Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
1. (D ) Atölyede yangın ihtimaline karşın yangın söndürme tüpleri bulunmalıdır.
2. (Y ) Araçların egzoz gazlarını atölye içerisine atmalarında hiç bir sorun yoktur.
3. (Y ) Atölyelerde eski ve yırtık elbiselerle çalışma yapılabilir.
4. (D ) Atölye içerisindeki uyarı levhalarına uymak gerekir.
5. (Y ) Yakıtın depodan sisteme seviye farkı ile gönderilmesi bir depolama şekli değildir.
6. (Y ) Mekanik/elektronik tip şamandıralarda gösterge ile şamandıranın doğrudan bağlantısı vardır.
7. (Y ) Tüm araçlarda yakıt durumu sürücüye ibreli tip gösterge ile bildirilir.
8. (D ) Otomobil yakıt göstergesinde şamandıra benzeri bir düzenek bulunur.
9. (D )Dizel motorlar benzinli motorlara göre yakıt tüketiminde daha ekonomiktir.
10. (D ) Dizel motorlarda yakıt yüksek basınçlarda püskürtülür.
11. (Y ) Enjeksiyon sistemi sadece dizel motorlarda bulunmaktadır.
12. (D ) Dizel motorlarda ateşleme sistemi bulunmaz.
13. Yakıt depolarının içerisi niçin kaplanmalı veya boyanmalıdır?
A ) Yakıtın buharlaşmasını engellemek B ) Yakıt sarfiyatını engellemek C ) Korozyona engel olmak D ) Sızdırmazlık
14. Yakıtı depodan yakıt enjeksiyon pompasına gönderen parça aşağıdakilerden hangisidir?
A ) Yakıt rampası B ) Besleme pompası C ) Distribütör D ) Yakıt filtresi
15. Taşıtın menzili aşağıdakilerden hangisi ile alakalıdır?
A ) Depo şekliyle B ) Yakıt filtresiyle C ) Otomobil markası ile D ) Depo kapasitesiyle
16. Yakıt deposu kaç saatlik çalışma sonunda detaylı olarak temizlenmelidir?
A ) 1000 saat B ) 500 saat C ) 2000 saat D ) 1500 saat
17. Depodaki yakıtın miktarını görebilmek için yapılan sisteme ne ad verilir?
A ) Yakıt seviye tertibatı B ) Yüksek basınç tertibatı C ) Alçak hız tertibatı D ) Yakıt enjeksiyon pompası
18. Aşağıdakilerin hangisi dizel motorlarda kullanılan yakıttır?
A ) Benzin B ) Etanol C ) Motorin D ) LPG
19. Aşağıdakilerden hangisi dizel motorun elemanı değildir?
A ) Enjektörler B ) Distribütör C ) Kızdırma bujisi D ) Yakıt pompası
20. Aşağıdakilerden hangisi yakıt temizleme elemanıdır?
A ) Enjeksiyon pompası B ) Yanma odası C ) Filtreler D ) Yakıt boruları
21. Sıkıştırma zamanı sonunda silindir içerisindeki sıcaklık kaç derecedir?
A ) 80 – 120 °C B ) 300 – 600 °C C ) 400 – 800 °C D ) 600 – 900 °C
22. Dört zamanlı motorda bir iş elde etmek için krank mili kaç derece dönmelidir?
A ) 720° B ) 360° C ) 270° D ) 180°
23. Yakıtı enjeksiyon pompasından enjektörlere gönderen parça aşağıdakilerden hangisidir?
A ) Besleme pompası B ) Yüksek basınç boruları C ) Alçak basınç boruları D ) Yakıt pompası
24. Aşağıdakilerin hangisi besleme pompası çeşitlerinden değildir?
A ) Dişli tip B ) Paletli tip C ) Diyaframlı tip D ) Elektrikli tip
25. Aşağıdakilerin hangisi besleme pompası kontrollerinden değildir?
A ) Basma basıncı kontrolü B ) Vakum kontrolü C ) Püskürtme kontrolü D ) Debi kontrolü
26. Yakıt sistemindeki havayı almak için kullanılan eleman aşağıdakilerden hangisidir?
A ) Besleme pompası B ) Yakıt pompası C ) El pompası D ) Enjektör
27. Besleme pompasının debi kontrolünde ayar tezgâhı 500 dev/dk.da dönerken 300 basmada tüpte kaç cm³ yakıt toplanmalıdır?
A ) 900 cm3 B ) 800 cm3 C ) 1000 cm3 D ) 1100 cm3
28. Besleme pompasının basma kontrolünde manometrede okunan değer kaç kg/cm² arasında olmalıdır?
A ) 1-3 kg / cm2 B ) 3- 5 kg / cm 2 C ) 1,5-5 kg / cm2 D ) 1,5-3,5 kg / cm2
29. Yakıtın ilk temizleme ve süzme işlemini aşağıdakilerden hangisi sağlar?
A ) Yakıt filtresi B ) Hava filtresi C ) Durultma kabı D ) Enjeksiyon pompası
Aşağıdaki sorularda boşlukları doldurunuz.
30. Besleme pompası girişine sistemin havasının alınmasında kullanılmak üzere bir …(el pompası)… konulmuştur.
31. Günümüzde kullanılan besleme pompaları yakıtın basıncını, küçük hacimli motorlarda …(0,5)…-…(1,5)…. bar, büyük hacimli motorlarda ise …(1,5)…-…(3,5).. bar’a kadar yükseltir.
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
32. (D ) Yakıt boruları dizel yakıt sistemlerinde depodaki yakıtın sisteme taşınması ve fazla yakıtın depoya geri dönüş yapmasını sağlayan elemanlardır.
33. (Y ) Alçak basınç borularının içinden 15-35 kg/cm2 basınçta yakıt geçer.
34. (Y ) Yüksek basınç boruları dayanımının artırılması için plastik malzemeden özel olarak üretilmiş kalın cidarlı borular kullanılmaktadır.
35. (D )Yüksek basınç borularının 1000 bar ve daha fazla basınca dayanabilmesi ve esnememesi gerekmektedir.
36. (D ) Sızdırma ve geri dönüş borularında yakıt basınç değeri düşük olduğundan borularında yüksek basınçlara dayanabilme özelliğinin olmasına gerek yoktur.
37. Aşağıdakilerden hangisi dizel motorlarda yakıtın kötü temizlenmesinin sonucu değildir?
A) Yüksek yakıt sarfiyatı B) Duman oluşumu C) Kötü çalışma başlangıcı D) Yüksek performans
38. Aşağıdakilerden hangisi yakıt içerisindeki yabancı maddeleri temizleyen elemandır?
A ) Yakıt borusu B ) Yakıt pompası C ) Yakıt filtresi D ) Enjektör
39. Katlanmış kâğıt elemanlı filtrenin süzme kabiliyeti ne kadardır?
A ) 5-8 mikron B ) 3-5 mikron C ) 4-6 mikron D ) 4-8 mikron
40. Keçe elemanlı yakıt filtresinin bakımı yapılırken ne ile temizlenir?
A ) Benzin B ) Basınçlı hava C ) Mazot D ) Karbon tetra klorür
41. Yakıt sisteminde, daha iyi süzme sağlanmak için filtreleri nasıl bağlamalıyız?
A ) Paralel bağlantı B ) Karma bağlantı C ) Seri bağlantı D ) Düz bağlantı
42. Aşağıdakilerden hangisi yakıt filtre arızalarından değildir?
A) Filtre elemanları tıkanabilir. B) Filtre elemanları özelliğini kaybedebilir. C) Yakıt filtrelerinin su haznesi dolabilir. D) Filtrelerin dışı kirlenebilir.
43. Metal elemanlı filtrelerin süzme hassasiyeti ne kadardır?
A) 37 mikron B) 20 mikron C) 47 mikron D) 50 mikron
44. Kâğıt elemanlı filtreler yaklaşık kaç çalışma saatinde değişir?
A) 300 saat B) 500 saat C) 600 saat D) 400 saat
45. Kâğıt elemanlı filtreler yaklaşık kaç kilometrede değişir?
A) 5000-10000 km B) 10000-15000 km C) 15000-20000 km D) 20000-25000 km
46. Keçe elemanlı filtrelerin süzme kabiliyetleri ne kadardır?
A) 10-25 mikron B) 20-25 mikron C) 25-30 mikron D) 35-40 mikron
47. Aşağıdakilerden hangisi dizel yakıt sisteminin parçasıdır?
A ) Alçak basınç boruları B ) Plastik borular C ) Buji D ) Karbüratör
48. Dizel motorlarda enjektörler kaç kilometrede bir kontrol edilmelidir?
A ) 10.000 km B ) 20.000 km C ) 15.000 km D ) 5.000 km
49. Aşağıdakilerden hangisi enjektörlerin motora bağlantı şekillerinden değildir?
A ) Flanşlı tip bağlantı B ) Kaynaklı tip bağlantı C ) Vidalı tip bağlantı D ) Somunlu tip bağlantı
50. Enjektörlerin kontrolünde basınç değeri kaça ayarlanmalıdır?
A ) 130 kg /cm² B ) 120 kg /cm² C ) 100 kg /cm² D ) 150 kg /cm²
51. Dizel motorlarda sıkıştırılarak basıncı ve sıcaklığı yükseltilen hava üzerine yakıtı püskürten parça aşağıdakilerden hangisidir?
A ) Enjektör B ) Yüksek basınç boruları C ) Enjeksiyon pompası D ) Besleme pompası
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
52. (D ) Enjektörler 500 saatlik çalışma sonunda kontrol edilmelidir.
53. (Y ) Enjektörler sistemde hava ile soğutulur.
54. (D ) Hidrolik enjektörler özel şimler vasıtasıyla ayarlanır.
55. (D ) Motorlarda kullanılacak enjektör memesi seçilirken yanma odası şekli dikkate alınmalıdır.
56. (Y ) Dizel motorlarda en çok açık tip enjektörler kullanılmaktadır.
57. Motorun yakıt sisteminde hava varsa nasıl bir sonuç ortaya çıkar?
A) Motor kesinlikle çalışmaz. B) Motor tekleyerek çalışır. C) Motor ilk çalışmada fazla marş ile çalışır. D) Motor yakıt tüketimi artar.
58. Klasik sistemde alçak basınç hattında hava alma işlemi nereden gerçekleştirilir?
A) Depodan B) Besleme pompasından C) Filtre ve pompa üzerindeki hava alma vanasından D) Geri dönüş borularından
59. Klasik sistemde alçak basınç hattında hava alma işlemi nasıl gerçekleştirilir?
A) Motor marşta basılı tutularak B) El pompası ile C) Depo kapağını açarak D) Marşa basmadan gaza basılı tutularak
60. Yakıt sistemine hava ne zaman girer?
A) Depo kapağı açıldığında B) Depodaki yakıt tamamen bittiğinde C) Soğutma sistemi suyu azaldığında D) Filtreler kirlendiğinde
61. Hava alma işlemi hangi sıklıkta yapılmalıdır?
A) 5000 km’de B) Yılda bir C) 10000 km’de D) Sisteme hava girdiğinde
62. Hangisi ısıtma bujisinin sağladığı faydalardandır?
A) Soğuk motorda emisyonu ve sesi azaltır. B) Motorun daha az yakıt tüketmesinin sağlar. C) Daha çabuk hızlanmayı sağlar. D) Motorun yağ yakmasını önler.
63. Isıtma bujileri ne zaman çalışır?
A) Her zaman B)Yüksek devirlerde C) Tam gazda D) İlk çalışmada
64. Ön ısıtma süresi –20°C kaç saniyedir?
A) 2 sn. B) 15 sn. C) 8 sn. D) 12 sn.
65. Motor çalıştıktan sonra maksimum ısıtma süresi ne kadardır?
A) 20 sn. B) 40 sn. C) 70 sn. D) 90 sn.
66. Ön ısıtmaya kaç derece sonra ihtiyaç duyulmaz?
A) 20°C B) 80°C C) 50°C D) 70°C
67. Kaç derecede motor çalıştıktan sonra ısıtmaya gerek duyulmaz?
A) 80°C B) 20°C C) 50°C D) 70°C
68. Motor çalıştıktan sonra uyarı lambası yanıp sönüyorsa ne anlama gelir?
A) Motorun yeterince ısınmadığının işaretidir. B) Motorun ısındığının işaretidir. C) Isıtma bujisi arızası olduğunun işaretidir. D) Gösterge arızası işaretidir.
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
69. (Y ) Isıtma bujileri elektrik bağlantısı, seri bağlantıdır.
70. (D ) Kızdırma bujileri, yanma odasını motor sıcaklığına göre veya çevre ısısına bağlı olarak ısıtır.
71. (Y ) Motor çalıştığı sürece ısıtma bujileri de çalışır.
72. Aşağıdakilerden hangisi intercoolerin Türkçe anlamıdır?
A ) Ara ısıtıcı B ) Ara soğutucu C ) İlk soğutucu D ) Soğutucu
73. İntercooler radyatörü hangi malzemeden yapılmaktadır?
A ) Çelik B ) Demir döküm C ) Pik döküm D ) Alüminyum alaşımı
74. İntercooler sisteminin görevi nedir?
A ) Yakıt hava karışımını sıkıştırmak B ) Yakıt hava karışımını soğutmak C ) Turboya gelecek havayı soğutmak D ) Turbodan çıkan havayı soğutmak
75. İntercooler sistemi hangi basınç değerlerinde test edilmelidir?
A ) 30–50 psi B ) 45–80 psi C ) 25–60 psi D ) 20–50 psi
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
76. (Y ) Turbo ile intercooler birlikte çalışırsa daha düşük verim elde edilir.
77. (D ) İntercooler sisteminde su akışı hızı 0,75 m / sn.dir.
78. (D ) İntercooler sistemiyle silindir içerisine alınan hava miktarı artırılır.
79. (D ) Turbo sistemlerinde havanın, motor soğutma suyu ile soğutulması işlemine aftercooler sistemi denir.
80. (Y ) İntercooler turbo şarjın gönderdiği havayı ısıtmaya yarayan sistemdir.
81. Dizel motor yakıt sisteminde hangi yakıt hattı bulunmaz?
A) Alçak basınç hattı B) Yüksek basınç hattı C) Geri dönüş ve sızıntı hattı D) Pilot hattı
82. Turboşarjlı motorda motora gönderilen basınçlı havanın hava ile soğutulmasında ara soğutucu olarak kullanılan sisteme ne ad verilir?
A) İntercooler B) Aftercooler C) Piezoelektrik D) Radyatör
83. Turboşarjlı motorda motora gönderilen basınçlı havanın su ile soğutulmasında son soğutucu olarak kullanılan sisteme ne ad verilir?
A) İntercooler B) Aftercooler C) Piezoelektrik D) Radyatör
84. Enjektörlerden püskürtülen yakıtın basıncı ortalama hangi değerler arasındadır?
A) 20-50 bar B) 100-1500-bar C) 400-2000bar D) 1,5-3 bar
85. Aşağıdakilerden hangisi turboşarjın parçalarından birisi değildir?
A) Kompresör B) Enjektör C) Türbin D) Yatak kutusu
Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
86. (D ) Atölyede yangın ihtimaline karşın yangın söndürme tüpleri bulunmalıdır.
87. (D ) Dizel motorlarda ateşleme sistemi bulunmaz.
88. (Y ) Yüksek basınç boruları esnek borulardan imal edilebilir.
89. (D )Yakıtın depodan sisteme seviye farklı ile gönderilmesi bir depolama şeklidir.
90. (D ) Besleme pompası girişine sistemin havasının alınmasında kullanılmak üzere bir el pompası konulmuştur.
91. (D ) Hava-yakıt oran valfleri pompanın; değişen irtifa ve yük koşullarına göre motora giren hava miktarına orantılı olarak yakıt göndermesini sağlar.
92. (D ) Aşırı doldurma sistemlerinde havanın hava ile soğutmalı tipine intercooler sistemi denir.
93. (D ) Emme manifoldu basıncını istenen değerde tutarak turboşarj devrinin gereksiz bir şekilde yükselmesini önleyen acuator valfidir.
94. (D ) Isıtma bujileri elektrik bağlantısı paralel bağlantıdır.
95. (Y ) Depodaki yakıtın tamamen bitirilmesinde hiçbir sakınca yoktur
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Dizel%20Motorlar%C4%B1%20Yak%C4%B1t%20Sistemleri%20(Motorlu%20Ara%C3%A7lar).pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder