26 Şubat 2018 Pazartesi

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Hareket Kontrol Sistemleri Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Şaft, Diferansiyel Ve Akslar)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

1. Şaftın görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor ile kavrama arasındaki bağlantıyı sağlar. B) Motordan gelen hareketi doksan derece kırarak tekerleklere iletir. C) Vites kutusundan alınan hareketi akslara iletir. D) Vites kutusundan alınan hareketi diferansiyele iletir. 

2. Şaftların malzemesi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Alüminyum alaşımdan yapılır. B) Yüksek kaliteli çelikten yapılır. C) Dökme demirden yapılır. D) Alüminyum ile çelik alaşımından yapılır.

3. Eksenleri aynı hizada olmayan miller arasında dairesel hareket iletimini sağlamak amacıyla kullanılan parça aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Kayıcı mafsal B) Kayıcı rulman C) Üniversal mafsal D) Istavroz rulmanı

4. Aşağıdakilerden hangisi üniversal mafsalın kısımlarından birisi değildir?
A) Gresörlük B) Masuralı yatak C) Istavroz D) Bilyeli kafes 

5. Aşağıdakilerden hangisi sabit hız mafsallarından birisi değildir?
A) Hoçkis mafsalı B) Rzeppa sabit hız mafsalı C) Bendiks-weiss mafsalı D) Tracta sabit hız mafsalı

6. Sabit hız mafsalı aşağıdaki taşıtlardan hangisinde kullanılır?
A) Önden çekişli taşıtlarda B) Arkadan çekişli taşıtlarda C) Dört tekerlekten çekişli taşıtlarda D) Hiçbiri

7. Sade bir yapıya sahip olup iç içe yerleştirilmiş üniversal mafsallardan oluşan sabit hız mafsalı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bendiks-weiss sabit hız mafsalı B) Tracta sabit hız mafsalı C) Rzeppa sabit hız mafsalı D) Kayıcı sabit hız mafsalı

8. Arka köprü (dingil) üzerindeki moment, yaylar tarafından Şasiye iletiliyorsa bu hareket iletme sistemi aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Hoçkis sistemi B) Tork tüpü sistemi C) Kontrol çubuklu sistem D) Sabit askı sistemi

9. Şaftların sökülüp takılması ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) şaft sökülürken öncelikle diferansiyel tarafındaki mafsal cıvataları alınmalıdır. B) şaftın eski konumunda takılabilmesi için arka kısım indirilmeden önce işaretlenmelidir. C) Gres yağı keçelere de uygulanmalıdır. D) Kayıcı mafsalların frezeleri incelenmeli, çapaklar varsa temizlenmelidir.

10. Özellikle kasislerde taşıtın alt tarafından “klik” sesi gelmesi aşağıdaki arızalardan hangisinin meydana geldiğini gösterir?
A) Mafsal keçelerinden yağ kaçırdığını gösterir. B) Mafsalın çok sıkı veya eğildiğini gösterir. C) şaftın balansının olmadığını gösterir. D) şaftın eğik olduğunu gösterir.

11. Moment artışı ve taşıt viraj dengesi sağlayan güç aktarma organı aşağıdakilerden hangisidir?
A) şaft B) Vites Kutusu C) Diferansiyel D) Üniversal Mafsal

12. Aşağıdakilerden hangisi diferansiyelin görevlerinden birisi değildir?
A) Tork (moment) artışı sağlar. B) Vites kutusundan gelen hareketin 90derece yönünü değiştirir. C) Virajlarda, iç tekerleklerin daha yavaş, dış tekerleklerin daha hızlı dönmesini sağlayarak savrulmayı önler. D) Önden çekişli taşıtlarda hız artışı sağlar. 

13. Aşağıdakilerden hangisi diferansiyelin parçalarından birisi değildir?
A) Prizdirekt mili B) Mahruti dişli C) Ayna dişli D) Aks ve ıstavroz dişlileri

14. Aşağdaki şekle göre 1 ve 2 numara ile gösterilen parçalar aşağıdaki Şıklardan hangisinde doğru verilmiştir?
A) 1-Mahruti dişli, 2-Ayna dişli B) 1-Ayna dişli, 2-Mahruti dişli C) 1-Aks dişlisi, 2-Istavroz dişlisi D) 1-Ayna dişlisi, 2-Istavroz dişlisi



15. Yukarıdaki Şekle göre 3 ve 4 numara ile gösterilen parçalar aşağıdaki Şıklardan hangisinde doğru verilmiştir?
A) 3-Ayna dişlisi, 4-Istavroz dişlisi B) 3-Ayna dişli, 4-Mahruti dişli C) 3-Aks dişlisi, 4-Istavroz dişlisi D) 3-Mahruti dişli, 4-Ayna dişli

16. Önden çekişli taşıtların diferansiyelde aşağıdaki dişli sistemlerinden hangisi kullanılır?
A) Alın dişli sistemi B) Konik dişli sistemi C) Hipoid dişli sistemi D) Konik helisel dişli sistemi

17. Arkadan itişli taşıtlarda diferansiyel aşağıdaki kısımlardan hangisinin üzerinde bulunmaktadır?
A) Vites kutusu B) şaft C) Volan D) Arka köprü 

18. Aşağıdakilerden hangisi diferansiyelde kullanılan yağ çeşididir?
A) 10W motor yağı B) 25W-40 motor yağı C) 40W-50 dişli yağı D) 80W-90 hipoid dişli yağı

19. Ayna dişlisi ile mahruti dişlisi arasındaki boşluğun kontrolü aşağıdaki ölçü aletlerinden hangisi ile yapılır?
A) Kumpas B) Mıknatıslı komparatör C) Silindir komparatörü D) Sentil

20. Kilitli diferansiyellerin kullanılma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Düz yolda diferansiyelin sağa sola kaymasını önlemek için kullanılır. B) Dönüşlerde sürüş konforu sağlamak için kullanılır. C) Düz yolda taşıtın patinaj yapmasını önlemek için kullanılır. D) Frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini sağlamak için kullanılır.

21. Diferansiyel ile tekerlekler arasındaki bağlantıyı sağlayan mil aşağıdakilerden hangisidir?
A) şaft B) Aks C) Kardan mili D) Kam mili

22. Aksların bir ucu tekerlek göbeğine flanş ile bağlanırken diğer ucu aşağıdakilerden hangisine bağlanır?
A) Vites kutusuna B) şafta C) Diferansiyele D) Kavramaya

23. Aks kovanı ile aks mili arasındaki yağın sızdırmazlığını sağlayan parçanın ismi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Aks körüğü B) Aks rulmanı C) Aks bilyesi D) Aks keçesi

24. Aksların iç ve dış kısımlarında bulunan ve toz, su gibi yabancı maddelerden aksları ve rulmanları koruyan parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Aks körüğü B) Aks contası C) Aks rulmanı D) Aks keçesi

25. Aks rulmanın arızalanması halinde aşağıdaki belirtilerden hangisi görülür?
A) Araçta direksiyon hâkimiyeti zorlaşır. B) Araçta aşırı bir Şekilde titreme meydana gelir. C) Aracın akslarından yüksek frekanslı vınlama sesi duyulur. D) Dönüşlerde araç titreme yapar.

Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.

26. şaftlar, vites kutusunda oluşturulan ....(döndürme momentini).... diferansiyele aktarır.

27. Günümüzde Şaftlar genellikle ....(içi boş)..... mil Şeklinde yapılır.

28. Eksenleri aynı hizada olmayan miller arasında dairesel hareket iletimini sağlamak amacıyla kullanılan parçalara ........(üniversal mafsal)...… denir.

29. Sabit hız mafsalları rzeppa, bendiks-weiss ve ……(tracta)….. sabit hız mafsalı olarak üçe ayrılır.

30. şaftların boylarında meydana gelebilecek uzama veya kısalmalara müsaade edebilmek için kullanılan içi frezeli mafsallara ……(kayıcı mafsal)… denir.

31. Hoçkis hareket iletme sisteminde …(yaprak)… yaylar kullanılır.

32. …(gres)….. yağı ile keçeler yağlanmamalıdır.

33. İki parçalı Şaftlarda kullanılan ve Şaftın iki parçasının ortadan desteklenmesini …(askı)…. bilyeleri sağlar.

34. Virajlarda veya dönüşlerde, iç taraftaki tekerleğin yavaş, dış taraftaki tekerleğin daha hızlı dönmesini sağlayarak tekerleklerin sürtünmeden ve aracın savrulmadan viraj almasını yani dönüşünü ……(diferansiyel)…. sağlar.

35. şafttan gelen hareket diferansiyele …(mahruti).. dişli vasıtasıyla ulaşır.

36. Önden çekişli taşıtlarda vites kutusu pinyon dişlisi ile diferansiyel ……(ayna).. dişlisi ile birbirine kavraşarak hareket aktarımı sağlanır.

37. Diferansiyelde ……(hipoid)….. dişli sistemi kullanılır.

38. Ayna dişlinin salgı ve çarpıklık ayarı yapılmamış ise diferansiyel dişlilerinin kısa sürede ……(aşıntısına)… neden olur.

39. Aks keçeleri; …(aks kovanına)…… monte edilir.

40. Aks rulmanları; düz ve …(konik)…. olmak üzere ikiye ayrılır.

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

41. (D ) Aks milinin, rulmanların etrafındaki yağın tutulmasını sağlayan ve dışarı kaçmasını engelleyen aks körükleridir.

42. (Y ) Diferansiyel motorun torkunu azaltırken, hızını artırır.

43. (Y ) şaftlar, vites kutusundan çıkan hareketi tekerleklere aktarır.

44. (D ) Diferansiyelde 80 numara hipoid dişli yağı kullanılır.

45. (D ) Üniversal mafsallar, farklı eksenlerdeki miller arasında hareket aktarımını sağlar.

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C5%9Eaft,%20Diferansiyel%20Ve%20Akslar.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder