18 Mart 2018 Pazar

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı Mesleki Resim Dersi Kalfalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru kelimeleri yazınız. 

1. Işığın geliş yönüne göre form renginin açıktan koyuya doğru derecelendirilmesine ……(ışık - gölge)….. denir. 

2. Açık- koyu, ton ve …(valörlerle)… ile ilgilidir. 

3. Işık objeyi her noktadan aynı şiddetle aydınlatamaz. Bu nedenle valörde …(Açık Koyu ve Renkte Ton)…. farklılıkları oluşur. 

4. Kavramsal ve görsel öğelerin belirli bir düzen içinde bir araya gelmeleri ……(kompozisyon)…. oluşturur. 

5. ……(Form)…… biçim, çizgi, renk ve açık –koyudan oluşmuş yüzeydir. 

6. Işık kaynakları …(doğal ışık ve yapay ışık). kaynakları olarak ikiye ayrılır. 

7. Kullanılan malzeme ve teknikler resim sanatında …(Işık –Gölge ve Açık Koyu)…. değerlerini ortaya çıkarır. 

8. Işık gölge ile modelin hacim ve ……(derinliği)…. daha belirgin hale gelir. 

9. Desende ışık-gölge ve açık – koyu değerlerini uygularken en açıktan başlayarak en ……(koyu tona)…… doğru gidilir. 

10. (D) Açık-koyu, ışık-gölgeye göre sanat eserleri beş farklı yönden incelenir. 

11. (Y) Açık-koyu, Işık-gölgeye çalışmalarında malzeme olarak sadece resim kâğıdı ve kurşun kalem kullanılır. 

12. (D) Eserde ışık alan yerler açık değerler ile ifade edilir. 

13. (D) Soyut resimlerde ışık kaynakları göz önüne alınmaz. 

14. (D) Eserlerde üç boyutlu derinlik etkisini ışık-gölge, açık-koyu değerleri verir. 

15. (D) Öz, biçimin iletmeye çalıştığı anlamdır.

16. (D) Doğadaki tüm nesnelerin ve varlıkların görme ve dokunma duyularıyla kavranabilen, içyapılarının işlevsel özeliklerini dışa vuran yüzeylerine doku denir.

17. (Y) Doku, birbirine eş ya da birbirini tamamlayan birim biçimlerin belli sistemlerle yan yana gelmesinden oluşur.

18. (Y) Eş ya da birbiriyle bağlantılı, benzer formların iki ya da üç boyutlu yüzey üzerinde bir araya gelerek tekrarlanmasından oluşan içyapıya hacimli yüzey denir.

19. (Y) Gözle görülen aynı zamanda dokunulduğunda girinti-çıkıntıları, yumuşaklığı- sertliği, pürüzlükleri hissedilen dokulara görsel dokular denir.

20. (D) Gözle görülen ve algı yoluyla kavranan sanat malzemeleriyle iki boyutlu yüzey üzerinde (nokta-çizgi, açık-koyu ve renkle) yapılan dokulara görsel dokular denir. Gerçek dokular gibi etkiler yapar. Etki sonuçları estetik hazlanmadır.

21. (Y) Dokulu bir yaprağa bakarak gözleme ve etüde dayalı çalışılarak oluşturulan dokuya buluş doku denir.

22. (Y) Göz aldanmalarıyla oluşan temelinde hareket ve biçim değiştirme olan dokular rölyef dokulardır.

23. (Y) Biçim bir nesnenin görme ya da dokunma duyularıyla algılanabilmesini sağlayan kendine özgü gerçekliğidir.

24. (D) Hücreye dayalı olan kelebek kanadı, yaprak dokusu gibi varlığın öz yapısını yansıtan dokulara organik dokular denir.

25. (D) Doku sistemi dendiği zaman birim biçimlerinin değişikliğe uğramadan tekrarlarla artmasından oluşan bir sistem bütünü anlaşılır.

26. (D) Paspartu, çerçeve yapılması düşünülen resimlerin ve fotoğrafların daha güzel görünmelerini sağlamak, duvara asılabilir hale getirmek ya da sergiye hazırlamak için kullanılan kâğıt, karton, mukavva, kumaş veya başka bir malzemeden yapılan çerçeve ile orijinal eser arasıdaki ön çerçeve fonlara verilen isimdir.

27. (Y) Paspartu yaparken çerçevelenen asıl ürün paspartuyla cam arasında yer almamalıdır.

28. (D) Paspartunun görevi, küçük boyutlu resimleri daha rahat algılanabilir hale getirerek onları çerçeveden ayıran nötr bir zemin yaratmaktadır.

29. (Y) Paspartu daha çok yağlı boya resimler için uygulanır.

30. (D) Paspartu renk olarak mat olur ve yapılan çalışmayı toplar daha iyi görünmesini sağlar.

31. (Y) Paspartu yapımında kâğıt ve kumaş dışında başka malzemeler kullanılmamalıdır.

32. (D) Temel Sanat Eğitimi ile bireylerin yaratıcılıkları ve estetik duyarlılıkları gelişir.

33. (D) Noktalar yan yana gelerek çizgi oluştururlar.

34. (Y) Yoğun noktalardan oluşan tasarımlar kişiye dinginlik hissi verir.

35. (D) Çok uzaktaki bir uçak nokta izlenimi verir.

36. (D) Nokta tek başına durgunluğu, ifade eder. Çoğaldıkça dinamizm, ritim ve kargaşaya dönüşür.

37. (Y) Nokta tek kullanıldığında yüzey ve hacim etkisi gösterir.

Aşağıdaki verilen cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü yazınız.

38. Yüzeyde eşit aralıklarla düzenlenen noktalar …(yüzey).. etkisi verir.

39. Merkezden etrafa doğru yayılan noktalar …(dağılma)… , merkeze doğru sıklaşan noktalar …(toplanma)… etkisi verir.

40. Yüzeyde sık ve seyrek nokta kümelenmeleri ……(açık-koyu).. etkisi verir.

41. Obje etütlerinde açıktan koyuya geçişlerde noktaların sıklığı …(kademeli)… olarak artırılarak sağlanır.

42. (Y) Yoğun çizgilerden oluşan tasarımlar kişiye dinginlik hissi verir.

43. (D) Çok uzaktaki cisimler çizgi izlenimi verir.

44. (D) Çizgi tek başına durgunluğu, ifade eder. Çoğaldıkça dinamizm, ritm ve kargaşaya dönüşür.

45. (Y) Çizgi tek kullanıldığında yüzey ve hacim etkisi gösterir.

46. (D) Çalışmalarda çizginin açık ve koyu etkisi çizginin sık ve seyrek kullanımı ile ilgilidir.

47. (Y) Çizgi kesik ve kırık çizgi olmak üzere iki çeşittir.

48. Bir odanın duvarlarını çevreleyen bordür ………. etkisi verir.
A) Genişlik B) Yükseklik C) Kalınlık D) Daralma

49. Virajlı yollar …………. çizgisine örnek gösterilebilir.
A) Kesik çizgi B) Eğri çizgi C) Düz çizgi D) Yatay çizgi

50. Aşağıdaki Çizgi örneği ………. etkisi uyandırır.

A) Durgunluk B) Sadelik C) Canlılık D) Sertlik

51. Çalışmalarda farklı çizgi kalınlıklarının kullanılması çalışmaya …… katar
A) Sadelik B) Durgunluk C) Hareketlilik D) Kalınlık

52. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi nötr renklerdir?
A) Kırmızı-Yeşil B) Mor-Turuncu C) Siyah-Beyaz D) Mavi-Sarı E) Siyah-Turuncu

53. Aşağıdaki renk gruplarından hangisi ara renk grubudur?
A) Kırmızı-Sarı-Mavi B) Siyah-Kırmızı-Mavi C) Yeşil-Turuncu-Mor D) Sarı-Yeşil-Mor E) Sarı-Mavi-Yeşil

54. Aşağıdakilerden hangisi ışığın objelere çarptıktan sonra yansıyarak gözümüze bıraktığı etkiye denir?
A) Işık B) Renk çemberi C) Yansıma D) Renk E) Prizma

55. Varlıkların bizden uzaklaştıkça renklerinin farklılaşmasını, silikleşmesini aşağıdakilerden hangisi oluşturur?
A) Parlaklık B) Psikolojik C) Renk perspektif D) Skala E) Yansıma

56. Yağmur yağdığı zaman gökyüzünde aşağıdakilerden hangisi meydana gelir?
A) Valör B) Skala C) Gökkuşağı D) Işık E) Ton

Aşağıdaki cümlelerde. boş yerleri doğru kelimeler ile doldurunuz.

57. Zıt renkler karıştırılmadan yan yana kullanıldığında birbirlerinin …(değerini)….artırır.

58. Bir rengin siyah ve beyaz ile karıştırarak açıklık ve koyuluk farklarının bir çubuk halinde gösterilmesine …(ton çubuğu). denir.

59. Renk ……(karşıtlıkları).. kuralları resim alanında geçerlidir.

60. Sarı-mor renkler yan yana kullanılırsa………(tamamlayıcı)…….. karşıt olur.

61. Yalın karşıt ……(ana ve ara)…… renklerin karıştırılmadan kullanılması ile yapılır.

62. Renklerin siyah-beyaz-gri yanında kullanılması ile ……(yanıltıcı)….. kontrastlığı olur.

63. Bir rengin en açık ve en koyu tonunun kullanılması ile ……(açık koyu)…… karşıtlık oluşur.

Aşağıdaki soruların yanındaki boşluklara, yargı doğru ise büyük harflerle D; yanlış ise Y harflerinden birini yazınız.

64. (D) Bir yapının çeşitli bölümleri arasında orantıyı sağlamak için kullanılan birime ölçü denir.

65. (D) Strüktürün en temel öğesi birimdir.

66. (Y) Strüktür çalışmaları sadece üç boyutludur.

67. (Y) Birbirine benzer birim biçimlerin oluşturduğu formların arasındaki birleştirici öğelere dış yapı denir.

68. (D) Tasarımcılar, doğal strüktürü inceleyerek gözlem yaparlar ve bu bilgilerle yaratıcılıklarını geliştirerek yeni özgün ürünler ortaya çıkarırlar.

69. (D) Varlıkların dış yapı yani doku özelliklerine tekstür denir.

70. (D) Kompozisyon, öğelerin bir sistem içinde, ilkeler bağlamında bir araya getirilmesidir.

71. (D) Strüktür, aydınlatma, ısıtma, ambalaj, oyuncak, yapı ve mobilya sanayinde önemli bir yer tutmaktadır.

72) (Y) Kompozisyonu oluştururken parça ile bütün arasında denge ve birlik aranmasına gerek yoktur.

73) (D) Çizdiğiniz şişenin tam ortasından bir çizgi ile böldüğünüzde her iki parça birbirinin simetrisini oluşturur.

74) (Y) Kompozisyon öğelerinden hareket genellikle yöne bağlı olarak oluşturulur.

75) (Y) Tasarımda küçük ölçülü formlar görsel algıda yakınlık etkisi yaratır.

76) (D) Tasarımda aynı amaç için kullanılan formlar kendi içlerinde bağlantılıdır. Buna göre kaşık, tabak, bıçak hizmette uygunluğa örnek olarak gösterilebilir.

77. Aşağıdaki formlardan hangisi iki boyutlu form oluşturma yöntemine uygun olarak oluşturulmuştur? (Kesip çıkarılan bölümler beyaz renkte gösterilmiştir.)
A) I B) II C) III D) IV

78. Aşağıdakilerden hangisi eksensel korama örnektir?
A) Yan yana dizilmiş aynı boydaki kavanozlar. B) Klavyedeki tuşların dizimi C) Merdiven basamakları D) Büyükten küçüğe doğru dizilmiş farklı büyüklükteki toplar

79. Aşağıdaki şekillerden hangisi birlik ilkesine örnektir?
A) I B) II C) III D) IV

Aşağıdaki cümleleri dikkatlice okuyarak boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü yazınız.

80. Yüz şekilleri içinde en ideal yüz tipi…(oval)….yüzdür.

81. Yuvarlak yüzde ……(yanıkları)… gölgeleyiniz.

82. Kare yüz yapısı……(sert)……bir ifadeye sahiptir.

83. Badem gözlerde ....(kaş)... ve ...(göz)... mesafesi geniştir.

84. Yuvarlak gözleri düzeltmede ki amaç göz şekline …(genişlik)….kazandırmaktır.

85. Çukur gözleri düzeltmede ki amaç gözleri …(ön plana)……çıkarmaktır.

86. Küçük gözleri büyütebilmek için gölgeleme ve …(aydınlatma)….teknikleri uygulanmalıdır

87. Göz kapağının daha geri planda kalması için göz kapağına komple koyu gölgeleme uygulanan göz şekli…(dışa dönük göz şekli)….dir.

88. Birbirine yakın gözleri düzeltmek için gözün…(dış köşelerini)..vurgulamak gerekir.

89. Gözleri birbirine yakınlaştırmak için…(gözün)….ortasından başlayıp,…(burun)…..doğru koyu gölgelendirme uygulanır.

90. Düşük gözlerde……(baygın)……bir ifade vardır.

91. Göz kenarları yukarı doğru olan göz şekli……(çekik)….gözlerdir.

92. İnce dudakları normal boyuta getirebilmek için çizgiyi üst dudak ve alt dudak ortasında daha çok, ……(taşırarak köşelere)……..doğru inceltilerek çizilmelidir.

93. Üstü ince altı kalın dudakları normal boyuta getirebilmek için kalem ile üst dudak eğrisinin biraz………(üzerinden)…. yeni bir çizgi çekilir.

94. Kalın dudakları normal boyuta getirebilmek için, dudak çizgisinin biraz ……(içinden)…..yeni bir çizgi çekilir.

95. Özellikle üst dudağın bir tarafı diğerinden daha ince olan dudaklar …(dengesiz)…..dudaktır.

96. Ağız dış kenarları kısa olan dudak şekline ……(kısa dudak)……. denir.

97. Ağız dış kenarlarına doğru büyüyen dudak şekline……(geniş dudak)….denir.

98. İki kaş arasındaki mesafe …(göz)…….büyüklüğünde olmalıdır.

99. Dengeli ve düzeltme gerektirmeyen kaş şekline……(doğal şekilli kaş)….denir.

100. Kemerli kaşlar, köşeli kaşa göre daha…(yuvarlak)…..hatlara sahiptir ve daha…(kalın)..dır

101. Hiç kavisi ve yuvarlaklığı olmayan kaş şekline…(düz kaş)……denir.

102. Uzun burunda, burun üstüne, burnun uç kısmına ise…(Aydınlatıcı, koyu, gölgelendirme)…uygulanır.

103. Yanlara doğru yayılan burun şekline…(geniş)….burun denir.

104. Kemerli burunda, dışa doğru çıkıntı oluşturan kemer kısmına…(koyu gölgeleme)…..uygulanır.

105. Kalkık burunda, burnun üst ve uç kısmına……(açık gölgeleme)…..uygulanır.

106. Gaga burunda, burnun üst ve uç kısmına……(koyu gölgeleme)…….uygulanır.

107. İdeal yüz şekli olan oval yüz şekline ……(bütün)….saç modelleri gitmektedir.

108. Yuvarlak yüze incelik kazandırmak için genellikle tepe kısmı…(kalkık)…, yanlar …(basık)…olarak şekil verilmelidir

109. Kare yüzlere ovallik kazandırmak için …(yuvarlak)…saç modelleri uygulanmalıdır.

110. Uzun yüzlerde saçlar …(yanları)..kabartılıp, tepe…(basık)., önden biraz kakül düşürülerek yüzün uzunluğu gizlenir.

111. Üçgen yüzde alın genişliğini kapatacak ……(kahkül, perçem)..olan saç modelleri tercih edilmelidir.

112. Ters üçgen yüzde …(çene)….küçük gösterip, …(alın)..genişletecek saç şekilleri uygulanmalıdır.

113. Teknik çizimlerde, ayrıntılarda ve kontur çizimlerinde iyi sonuç veren sert uçlu resim kalemi ………(h)……..serisidir.

114. Hızlı çalışmaya elverişli olduklarından, özellikle reklam ve moda sektöründe tercih edilen kalemler……(keçeli)….kalemlerdir.

115. Yuvarlak hatların göze çarptığı, kısa ve geniş olan yüze ……(yuvarlak)…..yüz denir.

116. Kaş altı kabarık, göz kapağı daha içeride olan göz şekli ……(çukur)…gözlerdir.

117. Birbirine yakın gözleri düzeltmek için gözün ----(dış köşelerini)----vurgulamak gerekir.

118. İdeal dudak büyüklüğü ölçüsü, …(göz bebeklerinden)……aşağıya inilen iki hayali çizginin arasında olandır.

119. Özellikle üst dudağın bir tarafı diğerinden daha ince olan dudak şekline ……(dengesiz)…dudaklar denir.

120. Kaşın doğru uzunluğu, kenarından --(burun, göz pınarına)--- doğru çizilen hayali kaşın başlangıç noktasını belirler.

121. Kavisi ve yuvarlaklığı olmayan kaş şekline…(düz)…. kaş denir.

122. Dudak ile çene mesafesinin fazla olduğu çeneye ---(uzun)-- çene denir.

123. Çene altında sarkık ikinci bir çene olan çeneye ----(çift)--denir

http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/acik_koyu_isik_golge.pdf
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/doku.pdf
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/nokta_cizgi.pdf
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/renk.pdf
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/struktur.pdf
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/tasari_ilkeleri.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Y%C3%BCz%20Ve%20Sa%C3%A7%20%C5%9Eekilleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder