22 Şubat 2018 Perşembe

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Araç Teknolojisi Dersi Kalfalık Çalışma Soruları (Şarj Sistemleri)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.



Soruları slayt şeklinde izlemek isterseniz youtube sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

1. Akümülatörün görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Motor çalışırken aydınlatma sistemi ve özel alıcıları beslemek B) Motor çalışmazken diferansiyeli çalıştırmak C) Motor çalışmazken yağlamayı sağlamak D) Motor çalışmazken vites kutusunu çalıştırmak

2. Aşağıdakilerden hangisi alternatörün parçalarından değildir?
A) Rotor B) Stator C) Kasnak D) Selenoid 

3. Aşağıdakilerden hangisi şarj sistemi parçalarından değildir?
A) Alternatör B) Regülator C) Enjektör D) Akü

4. Alternatörde çekirdek ve bobinlerden meydana gelen sabit kısıma ne denir?
A) Stator B) Rotor C) Diyot D) Konjektör

5. Alternatörlerde genellikle alternatif akımı doğru akıma çevirmak için kaç diyot kullanılır?
A) 2 B) 4 C) 6 D) 18

6. Şarj sisteminin verdiği gerilim ve akımın özel bir üniteyle sınırlanmasını ve kontrol altında tutulmasını sağlayan üniteye ne ad verilir?
A) Regülatör B) Alternatör C) Şarj göstergesi D) Distribütör

7. Aşağıdakilerden hangisi mekanik regülatörlerin dezavantajlarından değildir?
A) Platinlerin açma kapama sırasında kıvılcım yaratması B) Ömrünün kısa olası C) Ayarının fazla oluşu D) Küçük ve hafif olması

8. Regülatörlerde kullanılan IC devresinin temel yapı malzemesi ince bir silikon chip olan, üzerine veya içerisine yerleştirilen, çok sayıda elektrik veya elektronik komponentlerin (transistor, diyot, kapasitör vb.) bulunduğu minyatür bir devredir. Burada hangi regülatör tipinden bahsedilmektedir?
A) Manyetik regulator B) Elektronik regulator C) Akım regülatörü D) Hız regülatörü

9. Manyetik regülatörler ile elektronik regülatörler arasındaki yapı farkı nedir?
A) Röle yerine elektronik regülatörde IC (entegre devre) bulunur. B) Kapak bulunması C) Bağlantısının cıvatalarla yapılması D) Görevlerinin farklı olması

10. Aşağıdakilerden hangisi M tip IC regülatör şarj lambasının yanmasının nedenlerinden değildir?
A) Platin aralık ayarının bozulması B) Rotor bobin devresinde açıklık C) Regülatör algılayıcısı (S terminali) devresinde açıklık D) Terminaldeki voltajın 13 voltun altına düşmesi

11. Motor krank mili kasnağından aldığı hareketi, su pompası, alternatör ve kompresör gibi sistemlere ileterek bu sistemlerin çalışmasını sağlar. Yukarıda sözü edilen şarj sistemi parçası hangisidir?
A) Alternatör kayışı B) Alternatör C) Regülatör D) Kasnak

12. Alternatör kayış gerginliği hangi değerler arasında olmalıdır?
A) 0.5-1.0 cm B) 1.0-1.5 cm C) 1.5-2.0 cm D) 2.0-2.5 cm

13. Alternatör kayışının sağlam olduğunu gösteren şekil aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap D Şıkkı




14. Alternatörü kayışının gerginliği pratik olarak nasıl kontrol edilir?
A) Başparmakla bastırılarak B) Bakarak C) Ölçerek D) Sökerek

15. Kayış gerginliğinin fazla olmasının sakıncası nedir?
A) İyi çalışır. B) Alternatör yatakları bozulur. C) Alternatör şarj etmez. D) Şarj lambası yanar.

16. Motor çalışırken şarj göstergesi yanarsa sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Marş motoru arızalıdır. B) Alternatör arızalıdır. C) Far ampulleri yanmıştır. D) Fan motoru arızalıdır.

17. Aracın göstergesinde şarj sisteminin çalışmadığını gösteren şekil aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap C Şıkkı



18. Alternatör şarj geriliminin değeri ortalama olarak aşağıdaki hangi aralıklar arasında olmalıdır?
A) 10.5-12 V B) 12-13.5 V C) 13.8-14.2 V D) 15-16.5 V

19. Şarj sistemi şarj voltajı fazla veya az olursa aşağıdakilerden hangisi zarar görür?
A) Akü B) Alternatör C) Marş motoru D) Regülatör

20. Şarj akımı kontrolünde okunan akım değeri alternatör akım değerinden kaç amperden fazla veya eksik çıkarsa sistemin arızalı olduğuna karar verilir.
A) 3 amper B) 5 amper C) 7 amper D) 10 amper

21. Araç için gerekli elektriği üreten parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Marş motoru B) Diferansiyel C) Debriyaj D) Alternatör 

22. Aşağıdakilerden hangisi şarj sisteminin parçası değildir?
A) Şarj göstergesi B) Regülatör C) Alternatör D) Distribütör

23. Alternatörde akım indüklenmesi aşağıdaki parçardan hangisinde meydana gelir?
A) Stator B) Rotor C) Regülatör D) Kollektör

24. Alternatörün sargılarında üretilen akımın çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A) DC B) AC C) Şiddeti değişen doğru akim D) Nötr akım

25. Alternatörde kullanılan diyotların (diyot taşıyıcının) görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) DC’yi AC’ye çevirmek B) AC’yi nötr akıma çevirmek C) AC’yi DC’ye çevirmek D) DC’yi nötr akıma çevirmek

26. Şarj sisteminin gerilim ve akımını ayarlayan parça aşağıdakilerden hangisidir?
A) Diyot B) Regülatör C) Rotor D) Stator

27. Şarj sisteminde üretilen gerilime olumsuz etkisi olan etken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Isı B) Soğuk hava C) Batarya D) Distribütör

28. Elektrik akımının tek yönde geçişine izin veren elektronik devre elemanının simgesi aşağıdakilerden hangisidir?
 Cevap C şıkkı





29. Aşağıdakilerden hangisi şarj sistemi elemanıdır?
A) Distribütör B) Platin C) Konjektör (regülatör) D) Endüksiyon bobini

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C5%9Earj%20Sistemleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder