç tanesi yüz şeklini belirler?
A) 14 B) 7 C) 2 D) 5

3. Aşağıdakilerden hangisinde yüz şeklini belirleyen kemiklerin isimleri doğrudur?
A) Bir çift küçük burun, Bir çift üst çene, Bir çift elmacık, Alt çene kemiği B) İki gözyaşı, burnun arkasındaki koni biçimindeki iki kemik, iki damak kemiği ve burun direğini oluşturan kemik C) Alın Kemiği, Temel Kemik Şakak Kemiği ve bir çift çene kemiği D) Kalbur kemiği, Yan kafa kemikleri, Bir çift elmacık kemiği ve burun direğini oluşturan kemik

4. Yüz şekli kaç temel grupta incelenir?
A) 4 B) 5 C) 6 D) 7

5. Kafatası kaça ayrılır?
A) 2 B ) 3 C) 4 D) 5

6. Kafatası kemikleri kaç tanedir?
A) 8 B) 14 C) 16 D) 22

7. Yüz şeklinin belirlenmesi nelere bağlı değildir?
A) Yüz kemiklerinin şekline B) Kas sayısına C) Yanaklar ve çenedeki deri altı yağlarına D) Burun yapısına

8. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi nötr renklerdir?
A)Mavi-Yeşil B) Yeşil-Turuncu C) Siyah-Mor D)Mavi-Kırmızı E) Siyah-Beyaz

9. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi ara renk grubudur?
A)Kırmızı-Sarı-Mavi B) Siyah-Kırmızı-Mavi C)Yeşil-Turuncu-Mor D)Sarı-Yeşil-Mor E) Sarı-Mavi-Yeşil

10. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi ana renk grubudur?
A) Siyah-Kırmızı-Mavi B) Yeşil-Turuncu-Mor C) Sarı-Yeşil-Mor D) Kırmızı, Sarı, Mavi E) Sarı-Mavi-Yeşil

11. Aşağıdakilerden hangisi ışığın objelere çarptıktan sonra yansıyarak gözümüze bıraktığı etkiye denir?
A)Işık B)Renk çemberi C)Yansıma D)Renk E)Prizma

12. Pembe ten rengi olan birine en uygun fondöten seçimi nasıl olmalıdır?
A) Doğal bej veya pembe alt tonları olan bej B) Ciltteki kırmızılığı azaltmak için yumuşak bej C) Bej ya da doğal ten renginde D) Şeftali veya bej alt tonları olan şeftali E) Doğal ten rengi veya bej

13. Yeşil göz rengine sahip birine yapılacak en uygun far ve gölgeleme rengi eşleştirmelerinden hangisi doğrudur.
A) Turkuaz renk far, kahverengi renk gölgelendirme B) Leylek renk far, lacivert renk gölgelendirme C) Yeşil-sarı-kahverengi renk far, Kahverengi yeşil, füme renk gölgelendirme D) Gümüş-sarı renk far, Lacivert, gri mavi renk gölgelendirme E) Somon-oranj renk far, kahverengi, gri lacivert, mavi renk gölgelendirme

14. Cisimleri görmeyi ve renkleri ayırt etmeyi sağlayan fiziksel enerjiye ne denir?
A) Tayf B) Işın C) Yansıma D) Işık E) Prizma

15. Cam bir prizmadan geçen güneş ışığı kırılarak neyi oluşturur?
A) Yansımayı B) Siyah rengi C) Işık D) Beyaz rengi E)Tayf

16. Tayf hangi renklerden oluşur?
A) Siyah ve beyazdan B) Sadece beyazdan C) Sadece siyahtan D) Ana renklerden E) Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, lacivert ve mor 

17. Siyah zemin hangi renkleri yansıtır?
A) Bütün renkleri emer ve renk yansıtması olmaz B) Tüm renkleri yansıtır C) Yalnızca kendi dalga boyundaki sarı ışığı yansıtır. D) Kendi dalga boyundaki mavi tonu yansıtır. E) Sadece ana renkleri yansıtır

18. Beyaz zemin hangi renkleri yansıtır?
A) Kendi dalga boyundaki mavi tonu yansıtır. B) Yalnızca kendi dalga boyundaki sarı ışığı yansıtır C) Tüm renkleri yansıtır D) Sadece ara renkleri yansıtır E) Bütün renkleri emer ve renk yansıtması olmaz.

19. Aşağıdakilerden hangisi kamuflaj kelimesi anlamındadır?
A) Abartılı B) Doğal C) Gizleme D) Düzeltme

20. Yüzdeki ve vücuttaki kusurları gizlemek amacıyla uygulanan, yüksek örtme gücüne sahip, sürtünmeye, terlemeye, suya dayanıklı, cilde uyumlu ve farklı bir makyaj tekniğine ne denir?
A) Kamuflaj makyaj B) Düzeltme Makyajı C) Özel makyaj D) Abartılı Makyaj

21. Aşağıdakilerden hangisi kamuflaj makyajın uygulanmadığı durumlardır?
A) Doğum lekeleri B) Açık Yaralar C) Dövmeler D) Benler

22. Çok renkli ve çatlak kılcal damarların kapatılmasında ne kullanılır?
A) Kapatıcı Çubuklar B) Renk düzenleyiciler C) Kapatıcı Krem D)Yeşil düzeltici krem

23. Aşağıdakilerden hangisi geniş yüzeyleri kapatmada kullanılmaz?
A) Kapatıcı kremler B) Renk düzenleyiciler C) Kapatıcı Çubuklar D) Yeşil Düzeltici Kremler

24. Düzeltme işlemine başlamadan önce makyaj uzmanı ne yapmamalıdır?
A) Müşterinin cilt, saç ve göz rengini incelemelidir. B) Yüz hatlarını önden ve profilden incelemelidir. C) İstenen düzeltici sonuçları verecek aydınlatıcı/açık ve koyu tonları seçmeli ve uygulamalıdır. D) Kıyafetine uygun makyaj renklerini belirlemelidir.

25. Düşük dudaklar nasıl düzeltilmelidir?
A) Alt dudak çizgisinin kenarları üst dudak çizgisi ile birleşir. B) Orijinal dudak çizgisi takip edilerek biraz içerden kalem çekilir. C) Dengeli bir görünüm elde etmek için, ince olan taraf kalemle dikkatlice düzeltilir. D) Orijinal dudak çizgisi takip edilerek biraz dışarıdan kalem çekilir.

26. Aşağıdaki tekniklerden hangisi Birbirine uzak gözleri düzeltmek için uygulanır?
A) Gözün iç köşesini burun köprüsüne doğru koyu renk farla boyayarak vurgulayın, dış köşelerde ise açık renk far kullanın. B) Burun kemiğine yakın yerlere açık renk farlar, koyu renk far ise kaş kemiğinden yukarı ve dışa doğru sürülür. C) Kaş kemiğine açık renk far sürülerek, göz kapağının ortası, göz ucundan kaş kemiğine kadar uzanan yumuşak zıt bir renkle belirginleştirilebilir. D) Göz kapağı çizgisi daha koyu bir renkle belirginleştirilebilir ve kaş kemiği üzeri aydınlatılır.

27. Aşağıdakilerden hangisi kısa ve düz burunu düzeltmek için uygulanır?
A) Burun uzunluğu boyunca aydınlatıcılar kenarlara doğru dikkatle yayılarak yanaklara sürülen daha koyu renkte fondötenle birleştirilir. B) Buruna daha dar bir görüm vermek için burun deliklerinin kenarları yüzün diğer bölümlerine değdirmeden gölgelendirilmelidir. C) Burun boyunca aşağı doğru ince bir çizgi şeklinde aydınlatıcı uygulanır. D) Buruna koyu fondöten veya gölgelendirici uygulanarak çevredeki bölge daha açık bir fondötenle aydınlatılır.

28. (D) İnsan vücudunu inceleyen bilim anatomidir.

29. (D) Makyaj tonları göz, saç ve cilt rengini desteklediği zaman renk armonisi sağlanır.

30. (D) Kamuflaj makyaj yüzdeki hat, renk kusurlarını kamufle ederek temel makyaj için ideal bir cilt yüzeyi sağlamaktadır

31. (Y) Kamuflaj makyaj benler üzerinde de iyi bir etki sağlar.

32. (D) Geniş buruna daha dar bir görüm vermek için burun deliklerinin kenarları yüzün diğer bölümlerine değdirmeden gölgelendirilmelidir.

33. (Y) Kalp şeklinde yüz; Çene geniştir, alına doğru incelir, alın dardır

34. (D) Işığın cisimlere çarptıktan sonra, yansıyarak duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.

35. (D) Vücuda uygulanan ürünler ise 3–4 gün vücutta kalabilir.

36. (D) Eğer ruja mavi renk vurursa, emilir ve rujun rengini yansıtarak kırmızı ışık olmadığı için ruj siyah görünür.

37. (Y) Çukur gözlerde; Açık renk far, kaşlardan kirpiklere kadar göz kapağının ortasına sürülür, daha koyu renk içten dış kenarlara doğru yayılır.

38. (Y) Yüz şekli, sadece yüz kemiklerinin şekline bağlıdır.

39. (D) Kare yüz; Çene köşeli, aynı şekilde alın geniş ve yanaklar dolgundur.

40. (D) Birbirine uzak gözleri düzeltirken; burun kemerine yakın yerlere daha koyu daha canlı renkler yavaşça dış köşelere doğru yayılır.

41. (Y) Makyaj sırasında ışık direkt olarak müşterinin yüzüne gelmemelidir, böylece yüz üzerinde gölgeler oluşmaz.

42. (D) Dışarı fırlamış (patlak)gözlerde; Göz kapağı çizgisi daha koyu bir renkle belirginleştirilebilir ve kaş kemiği üzeri aydınlatılır.

43. (D) Elleri yaşlandırmak için öncelikle parmaklardaki kemiklerin el tarak kemiklerinin yüksek görünen kısımları ve parmakların yan duvarlarına gölgelendirme yapılır.

44. (Y) Sarı-Mavi -Mor ara renkler, Turuncu-Yeşil-Kırmızı ana renklerdir.

45. (Y) Gölgelendiriciler yüzün güzel kısımlarını ön plana çıkarırken, aydınlatıcılarda yüzün güzel olmayan taraflarını arka plana iter.

46. (Y) Aydınlatma ve gölgelendirme işlemi yaşlandırmada kullanılmaz.

47. (D) Işıklandırma olmadan gölgelendirme tek başına bir işe yaramaz.

48. (D) Makyajın amaçlarından en önemlisi yüzdeki kusurları kapamaktır.

49. (D) Doğal güzellik makyajına başlamadan önce yüz şeklinin belirlenmesi gerekir.

50. (Y) Doğal güzellik makyajının abartılı olması gerekir.

51. (D) Doğal güzellik makyajında fondöten ve pudra mutlaka cilt rengi ile uyumlu olmalıdır.

52. (Y) Doğal güzellik makyajında sadece krem farlar tercih edilmektedir.

53. (Y) Yüze gölge ve şekil vermede allık tercih edilir.

54. (D) Doğal güzellik makyajında ruj kullanımı abartılı olmamalıdır.

55. (Y) Özel gün makyaj uygulamasında kıyafet, saç ve makyajın bir bütün içinde olmasına gerek yoktur.

56. (D) Özel gün makyajı denilince gelin, nişan ve gece makyajı uygulamalarını içermektedir.

57. (D) Gelin makyajında çok koyu ve aşırı makyajdan kaçınılmalıdır.

58. (D) Gelin makyajında yapılan uygulamanın uzun süre kalıcılığı önemlidir.

59. (D) Gece makyajı çarpıcı renklerle farklı stil ve tarzlarda makyaj imkânı sağlamaktadır.

60. (Y) Gece makyajı uygulamasında ısığın etkisi önemli değildir.

61. (D) Olgun makyajda ciltteki çizgi ve kırışıklar, lekeler ve renk değişimleri dikkate alınarak makyaja başlanmalıdır.

62. (D) Olgun makyaj uygulamalarında ince likit fondötenler tercih edilmelidir.

63. (Y) Olgun makyajda parlak ve dikkat çekici renkler tercih edilebilir.

64. (Y) Kirpikler çok yoğun şekilde rimellenmelidir.

65. (D) Dudak makyajında canlı parlak ve sedefli rujlar tercih edilmemelidir.

66. (D) Göz makyajında kalem veya eyeliner yerine farla gölgelendirme tekniği daha iyi sonuçlar almamızı sağlar.

67. (D) Porselen makyajı denilince ilk akla gelen kapatıcı özelliği yüksek profesyonel makyaj kozmetikleri ile bütün lekelerin ve kusurların kapatılarak cildin pürüzsüz bir görünüm elde edilmesiyle yapılan makyaj uygulamalarıdır.

68. (D) Asıl porselen makyajı 18.yy Fransız barok dönemlerine ait kadınların kendilerine yaptıkları solgun,bembeyaz yüz ile zerafetin simgelendiği dönem makyajıdır.

69. (D) Dönemsel porselen makyaj da yüz bembeyazdır.

70. (Y) Porselen makyaj uygulaması gün ışığında da rahatlıkla kullanılabilir.

71. (Y) Porselen makyajında bronz pudralar tercih edilir.

72. (D) Porselen makyaj uygulamalarında mat renkler tercih edilmektedir.

73. (D) Porselen makyaj uygulamalarında mutlaka profesyonel makyaj kozmetikleri kullanılmalıdır.

74. (D) Doğal güzellik makyaj uygulamaları kişinin doğal güzelliğini ön plana çıkarmak ve abartıdan uzak olmasını sağlamaktır.

75. (D) Fondöten rengi seçerken ,boyun ile uyumlu olan rengi seçmelisiniz.

76. (Y) Fondötenler sadece sünger yardımıyla cilde uygulanmalıdır.

77. (Y) Fondöten uygularken tek renk ile gölgelendirme ve aydınlatma tekniği yapılır.

78. (D) Transparan pudra makyaj sonrası sabitlemede çok fazla tercih edilir.

79. (Y) Rimel uygularken sadece üst kirpiklere uygulanır.

80. (Y) Sıvı farlar kullanımı en kolay far çeşitlerindendir.

81. (Y) Özel gün makyaj uygulamalarında kıyafet,saç ve makyajın bir bütün içerisinde olmasına gerek yoktur.

82. (D) Özel gün makyaj uygulamaları denilince ilk akla gelen gelin makyajıdır.

83. (D) Gelin makyajında uzun süre dayanabilmesi için kalıcı ve akmayan ürünler tecih edilir.

84. (D) Gece makyajında takma kirpikler ve özel hazırlanmış parlatıcılar vb ürünler sıklıkla kullanılır.

85. (Y) Olgun makyaj uygulamalarında yoğun kapatıcı fondötenler tercih edilmelidir.

86. (D) Olgun makyajda parlak ve dikkat çekici renkler tercih edilmez.

87. (Y) Olgun makyaj uygulamalarında dudak makyajında canlı parlak ve sedefli rujlar tercih edilmelidir.

88. (D) Asıl porselen makyajı 18.yy Fransız barok dönemlerine ait kadınların kendilerine yaptıkları solgun,bembeyaz yüz ile zerafetin simgelendiği dönem makyajıdır.

89. (Y) Porselen makyajında bronz pudralar tercih edilir.

90. (Y) Porselen makyaj uygulamalarında profesyonel makyaj kozmetiklerinin kullanımasına gerek yoktur.

91. (Y) Porselen makyajı gün ışığında da rahatlıkla kullanılabilir.

92. Kaşların şeklini etkileyen faktörler ..(Mevcut kaşların durumu, moda eğilimleri, müşterinin yaşı, kaşlar arasındaki uzaklığı, yüz şekli).. dır.

93. Kaş şekilleri ......(Doğal şekilli kaş, köşeli kaş, kemerli kaş, düz kaş)...... tır.

94. Kaş alma yöntemleri ........(Cımbızla kaş alma, iplikle kaş alma, jiletle kaş alma, makasla kaş alma, epilasyon cihazıyla kaş alma, ağdayla kaş alma)........ dır.

95. Kaş alma uygulamasında bir mendil içerisine konan buz parçası kaş kemiği üzerinde 1–2 dakika kadar gezdirilir ya da kaş kemiği üzerindeki kaş 5 dakika kadar çimdikleme hareketleriyle sıkıştırılır. Bu işlem ........(ağrı eşiği düşük)......... insanlarda yapılır.

96. Kaşlar arasındaki uzaklık .......(bir gözün genişliği)........ kadar olmalıdır.

97. Üçgen yüzün alın kısmına daha geniş bir görünüm vermek için ...(kemerli)... ancak ....(çok yüksek olmayan kavisli).... kaş tipi uygulanmalıdır.

98. Boya alerji testi için hazırlanan karışım boya yapılacak kişinin ……(dirseğin iç kısmı)…. veya ……(kulak arasına)…… sürülür.

99. Kaş ve kirpik boyaları % …(3’lük veya 10 volüm)… hidrojenperoksit (H2O2) ile karıştırılır.

100. Kaş boyama uygulaması yaparken kaş çevresine boya bulaşmaması için ………(vazelin)……… sürülür.

101. Kaş veya kirpik boyarken kaza ile boya maddesi göze kaçırılırsa …(bol su ile yıkanmalıdır)… .

102. Kaş boyası kaşın ……(İç kenarından başlayarak dış kenarına)….. doğru sürülür.

103. Gözler …(açık)…. iken alt kirpiklere ……(kapalı)….. iken üst kirpiklere kaş boyası sürülür.

104. Gözlerin rahatlaması için nemlendirilmiş ………(pamuk petler)……. gözler üzerine konur ve …(beş)… dakika kadar bekletilir.

105. Nemlendirici, gece kremi, göz kremi ve temizleyiciler şerit kirpiklere değmemeli çünkü içlerindeki yağlar ....(yapıştırıcı)..... gevşetebilir.

106. Müşterinin kirpikleri, göz makyajı temizlendikten sonra kirpik fırçası ile fırçalanır çünkü .............(Kirpik üzerinde madde varsa yapıştırıcı tam olarak yapışmaz)........... .

107. Tek kirpikler ......(yapışkan çözücü)..... bir madde ile çıkartılır.

108. İnce bir şerit üstüne yapıştırılmış naylon lifler veya kıllardan oluşan yapay kirpiklere ...........(şerit kirpikler)....... denir.

109. Müşterinin kirpikleri düz ise şerit kirpiklere uyum sağlaması için ......(Kirpik kıvırma aleti)..... ile kıvrılmalıdır.

110. Kirpik perması yapılacak kirpikler en az ……(on gün).... öncesinden kirpik kıvırma aleti ile kıvrılmaması gerekir.

111. Kirpik perması …(3-4 ay)…….dayanır.

112. Kirpik perması ile kirpikler ……(daha uzun, gür)……görünür ve gözlere ……(derinlik)….. verir.

113. Kirpik permasında 1 nu.lı ilaç ………(Kirpiklere şeklini vermesi)…….amacıyla kullanılmaktadır.

114. Kirpik permasında ikinci ilaç ise ……(Birinci ilacın kirpiklere verdiği şekli korumak)….. amacıyla kullanılmaktadır.

115. Kirpik perması uygulaması …(30-40 dakika)…..sürmektedir.

116. İstenirse ……(permadan önce)……kirpik boyası yapılabilir. Ancak permadan sonra yapılacaksa ……(birkaç gün sonra)…….yapılmalıdır.

117. Takma kirpik uygulaması ……(İltihap varsa, göz hastalıkları varsa, kişinin alerjisi varsa, göz çevresinde şişme varsa)…. yapılmamalıdır.

118. Şerit kirpiklerin takılmasında kullanılan araç gereçler,…(Şerit kirpikler, takma kirpik yapıştırıcısı, kirpik kıvırma aleti, kirpik fırçası, kaş makası, küçük kap)….,’dır.

119. Şerit kirpikler gözün …(dış).. kenarından ……(iç)…. kenarına doğru yavaşça sıyrılarak çıkartılır.

120. Nemlendirici, gece kremi, göz kremi veya temizleyiciler şerit kirpiklere değmemeli çünkü içlerindeki yağlar ……(yapıştırıcı gevşetebilir)…..

121. Tek kirpiklere yapışkan çözücü müşterinin gözleri …(kapalı)… konumda iken pamuklu bir çubuk ile yeterli miktarda kirpik diplerine sürülür.

122. Kirpik perması özellikle……(Kirpiği düz olup da her gün kirpiklerini mekanik şekillendiricilerle şekillendirmeye)…… vakti olmayan kişiler için düşünülmüştür.

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Temel%20Makyaj.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Makyaj.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Ka%C5%9F-%20Kirpik%20%C5%9Eekillendirme.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder