25 Şubat 2018 Pazar

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Hareket Kontrol Sistemleri Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Otomatik Vites Kutuları)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

1. Tork konvertörlerin hidrolik kavramalardan farkı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor tarafından üretilen torku azaltırlar. B) Motor tarafından üretilen torku artırırlar. C) Tork konvertörde pompa ve türbin bulunmaz. D) Tork konvertörler motordan çıkan hareketi debriyaja aktarırlar.

2. Tork konvertörün yeri aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) Motor ile debriyaj arasındadır. B) Otomatik transmisyon ile Şaft arasındadır. C) Motor ile otomatik transmisyon arasındadır. D) Otomatik transmisyon ile diferansiyel arasındadır.

3. Aşağıdakilerden hangisi tork konvertör kısımlarından birisi değildir?
A) Pompa B) Statör C) Türbin D) Senkromeç 

4. Pompa aşağıda belirtilen parçalardan hangisine bağlanmıştır?
A) Motor krank miline B) Statöre C) Prizdirekt miline D) Otomatik transmisyon giriş miline

5. Tork konvertörde torkun yani momentin artırılması aşağıdaki parçalardan hangisi ile sağlanır?
A) Pompa B) Türbin C) Tek yönlü kavrama D) Statör 

6. Aşağıdakilerden hangisi ATF yağının özelliklerin birisi değildir?
A) Yüksek ısıya ve basınca dayanıklıdır. B) İçersinde asit ve kükürt bulundurmaz. C) Petrolden elde edilmiştir. D) Vişneçürüğü rengindedir.

7. Araç, rampa yukarı çıkarken çekmiyor ve çok yakıt yakıyorsa, tork konvertörün aşağıdaki parçalarından hangisi arızalı olabilir?
A) Pompa B) Stator C) Türbin D) Hiçbiri

8. Türbin hareketini aşağıdaki parçalardan hangisine iletmektedir?
A) Pompaya B) Giriş miline C) Reaksiyon kovanına D) Tevzi kovanına

9. Tork konvertör tek yönlü kavrama aşağıdakilerden hangisinde bulunur?
A) Statör B) Pompa C) Türbin D) Kapak

10. Tork konvertörünün görevi aşağıdakilerden hangisi değildir?
A) Motor tarafından üretilen momenti artırmak. B) Motor torkunu ileten otomatik debriyaj olarak görev yapmak. C) Motor tarafından üretilen hızı artırarak aracın hızlı gitmesini sağlamak. D) Otomatik transmisyon yağ pompasına hareket vermek.

Aşağıdaki cümleleri dikkatlice okuyarak boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü yazınız.

11. Tork konvertöre ......(ATF)..... yağı konulur.

12. Tork konvertörlerin ana parçaları pompa, .....(türbin)... ve statordur.

13. Stator motor torkunu yaklaşık …%30-50… oranında artırır.

14. Tork konvertörde en çok görülen arıza statörde bulunan ……(tek yönlü kavrama)… arızasıdır.

15. Tork konvertörlerde .......(pompa).... yağı basınçlı olarak türbine iletir.

16. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonların avantajlarından birisi değildir?
A) Otomatik transmisyonlu araçlar sürücüye rahatlık ve konfor sağlar. B) Otomatik transmisyonların ömrü daha uzun olur. C) Otomatik transmisyonlu araçlar geriye doğru kaçma yapmazlar. D) Otomatik transmisyonların yedek parçası daha ucuzdur. 

17. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonların kısımlarından birisi değildir?
A) Mekanik kumanda ünitesi B) Hidrolik kumanda ünitesi C) Pompa kumanda ünitesi D) Tork konvertör

18. Otomatik vites kutularında hidrolik devrelere gerekli basınçlı yağı sağlayan parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tork konvertör B) Yağ pompası C) Planet dişli grubu D) Kontrol ünitesi

19. Aşağıdakilerden hangisi hidrolik kontrol ünitesinin görevlerinden birisi değildir?
A) Motordan aldığı torku azaltarak planet dişlilere göndermek B) Kavrama ve servolara gerekli basınçlı yağı göndermek C) Çalışan parçaların yağlanmasını sağlamak D) Motordan aldığı torku hidrolik basınca çevirmek

20. Alttaki Şekilde görülen otomatik transmisyon parçası aşağıdakilerden hangisidir?

A) Planet dişlileri B) Yağ pompası C) Valf D) Servo

21. Aşağıdakilerden hangisi servo ve frenleme bantlarının görevlerinden birisidir?
A) Dişli sistemlerinin farklı parçalarını kilitleyerek vites değişimini sağlamak B) Planet dişli sisteminin parçalarını yağlamak ve soğutmak C) Tork konvertöre giden basınçlı yağı düzenlemek D) Hidrolik devrelere giden yağın basıncını sınırlamak

22. Basınç regülatör supabı otomatik transmisyonlarda genellikle aşağıdaki parçalardan hangisinin üzerinde bulunur?
A) Tork konvertör B) Kontrol ünitesi C) Frenleme bantları D) Pompa

23. Otomatik vites kutusu çıkış milindeki hıza bağlı olarak gerekli vites durumlarının oluşumunu sağlayan valf mekanizması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Beyin veya kontrol ünitesi B) Governör C) Servo ünitesi D) Yağ pompası

24. Alttaki resimde görülen parça aşağıdakilerden hangisidir?

A) Governör B) Valf kapağı C) Çok diskli kavrama D) Kontrol ünitesi (beyin)

25. Basınç regülatör supabının tork konvertöre gönderdiği basınç aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) 1 – 2 bar B) 2 – 2,5 bar C) 3 – 5 bar D) 5 – 7 bar

26. Aşağıdakilerden hangisi planet dişli sisteminin elemanlarından birisi değildir?
A) Güneş dişli B) Planet dişli C) Ayna dişli D) Yörünge dişlisi

27. Aşağıdakilerden hangisi çok diskli kavramaların görevlerinden birisi değildir?
A) Vites değişimlerini sağlamak B) Planet dişli sisteminin kilitlenmesini sağlamak C) Tork konvertörü planet dişlilerden ayırmak D) Tork konvetöründe oluşan torku artırmak

28. Aşağıdakilerden hangisi çok diskli kavramanın kısımlarından birisidir?
A) Fren bandı B) Piston C) Tek yönlü kavrama D) Balatalı disk (pleyt)

29. Çok diskli kavrama bantları aşağıda verilen malzemelerden hangisi ile kaplanmaktadır?
A) Kâğıt balata veya asbest B) Sertleştirilmiş çelik C) Bakır alaşımı D) Sert kauçuk veya plastik

30. Otomatik transmisyonlu araçların kaygan zemin üzerinde vites değiştirirken veya yüksek bir yere tırmanırken geriye kaçmasını engelleyen parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Frenleme bandı B) Tek yönlü kavrama C) Çok diskli kavrama D) Servolar

31. Otomatik transmisyonda çok diskli kavramanın kavraşma konumuna geçebilmesi için transmisyon yağ basıncı kaç bar olmalıdır?
A) 2 – 3 bar B) 3 – 5,5 bar C) 5,5 – 7 bar D) 7 – 9 bar

32. Aşağıdakilerden hangisi tek yönlü kavramanın elemanlarından birisi değildir?
A) Tutucu yay B) İç zarf C) Piston kolu D) Çekirdek

33. Alttaki Şekilde görülen mekanizmanın adı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Helisel dişli sistemi B) Hipoid dişli sistemi C) Senkromenç mekanizması D) Planet dişli sistemi

34. Mekanik kontrol ünitesi planet dişli sistemindeki, dişlilerin kırılması aşağıdaki durumlardan hangisi ile kendini gösterir?
A) Fazla yakıt yakma B) Çok fazla gürültü ile çalışma C) Vitese zor geçme D) Çekiş düşüklüğü

35. Aşağıdakilerden hangisi mekanik kontrol ünitesinin kısımlarından birisi değildir?
A) Çok diskli kavramalar B) Tek yönlü kavrama C) Planet diĢli sistemi D) Kontrol ünitesi (Beyin)

36. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesine sinyal gönderen sensörlerden birisi değildir?
A) Vites kutusu giriş hızı sensörü B) Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü C) ATF yağ sıcaklık sensörü D) Hız sensörü

37. Otomatik transmisyonlarda elektronik kontrol ünitesi aşağıdaki aktüatörlerden hangisine veri gönderir?
A) Ateşleme bobinlerine B) Gaz kelebeği potansiyometresine C) Vites kolu selonoidine D) Fren basınç anahtarına

38. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesi görevlerinden birisi değildir?
A) Kendi kendini test etmek B) Vites değiştirme zamanlarının kontrolünü yapmak C) Hidrolik basınç değişimlerinin ayarlanmasını sağlamak D) Tekerlek hız sensörlerinden sinyal alarak fren sistemini çalıştırmak 

39. Sistemden aldığı bilgileri küçük sinyallere dönüştürerek elektronik kontrol ünitesine gönderen ve sistemin yönetilmesini sağlayan parçalar aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Sensörler B) Valfler C) Kontrol üniteleri D) Bobinler

40. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonda kullanılan bir devir sensörü olamaz?
A) Otomatik vites giriş mili devir sensörü B) Hız sensörü C) Ara mil devir sensörü D) Tork konvertör devir sensörü 

41. Alttaki Şekilde görülen sensör aşağıdakilerden hangisi olabilir?

A) Yağ basınç sensörü B) Vuruntu sensörü C) ATF yağ sıcaklık sensörü D) Otomatik sensörü

42. Aşağıdaki vites konumlarından hangisi yanlış harfle kodlanmıştır?
A) P – Park vitesi B) R – Kaygan zemin vitesi C) D – Normal sürüş vitesi D) N – Boş vites konumu

43. Elektronik kontrol ünitesinden çıkan veriler aşağıdaki gruplardan hangisine aktarılır?
A) Selonoid valf grubuna B) Planet dişli grubuna C) Devir sensörleri grubuna D) Çok diskli kavrama grubuna

44. Otomatik vites elektronik kontrol ünitesi aşağıdaki elamanlardan hangisi ile veri alışverişinde bulunmaz?
A) Devir sensörleri B) Motor elektronik kontrol ünitesi C) Vites değişimi sensörü D) Servo ve kavrama sensörü 

45. Planet dişli grubunun devrine göre çıkış torkunu elektronik kontrol ünitesine bildiren sensör aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hız sensörü B) Ara mil devir sensörü C) Hararet sensörü D) Giriş mili devir sensörü

46. Kademesiz otomatik vites kutuları olarakta bilinen sürekli değişken dişli oranlı vites kutuları aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tiptronik B) CVT C) Multitronik D) VVT

47. 1950’li yıllarda Hollandalı mühendis tarafından geliştirilen ve DAF 600 araçta da kullanılan vites kutusunun adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) VDT B) VVT C) CVT D) DSG

48. CVT transmisyonlarının temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor torkunu büyük oranda artırır. B) Sürücüye manüel kullanım oranı sağlar. C) Vites değişimi için çalışma aralığı içinde sonsuz dişli oranı sağlar. D) Senkromeç sistemi bulunmadığı için daha sessiz çalışır.

49. İki adet konik disk çiftinden oluşan ve bir değişken yardımıyla sonsuz sayıda hareket aktarım oranını kademesiz olarak değiştiren CVT elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kayış B) Zincir C) Elektronik kontrol ünitesi D) Varyatör (değiştirici)

50. Aşağıdakilerden hangisi CVT vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Çelik band kayış sistemli B) Zincir sistemli C) Konik dişli sistemli D) Küre geometrili

51. Krank milinin bağlandığı giriş diski ile Şaftın bağlandığı çıkış diski arasında tork aktarımını sağlamak üzere yarım küreler kullanılan CVT vites kutusu çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kayış sistemli CVT B) Küre geometrili CVT C) Zincir sistemli CVT D) Çelik band sistemli CVT

52. Tiptronik vites kutusunun, otomatik vites kutularından farkı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tiptronik vites kutularında tork konvertör yerine mekanik debriyaj kullanılır. B) Tiptronik vites kutularının mekanik vites kutularından farkı yoktur. C) Tiptronik vites kutularında manüel olarak hız artırma ve azaltma seçeneği bulunur. D) Tiptronik vites kutularında planet dişli sistemi kullanılmaz.

53. Tiptronik vites kutusunda kullanılan tek yönlü kavramanın görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tork aktarımını sadece bir dönüş yönünde aktarır. Ters yönde tork aktarmaz B) Tek yönlü kavrama manüel kullanımda tork konvertörü kilitler C) Tork konvertörüne daha fazla yağ pompalayarak güç artışı sağlar D) Yağ pompasından çıkan basınçlı yağı hidrolik kumanda ünitesine taşır.

54. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik şanzımanın hidrolik kontrol ünitesinde bulunan elemanlardan birisi değildir?
A) Elektrikli basınç kumanda valfleri B) Planet dişli sistemi C) Vites selenoid valfleri D) Vites seçim ünitesi

55. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Sıralı sporshift vites kutusu B) Elektronik vites kutusu C) Geartronik vites kutusu D) Sporshift vites kutusu

56. Pompa, türbin ve statörden oluşan otomatik transmisyon parçası aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hidrolik kontrol ünitesi B) Selenoid valf grubu C) Planet dişli sistemi D) Tork konvertör 

57. Otomatik transmisyonlarda bulunan basınç regülatör supabı aşağıdaki parçalardan hangisinde bulunur?
A) Tork konvertör B) Hidrolik kumanda ünitesi C) Mekanik kumanda ünitesi D) Elektronik kumanda ünitesi

58. Otomatik transmisyonlarda bulunan kick-down anahtarının görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gerekli zamanlarda vitesin zoraki küçültülmesi sağlanır B) Otomatik transmisyonun park kilidini çalıştırır C) Tork konvertörde hız azalması sağlar D) Vites değiştirme kolunu otomatik ayarlanmasını sağlar

59. Alttaki Şekilde görülen sistem aşağıda verilen mühendislerden hangisi tarafından geliştirilmiştir?

A) Robert Bosch B) Rudolph Diesel C) Van Doorne D) Karl Benz

60. Tiptronik vites kutularında manüel vites kullanımı aşağıdaki elemanlardan hangisi ile sağlanmaktadır?
A) Gaz pedalı ve vites kolu kumandası ile B) Direksiyon ve vites kolunda bulunan kumanda ile C) Sistemin otomatik olarak kendini kumanda etmesi ile D) Gösterge sisteminde bulunan anahtar ile

61. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Shiftronik B) Steptronik C) Touchshift D) Manuel Gearbox

62. Tork konvertörde pompa ile türbin arasında bulunan parçanın adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yağ pompası B) Statör C) Rotor D) Dişli çark

63. Otomatik transmisyonda kullanılan yağ aşağıdakilerden hangisidir?
A) ATF B) 90 numara dişli yağı C) PDS C) Planet dişli yağı

64. Aşağıdakilerden hangisi planet dişli sisteminde bulunan dişlilerden birisidir?
A) Ayna dişli B) Yörünge dişli C) Istavroz dişli D) Senkromeç dişlisi

65. Alttaki görülen hidrolik kontrol ünitesi elemanı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Akümülatör B) Frenleme bandı C) Yağ sıcaklık sensörü D) Basınç supabı

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

66. (Y) Otomatik vites kutularında senkromenç mekanizması bulunur.

67. (Y)  Tork konvertör motordan gelen torku azaltarak otomatik transmisyona aktarır.

68. (D)  CVT sürekli değişken geometrili vites kutularında belirli aralıkta çok daha fazla sayıda dişli oranı sağlanmaktadır.

69. (D) Hidrolik kontrol ünitesinin görevlerinden birisi tork konvertöre basınçlı yağ göndermektir.

70. (Y)  Akümülatör planet dişli mekanizmalarına daha fazla miktarda ATF yağı gönderir

71. (D) Debriyaj olmadığı için otomatik transmiyonlu araçların ilk harekete geçişi sarsıntısız olur.

72. (Y)  Yarı otomatik transmisyonlar, otomatik transmisyonlara göre daha gelişmiş bir sistemdir.

73. (D)Otomatik transmisyonlar temel olarak tork konvertör, hidrolik kumanda grubu, mekanik kumanda grubu ve elektronik kumanda ünitesinden oluşmaktadır.

74. (D) Otomatik transmisyonlarda kullanılan hidrolik valf grubu (beyin) basınçlı yağı kontrol ederek gerekli yerlere gönderir.

75. (Y)  Otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesi, motor elektronik kontrol ünitesi ile veri alışverişinde bulunmaz.

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Otomatik%20Vites%20Kutular%C4%B1.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder