Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.
1. Tork konvertörlerin hidrolik kavramalardan farkı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor tarafından üretilen torku azaltırlar.
B) Motor tarafından üretilen torku artırırlar.
C) Tork konvertörde pompa ve türbin bulunmaz.
D) Tork konvertörler motordan çıkan hareketi debriyaja aktarırlar.
2. Tork konvertörün yeri aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) Motor ile debriyaj arasındadır.
B) Otomatik transmisyon ile Şaft arasındadır.
C) Motor ile otomatik transmisyon arasındadır.
D) Otomatik transmisyon ile diferansiyel arasındadır.
3. Aşağıdakilerden hangisi tork konvertör kısımlarından birisi değildir?
A) Pompa
B) Statör
C) Türbin
D) Senkromeç
4. Pompa aşağıda belirtilen parçalardan hangisine bağlanmıştır?
A) Motor krank miline
B) Statöre
C) Prizdirekt miline
D) Otomatik transmisyon giriş miline
5. Tork konvertörde torkun yani momentin artırılması aşağıdaki parçalardan hangisi ile
sağlanır?
A) Pompa
B) Türbin
C) Tek yönlü kavrama
D) Statör
6. Aşağıdakilerden hangisi ATF yağının özelliklerin birisi değildir?
A) Yüksek ısıya ve basınca dayanıklıdır.
B) İçersinde asit ve kükürt bulundurmaz.
C) Petrolden elde edilmiştir.
D) Vişneçürüğü rengindedir.
7. Araç, rampa yukarı çıkarken çekmiyor ve çok yakıt yakıyorsa, tork konvertörün
aşağıdaki parçalarından hangisi arızalı olabilir?
A) Pompa
B) Stator
C) Türbin
D) Hiçbiri
8. Türbin hareketini aşağıdaki parçalardan hangisine iletmektedir?
A) Pompaya
B) Giriş miline
C) Reaksiyon kovanına
D) Tevzi kovanına
9. Tork konvertör tek yönlü kavrama aşağıdakilerden hangisinde bulunur?
A) Statör
B) Pompa
C) Türbin
D) Kapak
10. Tork konvertörünün görevi aşağıdakilerden hangisi değildir?
A) Motor tarafından üretilen momenti artırmak.
B) Motor torkunu ileten otomatik debriyaj olarak görev yapmak.
C) Motor tarafından üretilen hızı artırarak aracın hızlı gitmesini sağlamak.
D) Otomatik transmisyon yağ pompasına hareket vermek.
Aşağıdaki cümleleri dikkatlice okuyarak boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü
yazınız.
11. Tork konvertöre ......(ATF)..... yağı konulur.
12. Tork konvertörlerin ana parçaları pompa, .....(türbin)... ve statordur.
13. Stator motor torkunu yaklaşık …%30-50… oranında artırır.
14. Tork konvertörde en çok görülen arıza statörde bulunan ……(tek yönlü kavrama)…
arızasıdır.
15. Tork konvertörlerde .......(pompa).... yağı basınçlı olarak türbine iletir.
16. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonların avantajlarından birisi değildir?
A) Otomatik transmisyonlu araçlar sürücüye rahatlık ve konfor sağlar.
B) Otomatik transmisyonların ömrü daha uzun olur.
C) Otomatik transmisyonlu araçlar geriye doğru kaçma yapmazlar.
D) Otomatik transmisyonların yedek parçası daha ucuzdur.
17. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonların kısımlarından birisi değildir?
A) Mekanik kumanda ünitesi
B) Hidrolik kumanda ünitesi
C) Pompa kumanda ünitesi
D) Tork konvertör
18. Otomatik vites kutularında hidrolik devrelere gerekli basınçlı yağı sağlayan parça
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tork konvertör
B) Yağ pompası
C) Planet dişli grubu
D) Kontrol ünitesi
19. Aşağıdakilerden hangisi hidrolik kontrol ünitesinin görevlerinden birisi değildir?
A) Motordan aldığı torku azaltarak planet dişlilere göndermek
B) Kavrama ve servolara gerekli basınçlı yağı göndermek
C) Çalışan parçaların yağlanmasını sağlamak
D) Motordan aldığı torku hidrolik basınca çevirmek
20. Alttaki Şekilde görülen otomatik transmisyon parçası
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Planet dişlileri
B) Yağ pompası
C) Valf
D) Servo
21. Aşağıdakilerden hangisi servo ve frenleme bantlarının görevlerinden birisidir?
A) Dişli sistemlerinin farklı parçalarını kilitleyerek vites değişimini sağlamak
B) Planet dişli sisteminin parçalarını yağlamak ve soğutmak
C) Tork konvertöre giden basınçlı yağı düzenlemek
D) Hidrolik devrelere giden yağın basıncını sınırlamak
22. Basınç regülatör supabı otomatik transmisyonlarda genellikle aşağıdaki parçalardan
hangisinin üzerinde bulunur?
A) Tork konvertör
B) Kontrol ünitesi
C) Frenleme bantları
D) Pompa
23. Otomatik vites kutusu çıkış milindeki hıza bağlı olarak gerekli vites durumlarının
oluşumunu sağlayan valf mekanizması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Beyin veya kontrol ünitesi
B) Governör
C) Servo ünitesi
D) Yağ pompası
24. Alttaki resimde görülen parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Governör
B) Valf kapağı
C) Çok diskli kavrama
D) Kontrol ünitesi (beyin)
25. Basınç regülatör supabının tork konvertöre gönderdiği basınç aşağıdakilerden
hangisinde doğru verilmiştir?
A) 1 – 2 bar
B) 2 – 2,5 bar
C) 3 – 5 bar
D) 5 – 7 bar
26. Aşağıdakilerden hangisi planet dişli sisteminin elemanlarından birisi değildir?
A) Güneş dişli
B) Planet dişli
C) Ayna dişli
D) Yörünge dişlisi
27. Aşağıdakilerden hangisi çok diskli kavramaların görevlerinden birisi değildir?
A) Vites değişimlerini sağlamak
B) Planet dişli sisteminin kilitlenmesini sağlamak
C) Tork konvertörü planet dişlilerden ayırmak
D) Tork konvetöründe oluşan torku artırmak
28. Aşağıdakilerden hangisi çok diskli kavramanın kısımlarından birisidir?
A) Fren bandı
B) Piston
C) Tek yönlü kavrama
D) Balatalı disk (pleyt)
29. Çok diskli kavrama bantları aşağıda verilen malzemelerden hangisi ile
kaplanmaktadır?
A) Kâğıt balata veya asbest
B) Sertleştirilmiş çelik
C) Bakır alaşımı
D) Sert kauçuk veya plastik
30. Otomatik transmisyonlu araçların kaygan zemin üzerinde vites değiştirirken veya
yüksek bir yere tırmanırken geriye kaçmasını engelleyen parça aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Frenleme bandı
B) Tek yönlü kavrama
C) Çok diskli kavrama
D) Servolar
31. Otomatik transmisyonda çok diskli kavramanın kavraşma konumuna geçebilmesi için
transmisyon yağ basıncı kaç bar olmalıdır?
A) 2 – 3 bar
B) 3 – 5,5 bar
C) 5,5 – 7 bar
D) 7 – 9 bar
32. Aşağıdakilerden hangisi tek yönlü kavramanın elemanlarından birisi değildir?
A) Tutucu yay
B) İç zarf
C) Piston kolu
D) Çekirdek
33. Alttaki Şekilde görülen mekanizmanın adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Helisel dişli sistemi
B) Hipoid dişli sistemi
C) Senkromenç mekanizması
D) Planet dişli sistemi
34. Mekanik kontrol ünitesi planet dişli sistemindeki, dişlilerin kırılması aşağıdaki
durumlardan hangisi ile kendini gösterir?
A) Fazla yakıt yakma
B) Çok fazla gürültü ile çalışma
C) Vitese zor geçme
D) Çekiş düşüklüğü
35. Aşağıdakilerden hangisi mekanik kontrol ünitesinin kısımlarından birisi değildir?
A) Çok diskli kavramalar
B) Tek yönlü kavrama
C) Planet diĢli sistemi
D) Kontrol ünitesi (Beyin)
36. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesine sinyal
gönderen sensörlerden birisi değildir?
A) Vites kutusu giriş hızı sensörü
B) Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü
C) ATF yağ sıcaklık sensörü
D) Hız sensörü
37. Otomatik transmisyonlarda elektronik kontrol ünitesi aşağıdaki aktüatörlerden hangisine
veri gönderir?
A) Ateşleme bobinlerine
B) Gaz kelebeği potansiyometresine
C) Vites kolu selonoidine
D) Fren basınç anahtarına
38. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesi görevlerinden
birisi değildir?
A) Kendi kendini test etmek
B) Vites değiştirme zamanlarının kontrolünü yapmak
C) Hidrolik basınç değişimlerinin ayarlanmasını sağlamak
D) Tekerlek hız sensörlerinden sinyal alarak fren sistemini çalıştırmak
39. Sistemden aldığı bilgileri küçük sinyallere dönüştürerek elektronik kontrol ünitesine
gönderen ve sistemin yönetilmesini sağlayan parçalar aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Sensörler
B) Valfler
C) Kontrol üniteleri
D) Bobinler
40. Aşağıdakilerden hangisi otomatik transmisyonda kullanılan bir devir sensörü olamaz?
A) Otomatik vites giriş mili devir sensörü
B) Hız sensörü
C) Ara mil devir sensörü
D) Tork konvertör devir sensörü
41. Alttaki Şekilde görülen sensör aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Yağ basınç sensörü B) Vuruntu sensörü
C) ATF yağ sıcaklık sensörü
D) Otomatik sensörü
42. Aşağıdaki vites konumlarından hangisi yanlış harfle kodlanmıştır?
A) P – Park vitesi
B) R – Kaygan zemin vitesi
C) D – Normal sürüş vitesi
D) N – Boş vites konumu
43. Elektronik kontrol ünitesinden çıkan veriler aşağıdaki gruplardan hangisine aktarılır?
A) Selonoid valf grubuna
B) Planet dişli grubuna
C) Devir sensörleri grubuna
D) Çok diskli kavrama grubuna
44. Otomatik vites elektronik kontrol ünitesi aşağıdaki elamanlardan hangisi ile veri
alışverişinde bulunmaz?
A) Devir sensörleri
B) Motor elektronik kontrol ünitesi
C) Vites değişimi sensörü
D) Servo ve kavrama sensörü
45. Planet dişli grubunun devrine göre çıkış torkunu elektronik kontrol ünitesine bildiren
sensör aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hız sensörü
B) Ara mil devir sensörü
C) Hararet sensörü
D) Giriş mili devir sensörü
46. Kademesiz otomatik vites kutuları olarakta bilinen sürekli değişken dişli oranlı vites
kutuları aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tiptronik
B) CVT
C) Multitronik
D) VVT
47. 1950’li yıllarda Hollandalı mühendis tarafından geliştirilen ve DAF 600 araçta da
kullanılan vites kutusunun adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) VDT
B) VVT
C) CVT
D) DSG
48. CVT transmisyonlarının temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor torkunu büyük oranda artırır.
B) Sürücüye manüel kullanım oranı sağlar.
C) Vites değişimi için çalışma aralığı içinde sonsuz dişli oranı sağlar.
D) Senkromeç sistemi bulunmadığı için daha sessiz çalışır.
49. İki adet konik disk çiftinden oluşan ve bir değişken yardımıyla sonsuz sayıda hareket
aktarım oranını kademesiz olarak değiştiren CVT elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kayış
B) Zincir
C) Elektronik kontrol ünitesi
D) Varyatör (değiştirici)
50. Aşağıdakilerden hangisi CVT vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Çelik band kayış sistemli
B) Zincir sistemli
C) Konik dişli sistemli
D) Küre geometrili
51. Krank milinin bağlandığı giriş diski ile Şaftın bağlandığı çıkış diski arasında tork
aktarımını sağlamak üzere yarım küreler kullanılan CVT vites kutusu çeşidi
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kayış sistemli CVT
B) Küre geometrili CVT
C) Zincir sistemli CVT
D) Çelik band sistemli CVT
52. Tiptronik vites kutusunun, otomatik vites kutularından farkı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Tiptronik vites kutularında tork konvertör yerine mekanik debriyaj kullanılır.
B) Tiptronik vites kutularının mekanik vites kutularından farkı yoktur.
C) Tiptronik vites kutularında manüel olarak hız artırma ve azaltma seçeneği
bulunur.
D) Tiptronik vites kutularında planet dişli sistemi kullanılmaz.
53. Tiptronik vites kutusunda kullanılan tek yönlü kavramanın görevi aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Tork aktarımını sadece bir dönüş yönünde aktarır. Ters yönde tork aktarmaz
B) Tek yönlü kavrama manüel kullanımda tork konvertörü kilitler
C) Tork konvertörüne daha fazla yağ pompalayarak güç artışı sağlar
D) Yağ pompasından çıkan basınçlı yağı hidrolik kumanda ünitesine taşır.
54. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik şanzımanın hidrolik kontrol ünitesinde bulunan
elemanlardan birisi değildir?
A) Elektrikli basınç kumanda valfleri
B) Planet dişli sistemi
C) Vites selenoid valfleri
D) Vites seçim ünitesi
55. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Sıralı sporshift vites kutusu
B) Elektronik vites kutusu
C) Geartronik vites kutusu
D) Sporshift vites kutusu
56. Pompa, türbin ve statörden oluşan otomatik transmisyon parçası aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Hidrolik kontrol ünitesi
B) Selenoid valf grubu
C) Planet dişli sistemi
D) Tork konvertör
57. Otomatik transmisyonlarda bulunan basınç regülatör supabı aşağıdaki parçalardan
hangisinde bulunur?
A) Tork konvertör
B) Hidrolik kumanda ünitesi
C) Mekanik kumanda ünitesi
D) Elektronik kumanda ünitesi
58. Otomatik transmisyonlarda bulunan kick-down anahtarının görevi aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Gerekli zamanlarda vitesin zoraki küçültülmesi sağlanır
B) Otomatik transmisyonun park kilidini çalıştırır
C) Tork konvertörde hız azalması sağlar
D) Vites değiştirme kolunu otomatik ayarlanmasını sağlar
59. Alttaki Şekilde görülen sistem aşağıda verilen
mühendislerden hangisi tarafından geliştirilmiştir?
A) Robert Bosch
B) Rudolph Diesel
C) Van Doorne
D) Karl Benz
60. Tiptronik vites kutularında manüel vites kullanımı aşağıdaki elemanlardan hangisi ile
sağlanmaktadır?
A) Gaz pedalı ve vites kolu kumandası ile
B) Direksiyon ve vites kolunda bulunan kumanda ile
C) Sistemin otomatik olarak kendini kumanda etmesi ile
D) Gösterge sisteminde bulunan anahtar ile
61. Aşağıdakilerden hangisi tiptronik vites kutusu çeşitlerinden birisi değildir?
A) Shiftronik
B) Steptronik
C) Touchshift
D) Manuel Gearbox
62. Tork konvertörde pompa ile türbin arasında bulunan parçanın adı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Yağ pompası
B) Statör
C) Rotor
D) Dişli çark
63. Otomatik transmisyonda kullanılan yağ aşağıdakilerden hangisidir?
A) ATF
B) 90 numara dişli yağı
C) PDS
C) Planet dişli yağı
64. Aşağıdakilerden hangisi planet dişli sisteminde bulunan dişlilerden birisidir?
A) Ayna dişli
B) Yörünge dişli
C) Istavroz dişli
D) Senkromeç dişlisi
65. Alttaki görülen hidrolik kontrol ünitesi elemanı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Akümülatör
B) Frenleme bandı
C) Yağ sıcaklık sensörü
D) Basınç supabı
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler
doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
66. (Y) Otomatik vites kutularında senkromenç mekanizması bulunur.
67. (Y) Tork konvertör motordan gelen torku azaltarak otomatik transmisyona aktarır.
68. (D) CVT sürekli değişken geometrili vites kutularında belirli aralıkta çok daha fazla
sayıda dişli oranı sağlanmaktadır.
69. (D) Hidrolik kontrol ünitesinin görevlerinden birisi tork konvertöre basınçlı yağ
göndermektir.
70. (Y) Akümülatör planet dişli mekanizmalarına daha fazla miktarda ATF yağı gönderir
71. (D) Debriyaj olmadığı için otomatik transmiyonlu araçların ilk harekete geçişi
sarsıntısız olur.
72. (Y) Yarı otomatik transmisyonlar, otomatik transmisyonlara göre daha gelişmiş bir
sistemdir.
73. (D)Otomatik transmisyonlar temel olarak tork konvertör, hidrolik kumanda grubu,
mekanik kumanda grubu ve elektronik kumanda ünitesinden oluşmaktadır.
74. (D) Otomatik transmisyonlarda kullanılan hidrolik valf grubu (beyin) basınçlı yağı
kontrol ederek gerekli yerlere gönderir.
75. (Y) Otomatik transmisyon elektronik kontrol ünitesi, motor elektronik kontrol ünitesi
ile veri alışverişinde bulunmaz.
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Otomatik%20Vites%20Kutular%C4%B1.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder