26 Şubat 2018 Pazartesi

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Hareket Kontrol Sistemleri Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Süspansiyon Sistemleri)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

1. Aşağıdakilerden hangisi süspansiyonsuz kütleye ait bir parçadır?
A)Tekerlekler B) Karoseri C) Motor D)Araç yükü

2. Aşağıdakilerden hangisi ya da hangileri süspansiyonlu kütleye ait bir parçadır?
I-Aks kovanı
II-Motor
III-Karoseri
A)Yalnız I B) I-II C) I-III D)II-III 

3. Süspansiyonsuz kütlenin fazla olmasının mahsuru aşağıdakilerden hangidir?
A)Aracın yük kapasitesi azalır. B) Sürüş konfor ve güvenliğini olumsuz etkiler. C) Aracın yakıt sarfiyatı artar. D)Hepsi

4. Yay salınım süresini kısaltan ve sınırlayan parça aşağıdakilerden hangisidir?
A)Rotil B) Amortisör C) Lastik takoz D)Burulma çubuğu

5. Aşağıdakilerden hangisi süspansiyon sisteminin görevlerindedir?
A)Aracı istenilen istikamete yönlendirmek B) Aracı yavaşlatmak veya durdurmak C) Motorun gücünü artırmak D)Aracı Sarsıntılardan korumak 

6. Aşağıdakilerden hangisi süspansiyon sisteminin elemanlarından birisi değildir?
A)Helezon yaylar B) Amortisörler C) Akslar D)Denge çubuğu

7. Yüksek hızda çalışan amortisörün hidroliğinde hava boşluklarının oluşmasına ne denir?
A)Detenasyon B) Stabilizatör C) Korozyon D)Kavitasyon

8. Amortisörler, akışkanların aşağıdaki hangi özelliklerinden yararlanılarak yapılmıştır?
A)Sıkıştırılamama ve yer değiştirme B) Yaylanma ve sönümleme C) Sıkıştırılabilme ve yaylanma D)Kumanda edilebilme

9. Aşağıdakilerden hangisi amortisörlerin görevlerinden birisi değildir?
A)Yayların salınım süresini kısaltmak B) Yayların boylarını kısaltmak C) Lastiklerin zeminle temasını sağlayarak sürüşü emniyetli hale getirmek D)Lastiklerin iyi yol tutuşunu sağlayarak direksiyon hâkimiyetini kolaylaştırmak

10. Aşağıdakilerden hangisi arızalı amortisörün belirtilerinden birisi değildir?
A)Direksiyonun sertleşmesi B) Yol tutuşunun zayıflaması C) Motor performansının düşmesi D)Fren tutuşunun zayıflaması

11. Aşağıdakilerden hangisi yayların görevlerinden birisi değildir?
A) Taşıta ait ağırlık ve kütle kuvvetlerini üstüne alır. B) Sürüş konforu için yolun darbelerini karşılar ve yumuşak titreşimlere dönüştürür. C) Sürüş güvenliği için tekerleklerin yol yüzeyine iyi tutunmasını sağlar. D) Aracın yerden yüksekliğini istenildiğinde yükseltip alçaltabilir. 

12. Aşağıdakilerden hangisi motorlu araçlarda kullanılan yay tiplerinden birisi değildir?
A) Yastık yaylar B) Burulma çubuklu yaylar C) Yaprak yaylar D) Helezon yaylar

13. Yassı çelikten lamaların uzundan kısaya doğru üst üste beraber birleştirilmesi ve ortasından bir merkez cıvatası ile sabitlenmesi şeklinde oluşturulan yay sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yastık yaylar B) Burulma çubuklu yaylar C) Yaprak yaylar D) Helezon yaylar

14. Aşağıdakilerden hangisi yaprak yayların özelliklerinden birisidir?
A) Sürüş konforu oldukça iyidir. B) Konfor istenen araçlarda rahatlıkla kullanılabilir. C) Ağır hizmet araçlarında kullanılır. D) Yapısı karmaşık ve pahalıdır.

15. Yaprak yaylar dingile aşağıdaki parçalardan hangisi ile bağlanır?
A) Yay kelepçesi B) “U” Cıvatası C) Yay Küpesi D) Yay Burcu

16. Aşağıdakilerden hangisi hidro-pnömatik yayların özelliklerindendir?
A) Yaylanma özelliği fazladır. B) Aracın zeminle seviyesi isteğe bağlı olarak ayarlanabilir. C) Sürüş rahatlığı taşıt yükünden fazla etkilenmez.D) Yukarıdakilerin hepsi. 

17. Yaprak yayın salınımı sırasında eğilmesi ile boyunun uzayıp kısalmasına olanak sağlayan bağlantı parçası aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yay kelepçesi B) “U” Cıvatası C) Yay Küpesi D) Yay Burcu

18. Aşağıdakilerden hangisi burulma çubuklu yayların helezon yaylara göre üstünlüklerinden birisi değildir?
A) Amortisöre gerek olmaması B) Yumuşak süspansiyon ve mükemmel yol tutuşu sağlaması C) Az yer kaplaması ve bakım gerektirmemesi D) Yapısının basit olması

19. I- İmal edildiği malzemenin özelliği gereği esnektirler,
II -Diğer süspansiyon parçalarının yardımcı yayları olarak kullanılırlar,
III -Ters bir kuvvet ile esnedikleri zaman, meydana gelen iç sürtünmeyle salınımları sönümlerler.
Yukarıda özellikleri verilen süspansiyon sistemi elemanının adı nedir?
A) Burulma çubuklu yay B) Amortisör C) Lastik takoz D) Yay küpesi

20. Dönüş esnasında aracın yana yatması ile meydana gelen merkezkaç kuvvetine bağlı olarak aracın savrulmasını önlemek için kullanılan süspansiyon sistemi elemanının adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Denge çubuğu B) Amortisör C) Lastik takoz D) Yay küpesi

21. Bu sisteme rijit akslı süspansiyon sistemi de denilir. Sağ ve sol tekerlekler, aks ya da aks muhafazası ile bir bütün olarak birbirine bağlıdır. Her iki tekerlek ve aks dikey olarak birlikte hareket ettiği için tekerleklerin hareketleri birbirlerini etkiler. Yukarıda açıklaması yapılan süspansiyon sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sabit süspansiyon (askı) sistemi B) Serbest süspansiyon sistemi C) Aktif süspansiyon sistemi D) Havalı süspansiyon sistemi

22. Aşağıdakilerden hangisi bağımsız süspansiyon sisteminin parçalarından birisidir?
A) Salıncaklar B) Amortisörler C) Helezon yay D) Hepsi 

23. Aşağıdakilerden hangisi bağımsız süspansiyonun özelliklerinden birisidir?
A) Süspansiyonsuz kütle az olduğundan sürüş konforu iyidir. B) Araç yüksekliği ayarlanabilir. C) Ağır hizmet araçlarında rahatlıkla kullanılabilir. D) Yaprak yaylarla uyum içerisinde çalışırlar.

24. Aşağıdakilerden hangisi Mc. Pherson serbest süspansiyon sisteminin özelliklerinden birisi değildir?
A) Süspansiyonun yapısı nispeten basittir. B) Parçaların sayısı az olduğundan süspansiyonsuz ağırlık azdır. C) Sistem az yer kaplar böylece motor veya bagaj alanı oldukça geniştir. D) Ağır hizmet tipi araçlarda rahatlıkla kullanılabilir. 

25. Süspansiyon sisteminde aşağıdaki yaylardan hangisi amortisör olarak da kullanılabilir?
A) Hidro-pnömatik yay B) Burulma çubuklu yay C) Yaprak yay D) Helezon yay

26. Aşağıdakilerden hangisi havalı süspansiyon sisteminin parçalarından birisi değildir?
A) Kollektör B) Körük C) Seviye ayar supabı D) Kontrol valfi

27. Havalı süspansiyon sisteminde, hava kullanılmadan önce aşağıdaki aşamalardan hangilerini geçmelidir?
A) Havayı emme, Filtreleme, Sıcaklık ayarı, Basınç ayarı B) Filtreleme, Havayı emme, Sıcaklık ayarı, Basınç ayarı C) Filtreleme, Sıcaklık ayarı, Havayı emme, Basınç ayarı D) Havayı emme, Sıcaklık ayarı, Basınç ayarı, Filtreleme

28. Sağ ve sol tekerleğin direkt olarak birbirine bağlı olmadığı bağımsız olarak hareket ettiği süspansiyon sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Aktif süspansiyon sistemi B) Serbest süspansiyon sistemi C) Sabit süspansiyon (askı) sistemi D) Havalı süspansiyon sistemi

29. Yandan ve önden gelen kuvvetleri karşılayarak yayın sadece dikey yükü desteklemesine imkân veren ve tekerlekleri düzgün konumda tutan serbest süspansiyon sistemi elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Denge çubuğu B) Yay küpesi C) Salıncak kolları D) Burulma çubuğu

30. Aksın, tekerleklere bağlanan uçları yaya bağlıdır. Birbirlerine paralel olan yaylar araç gövdesine boylamasına yerleştirilmiştir. Aks üzerinde etkili olan kuvvet, yaylar vasıtasıyla gövdeye aktarılır. Yukarıda bahsedilen süspansiyon sistemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mc-Pherson gergi çubuklu tipi bağımsız süspansiyon sistemi B) Çift salıncaklı (Double Wishbone) bağımsız süspansiyon sistemi C) Yatay kontrol kollu helezon yaylı süspansiyon sistemi D) Paralel yaprak yaylı sabit süspansiyon sistemi

31. Aşağıdaki süspansiyon sistemlerinden hangisinde amortisörlerin şartlara göre çalışma konumu ayarlanabilmektedir?
A) Serbest süspansiyon sistemi B) Havalı süspansiyon sistemi C) Aktif süspansiyon sistemi D) Sabit süspansiyon sistemi

32. Aşağıdakilerden hangisi aktif (elektronik kontrollü) süspansiyon sisteminin özelliklerinden birisi değildir?
A) Farklı araç seviyeleri otomatik veya manüel olarak ayarlanabilir. B) Daha fazla sürüş konforu ve güvenliği sağlar. C) Maliyeti yüksek ve oldukça karmaşık bir yapıya sahiptir. D) Viraja girerken, fren yaparken ve hızlanırken karoserinin yana yatmasını artırır. 

33. Aşağıdakilerden hangisi aktif (elektronik kontrollü) süspansiyon sistemi tarafından kontrol altında tutulan araç hareketlerinden birisi değildir?
A) Çökme kontrolü B) Yana yatma kontrolü C) Durma mesafesi kontrolü D) Kötü, yol sallanma ve zıplama kontrolü

34. Aşağıdakilerden hangisi aktif (elektronik kontrollü) süspansiyon sisteminin ana kısımlarından birisi değildir?
A) Süspansiyon tahrik bölümü B) Süspansiyon kontrol bölümü C) Basınçlı akışkan üretim bölümü D) Çalışma bölümü

35. Aşağıdakilerden hangisi aktif kontrollü süspansiyon sistemi kontrol bölümü elemanlarından birisi değildir?
A) Süspansiyon seviye ayarı kontrol ünitesi (ECU) B) Süspansiyon yükseklik sensörleri C) Kaporta ivmelenme sensörü D) Hidrolik motor

36. Aşağıdakilerden hangisi süspansiyon sistemleri içerisinde, güvenlik ve konfor açısından en idealidir?
A) Sabit süspansiyon sistemi B) Aktif süspansiyon sistemi C) Serbest süspansiyon sistemi D) Havalı süspansiyon sistemi

37. Sensörlerden aldığı sinyaller doğrultusunda, belirlemiş olduğu sürüş koşulları ve araç pozisyonunu sağlamak için sönümleme valflerine, basınçlı akışkan üretim ünitesine, devre valflerine kumanda eden süspansiyon sistemi elemanına ne ad verilir?
A) Süspansiyon yükseklik sensörleri B) Süspansiyon seviye ayarı kontrol ünitesi (ECU) C) Basınç sensörü D) Seçici anahtarlar ve çok fonksiyonlu ekran

38. Aşağıdakilerden hangisi havalı süspansiyonun parçalarından birisi değildir?
A) Kondenser B) Körük C) Süspansiyon ECU’su D) Kontrol valfi

39. Alt salıncak ve kaporta mesafesini belirleyerek aracın yükseklik durumu hakkında süspansiyon ECU’ suna sinyal gönderen süspansiyon kontrol elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Direksiyon açısı sensörü B) Fren lamba anahtarı C) Süspansiyon yükseklik sensörleri D) Kaporta ivmelenme sensörü

40. Süspansiyon ECU’sunun görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Süspansiyon ünitelerini sert veya yumuşak duruma geçirmek. B) Araca ait hız bilgisini belirlemek. C) Direksiyon durumunu bildirmek D) Fren pedalının durumunu bildirmek

41- Aşağıdakilerden hangisi süspansiyon sistemi elemanlardan birisi değildir?
A) Amortisör B) Yay C) Denge çubuğu D) Kampana 

42- Aşağıdakilerden hangisi araçta meydana gelen süspansiyonsuz kütle salınımlarından birisi değildir?
A) Dairesel salınım B) Zıplama C) Yan yatma D) Sallantı

43- Aşağıdakilerden hangisi araç tasarımında süspansiyonsuz kütleyi azaltmak için kullanılan unsurlardan birisi değildir?
A)Yaprak yay kullanmak B) Hafif metalden oluşan fren kaliperleri kullanmak C) İçleri boş olan hafif jantlar kullanmak D)Yüke uyumlu lastikler kullanmak

44- Aracın sarsıntı ve darbesini şasiye iletmeyen, yayın yavaşça gevşemesi ve sıkışmasını sağlayan, kontrolsüz salınımı kısa sürede durduran süspansiyon sistemi elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Helezon yay B) Denge çubuğu C) Amortisör D) Yay küpesi

45- Aktif süspansiyon sisteminde bir arıza olduğunda ne olur?
A)Hiçbir şey olmaz. B) Motor çalışmaz. C) Araç süspansiyonu kilitlenir. D)Sistem kendisini sert konuma ayarlar, çok fonksiyonlu ekranda uyarı ışığı yanar ve arıza hafızaya alınır

46- Aracın süspansiyonlu kütlelerindeki hızlanmayı algılayan ve ECU’ya sinyal gönderen aktif süspansiyon sistemi sensörü hangisidir?
A) Piston hareket miktarı sensörü B) Kaporta ivmelenme sensörü C) Basınç sensörü D) Araç yükseklik sensörü

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/S%C3%BCspansiyon%20Sistemleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder