25 Şubat 2018 Pazar

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Hareket Kontrol Sistemleri Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Ön Düzen Ve Tekerlekler)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

Aşağıda boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

1. (D) Jantlar lastikleri üzerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi Şekilde yerine getirmesini sağlar.

2. (D)Tekerleğin hafif olmasıyla yaysız yükün azaltılması sağlanır.

3. (D) Jantın ortasından geçen hayalî çizgi ile jantın araca, bijonlarla bağlandığı yüzün (bijon deliklerinin olduğu eksen) arasındaki mesafeye off-set denir.

4. (Y) Alüminyum jant, sacdan basılmış bir diske kaynatılmış bir çemberden meydana gelir.

5. (D) Teker lastikleri içlerine genellikle hava doldurularak kullanıldıkları için pnömatik lastikler olarak bilinir.

6. (Y) Tubeless lastikte iç lastik bulunur.

7. ((D) şehirler arası otoyol veya serbest kara yollarında da lastiklerin rijitliğini artırmak için lastikler normalden 2.8-4.3 psi daha yüksek basınçta şişirilmelidir.

8. (Y) Hava basıncının kontrol edilmesi ve ayarlanmasından önce lastik sıcak olmalıdır.

9. Lastiklerin aşırı şişirilmesi sonucunda aşağıdakilerden hangisi oluşmaz?
A) Daha fazla yakıt tüketimine neden olur. B) Frenleme performansını azaltır. C) Lastik sırtının orta kısmı daha çabuk aşınır. D) Sürüş konforu azalır.

10. Yetersiz şişirme aşağıdaki problemlerden hangisine sebep olmaz?
A) Yüksek hızlarda lastiklerin sürekli dalgalanmasına neden olur. B) Daha fazla yakıt tüketimine neden olur. C) Sırt omuzları daha çabuk aşınır. D) Direksiyon daha rahat döndürülür

Aşağıda boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

11. (D) Lastik basınç kontrol sistemi aracın sürüş güvenliğini artırır.

12. (Y) Lastik basınç kontrol sistemi yakıt tasarrufu sağlamaz.

13. (D) Lastik basınç kontrol sistemi lastik hava sıcaklığını da gösterir.

14. (Y) Lastik basınç kontrol sistemi hava kaçağını bildirmez.

15. (D) Lastik basınç kontrol sistemi tekerleklerin ömrünü uzatır.

16. (Y) Rot başları yenisi ile değiştirildiğinde aracın ön düzen ayarını bozulmaz.

17. (D) Yüksek hızlarda rot başları aşınmış araçlarda yolda gezinti meydana gelir.

18. (D) Rot ayarı bozuk olan aracın rot başında bulunan ayar vidasından, rotilin boyunun uzatılıp kısaltılmasından ayarlanmaktadır.

19. (D) Direksiyon sisteminin bir parçası olan rot başı, rot milini direksiyon deveboynunu bağlar.

20. (Y) Rot başları direksiyon mafsalını dingile bağlar.

21. (D) Rotil bir küresel mafsal olup aks başının salıncaklara bağlantısını yapan parçadır.

22. (D) Rotil konik cıvatası içerisindeki gres eksilmiş ya da özelliğini kaybetmiş ise rotil greslenir.

23. (Y) Fiber yataklı rotil tiplerin de greslenmesi gerekir.

24. (D) Yeni nesil rotiller üretim sırasında yağlaması yapılır. Sonradan yağlama yapılacak gresörlükleri bulunmaz.

25. (Y) Rotiller ön ve arka rotiller olarak sınıflandırılır.

26. (D) Rot mili, direksiyon komuta kolunun (pitman kolu) rot başına olan bağlantısını sağlayan parçadır.

27. (D) Rot mili tekerleklere gelen düşey ve yatay kuvvetleri taşır ve aracın dönmesi esnasında direksiyon çatallarına pim vazifesi görür.

28. (D) Rot mili direksiyonun sisteminin yönlendirilmesi doğrultusunda hareketi rotilden alır ve direksiyon mafsalına iletir.

29. (D) Tekerlek rulmanları, diferansiyel çıkış milinden gelerek tekerlek bağlantısına (porya) iletilen dönme hareketi sonucunda oluşan itme kuvvetini üzerine alarak aracın Şasesine iletir.

30. (Y) Tekerlek bilyeleri poyra içerisine cıvatalı bağlantı elemanları ile bağlanır.

31. (D) Araç periyodik bakımlarında bilyelerin kontrolleri yapılmalı, arızalı bilyeler yenisi ile değiştirilmelidir

32. (D) Denge çubukları, araçların keskin dönüşler esnasında aşırı savrulmasını ve devrilmesini engellemek amacıyla kullanılan süspansiyon sistemi elemanlarıdır.

33. (D) Denge çubuğunun uçları, süspansiyon sisteminin kontrol çubuklarına ya doğrudan ya da kısa linkler vasıtası ile bağlanır.

34. (D) Günümüz modern süspansiyon sistemlerinde iki tip denge çubuğu kullanılmaktadır. Bunlar, katı tip denge çubukları ve boru tipi denge çubuklarıdır.

35. Taşıtların sağa veya sola dönüşleri sırasında iç tekerleğin dış tekerleğe göre daha büyük açı ile dönmesi hangi açı terimiyle tanımlanmaktadır?
A) Kamber açısı B) Tekerlek açıklığı C) Dönüş açısı D) Tekerlek kapanıklığı

36. King-pim açısı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Kambere olan ihtiyacı artırır. B) Yol darbelerinin etkilerini azaltır. C) Direksiyon kolaylığı sağlar. D) Dönüşlerde tekerleklerin düz konuma gelmesini sağlar.

37. I. King-pim ve kaster açısı direksiyon geri toplama momentinin oluşmasını sağlar.
II. Taşıt, kamber açısının küçük olduğu tarafa çekme yapar.
III. Gereğinden daha büyük açıda verilen kaster direksiyonu zorlaştırır.
Yukarıda verilenlerden hangi veya hangileri ön düzen açıları ile ilgili olarak doğrudur?
A) Yalnız I B) I-II C) I-III D) II-III

38. Ön düzen ölçme işlemlerine başlamadan önce, aşağıda sıralanan ilgili kontrollerden hangisi yapılmaz?
A) Lastik hava basınçları kontrolü B) Lastiğin reklam etiketi C) Lastik boyutları D) Lastik aşınmaları

Aşağıda boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

39. (Y) Pozitif kamberin etkisi ile dışa doğru açılmaya çalışan tekerlekleri düz konuma getirmek amacıyla genellikle bir miktar toe-out verilir.

40. (Y) Negatif kasterli taşıtta yol ve sürüş kararlılığı etkili iken pozitif kasterli taşıtta viraj alma kabiliyeti fazladır.

41. (D)Toe değeri, araçların uzun rotlarının uzatılıp kısaltılması ile değişen ve ayarlanabilen tekerlek pozisyon ayarıdır

42. (D)Kaster açısı, dönüşlerden sonra tekerlekleri tekrar düz duruma getirmeye çalıştığından direksiyonun kolayca toplanmasına yardımcı olur.

43. (D)Taşıt hareket hâlinde iken arka tekerleklerin, ön tekerleklerin izlerini paralel takip etmesi hâline iz takibi denir.

44. (D)Düz yolda direksiyon avuç içinden hafifçe bırakıldığında araç sağa veya sola doğru sapma gösteriyorsa rot ayarı bozulmuş demektir.

45. Jantlar üzerinde yer alan yazı ve işaretler jant hakkında bilgilendirici ve uyarıcı bilgiler verir. Üzerinde “5½ J X 14 CH 36 0203 70259” yazan jantın çapı kaç inçtir?
A) 5½ inç B) 36 inç C) 14 inç D) 03 inç

46. Lastik üzerinde yer alan yazı ve işaretler lastik hakkında bilgilendirici ve uyarıcı bilgiler verir. Buna göre “ 185 65 R 14 82 H” yazan bir lastiğin nominal kesit genişliği kaç mm’dir?
A) 185 mm B) 65 mm C) 82 mm D) 14, mm

47. Alttaki lastik kaç yılında üretilmiştir?
A) 2009 B) 2090 C) 2001 D) 1991

48. Jantın üzerindeki birbirine komşu iki bijon deliğinin merkezleri arasındaki, milimetre cinsinden mesafeye ne ad verilir?
A) Off-set B) PCD C) Karkas D) DOT

49. Aşağıdaki hangisi lastiğin kısımlarından değildir?
A) Sırtı B) Omuz C) Yanak D) Çene 

50. Aşağıdakilerden hangisi balanssız tekerleğin araç üzerinde etkilerinden değildir?
A) Direksiyonu titretir. B) Lastikleri hızlı ve düzensiz aşındırır. C) Direksiyon toplamaz. D) Taşıtta sürüş zorluğu yaratır.

51. Aşağıdakilerden hangisi ön düzen ayarından önce yapılması gereken kontrollerden değildir?
A) Fren sisteminin kontrolü B) Tekerlek boşluk kontrolü C) Direksiyon sisteminde mafsallı bağlantıların, rot ve rotil boşluklarının kontrolü D) Süspansiyonun (yayların ve amortisörlerin) boşluk veya hasara karşı kontrolü

52. I. Kurşun ağırlıklar jantın flanş jantın kıvrımlarına yerleştirilir.
II. Ağır olan noktanın tam karşısına aynı ağırlıkta ağırlıklar konur.
III.Tekerlek üzerindeki yabancı maddeler çıkartılır.
Yukarıdaki ifadelerden hangi veya hangileri tekerlek balansı yapılırken yapılması gerekenlerdendir? A)I B)I-III C)I-II-III D)I-II

53. Aşağıdakilerden hangisi lastiklerin görevlerinden değildir?
A) Otomobilin yükünü ve ağırlığını taşımak B) Sürtünmeleri azaltmak C) Titreşimleri yok etmek D) Direksiyon ile verilen yönü izlemek 

54. Aşağıdakilerden hangisi ön düzen açılarından birisi değildir?
A) Kamber açısı B) Kaster açısı C) Toe açısı D) Zenit açısı

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C3%96n%20D%C3%BCzen%20Ve%20Tekerlekler.pdf

2 yorum:

  1. YAPMIŞ OLDUĞUNUZ BU DER SORULARI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık, çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil