21 Şubat 2018 Çarşamba

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Araç Teknolojisi Dersi Kalfalık Çalışma Soruları (Supap Sistemleri)

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.



Soruları slayt şeklinde izlemek isterseniz youtube sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

1. Külbütör manivelası ile supap başı arasındaki mesafeyi aşağıdaki parçalardan hangisi ayarlar?
A) İtici çubuklar B) Supap ayar düzeneği C) Mil üzerindeki yaylar D) Motor yağ basıncı

2. Külbütör mekanizması yağlanması nasıl sağlanır?
A) Çarpmalı yağlama sistemi ile B) Yağ pompasından gönderilen basınçlı yağ ile C) Külbütör mekanizması yağlanmaz. D) Gresörlükten gres yağı ile

3. Külbütör manivelası üzerindeki ayar sisteminin görevi nedir?
A) Supap ayarının yapılmasını sağlamak B) Külbütör manivelaları arasındaki mesafeyi ayarlamak C) Yağ basıncını ayarlamak D) İtici çubuk boyunu ayarlamak

4. Külbütör manivelası yataklandırmasındaki burçlarda aşınma meydana gelirse yapılacak işlem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yataklandırma bakır burçları değiştirilir. B) Sistem yağ basıncı artırılır. C) Mil üzerindeki yaylar bu aşıntıyı kapatır. D) Herhangi bir işlem yapılmaya gerek yoktur.

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere doğru sözcüğü yazınız.

5. Hidrolik supap iticilerinde kullanılan yağ basıncını …(yağ pompası)… sağlar

6. Aşağıdakilerden hangisi kam milinin görevlerinden değildir?
A) Supapları uygun zamanda açıp kapamak B) Motorun devrinin artırılmasını sağlamak C) Supapları istenilen miktarda açmak D) Supapları belirli bir açıklıkta tutmak

7. Aşağıdakilerden hangisi krank milindeki hareketin kam miline geçişinde kullanılmaz?
A) Kamlar vasıtasıyla B) Zincir vasıtasıyla C) Dişli vasıtasıyla D) Triger kayış vasıtasıyla

8. Kamların görevi nedir?
A) Yağ pompasını çalıştırmak B) Distribütörü çalıştırmak C) Kam milini yataklandırmak D) Supapları açıp kapatmak 

9. Motorlarda geniş kamlar neden kullanılır?
A) Supapların açık kalma sürelerini artırarak motordan yüksek güç elde etmek için B) Supapların açık kalma sürelerini azaltarak motor devrini düşürmek için C) Supapların açık kalma sürelerini artırarak soğumalarını kolaylaştırmak için D) Supapların açık kalma sürelerini artırarak yakıt tüketimini azaltmak için

10. Aşağıdaki kontrollerden hangisi kam millerinde yapılmaz?
A) Eğiklik kontrolü B) Sızdırmazlık kontrolü C) Muylu, kam ve yataklarında aşıntı kontrolü D) Eksensel gezinti kontrolü

11. Muylulardaki aşıntı, aşağıdakilerden hangisini etkiler?
A) Motorun yakıt tüketiminin artmasını B) Motorun yağ yakmasını C) Motorun ürettiği gücün artmasını D) Supapların açılıp kapanmasını

12. Kamlarında aşırı aşıntı olan bir motor aşağıdakilerden hangisini etkiler?
A) Kam milinin eksenel gezintisini B) Motor devrini C) Supapların açık ve kapalı kalma sürelerini D) Zaman ayar düzeneğinin çalışmasını

13. Kam mili eksenel gezintisi aşağıdakilerden hangisine yol açmaz?
A) Muylu, kam ve yatak aşıntılarını artırır. B) Supap mekanizmasında mekanik problemlere neden olur. C) Zaman ayar mekanizmasında mekanik problemlere neden olur. D) Silindir içerisine daha fazla karışım veya havanın alınmasını sağlar. 

14. Zaman ayar dişlilerinde niçin helis dişli kullanılmıştır?
A) Zaman ayar işaretlerini karşılaştırmak için B) Malzemeden kazanmak için C) Yuvarlak olması için D) Daha sessiz çalışması için 

15. Kam mili dişlisi ile krank mili dişlisi arasındaki oran ne kadardır?
A) Krank mili dişlisi kam mili dişlisinin üç katı kadardır. B) Kam mili dişlisi krank mili dişlisiyle aynı boyuttadır. C) Kam mili dişlisi krank mili dişlisinin yarısı boyutundadır. D) Kam mili dişlisi krank mili dişlisinin iki katı büyüklüğündedir.

16. Kam mili dişlisi hareketini nereden alır.
A) Volandan alır B) Biyel kolundan alır. C) Krank mili dişlisinden D) Krank kasnağından

17. Krank mili bir tur döndüğünde kam mili kaç tur döner?
A) Yarım tur döner B) Bir tur döner C) İki tur döner D) Üç tur döner

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere doğru sözcüğü yazınız.

18. Zaman ayar dişlilerini takarken birinci silindiri……(senteye)… getiririz

19. Supap zamanlamasının eksantrik mili ayarı, motorun hangi çalışma durumlarına göre yapılır?
A) Tork B) Rölanti C) Yüksek devir D) Hepsi 

20. Eksantrik mili nasıl ayarlanır?
A) Pnömatik B) Hidrolik C) Mekanik D) Elektrikli

21. Eksantrik mili nasıl ve krank milinin hangi açısında ayarlanır?
A) Emme eksantrik mili yalnızca iki konumda ayarlanır. Maksimum ayar aralığı 22° krank açısıdır. B) Emme eksantrik mili ayar aralığı dâhilinde her konumda ayarlanır. Maksimum ayar aralığı 52° krank açısıdır. C) Egzoz eksantrik mili ayar aralığı dâhilinde her konumda ayarlanır. Maksimum ayar aralığı 52° krank açısıdır. D) Egzoz eksantrik mili ayar aralığı dâhilinde yalnızca iki konumda ayarlanır. Maksimum ayar aralığı 40° krank açısıdır.

22. Eksantrik milinin ayarı için gerekli basınç hangisi tarafından oluşturulur?
A) Vakum pompası B) Motor yağ pompası C) Motor su pompası D) Elektrik pompası

23. Eksantrik mili hâl sensörlerinden kontrol ünitesine sinyal gelmez ise nasıl bir durum oluşur?
A) Yağ basıncı düşer. B) Yakıt sarfiyatı artar. C) Motor stop edilirse bir daha çalışmaz. D) Supaplar kilitli kalır.

24. Supap lastikleri ne zaman değiştirilir?
A) Supap ayarı bozulduğunda B) Lastikler ısıdan sertleştiğinde C) Supap yay tansiyonu azaldığında D) Yakıt tüketimi arttığında

25. Motor supap ayarı hangi durumda yapılır?
A) Ayar yapılacak silindir senteye alındığında B) Ayar yapılacak silindir bindirmeye alındığında C) Motor çekiş gücünü kaybettiğinde D) Motor yağ eksiltmeye başladığında

26. Aşağıdakilerden hangisi supap yayları kontrolünde yapılmaz?
A) Yaylar ısıtılır. B) Yay serbest boyu katalog değeri ile karşılaştırılır. C) Yay basıncı ölçülür. D) Yay eğiklik kontrolü yapılır.

27. Aşağıdakilerden hangisi supaplarda yapılan kontrollerden değildir?
A) Supap sapı aşınma kontrolü B) Supap tablası et kalınlığı kontrolü C) Supap oturma yüzeyi kontrolü D) Supap boyun eğikliği kontrolü 

28. I tipi motorlarda supaplar nerelerde bulunur?
A) Silindir kapağı B) Karter C) Motor bloku D)Manifoldlar

29. Külbütör mekanizmasının üzerini hangi parça kapatır?
A) Silindir kapağı B) Supap muhafaza kapağı C) Motor yağ karteri D) Motor bloku

30. Külbütör parmakları arasındaki yaylar sertliğini kaybederse aşağıdakilerden hangisi gerçekleşir?
A) Külbütör parmakları birbirine yaklaşır supap başına basmaz. B) Supap ayarı bozulur. C) Supap oturma yüzeyi bozulur. D) Supap yayı supabı kapatamaz.

31. Külbütör mekanizması söküldüğünde külbütör parmakları hangi şekilde takılır?
A) Ateşleme sırasına göre B) İlk baştaki en sona gelecek şekilde C) Söküldüğü sıraya göre D) Yan yana olanları birer atlatarak

32. Kam mili hareketini nereden alır?
A) Motor krank milinden B) Motor blokundan C) Piston kolundan D) Supap iticilerinden

33. Supap oturma yüzeyi ile yuva açısı arasında bir derece açı farkı olmasının nedeni nedir?
A) Supap sapının düzgünlüğünü sağlamak için B) Oturma yüzeyinin düzgünlüğünü sağlamak için C) Yuva aşınmasını önlemek için D) Supap yayının daha iyi baskı uygulayıp sızdırmalık sağlaması için 

34. Supap sapı ile kılavuz arasındaki boşluk standart değerin üzerinde olursa etkileri nasıl olur?
A) Kılavuz silindir kapağında hareket eder. B) Motor yağ yakar. C) Motor hararet yapar. D) Supap yanar.

35. Supap lastiklerinin görevi nedir?
A) Supap aşınmasını önlemek B) Supap kılavuzunun yanmasını önlemek C) Supap yay basıncını düzenlemek D) Supap sapındaki yağı sıyırmak

36. Supap tırnaklarının görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A)Supap sapını kılavuza bağlamak B)Supap yay tablası ve yayı supap sapına bağlamak C)Supap yuvasını supap oturma yüzeyine alıştırmak D)Supabın alıştırılmasını sağlamak

37. Motorda bir silindirde en az kaç supap bulunmak zorundadır?
A) Dört B) Üç C) İki D) Bir

38. Eksantrik mili üzerindeki helisel dişlinin görevi nedir?
A) Motor zamanlamasını sağlamak B) Distribütöre hareket vermek C) Motor volanına hareket vermek D) Su pompasına hareket vermek

39. Eksantrik milinde salgı eksantrik milinin neresinden ölçülür?
A) Orta muyludan B) En baştaki muyludan C) En sondaki muyludan D) Eksantrik milinde salgı ölçülmez.

40. Eksantrik milinde kam aşıntısı aşağıdaki hangi ölçme aleti ile ölçülür?
A) Komparatör B) Kumpas C) Çelik cetvel D) Mikrometre 

41. Kam aşıntısı standart değerden fazla olursa yapılacak işlem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kam mili yenisi ile değiştirilir. B) Kam mili tornalanır. C) Eksantrik miline yeni kam takılır. D) Kam mili muyluları değiştirilir

42. Aşağıdakilerden hangisi krank milinden kam miline hareket iletme şekillerinden değildir?
A) Zaman ayar dişlileri B) Triger kayışı C) Zaman ayar zinciri D) Zaman ayar muyluları 

43. Krank mili ile eksantrik mili arasındaki devir oranları aşağıdakilerden hangisidir?
A) 1 / 2 B) 1 / 5 C) 1 / 4 D) 1 / 3

44. Aşağıdakilerden hangisi supap sistemi parçalarından değildir?
A) İtici B) Yay tablası C) Supap yuvası D) Supap mili 

45. Kam mili üzerindeki kamların hareket ettirilmesi ile supap zamanlaması yapılan sistemlerde bir supaba kaç kam komuta eder?
A) 3 B) 2 C) 4 D) 5

46. Değişken supap zamanlaması yapılmasında aşağıdakilerden hangisi amaçlanmamıştır?
A) Motorun her devrinde yüksek tork elde etmek B) Yakıt ekonomisi sağlamak C) Silindirleri taze karışımla yeteri kadar doldurmak D) Silindir hacmini büyütmek 

47. Paletli tip supap zamanlamasını ayarlama sisteminde hangi eksantrik miline komuta edilir?
A) Egzoz eksantrik miline B) Emme eksantrik miline C) Emme ve egzoz eksantrik miline beraber D) Hiçbiri

48. Supap zamanlaması aşağıdaki parçaların hangisinin kontrolünde gerçekleşir?
A) Motor devir saatinin kontrolünde B) Motor devir sensörünün kontrolünde C) Motor kontrol ünitesinin kontrolünde D) Araç hızının kontrolünde

49. Kam mili üzerindeki kamların hareket ettirilmesi ile supap zamanlaması yapılan sistemlerde elektromanyetik kumanda elemanında manyetik alan oluşmadığında motor çalışmasına etkileri neler olabilir?
A)Herhangi bir etkisi olmaz. B) Yüksek devirlerde yeterli tork üretilmez. C)Akünün şarjı biter. D)Supap ayarı sürekli bozulur.

50. Supap zamanlamasının ayarlanmasında motor kontrol ünitesi devir sensöründen gelen bilgiye neden ihtiyaç duyar?
A)Motorun her devrinde supap zaman ayarlaması yapılacağından B) Aracın hız ayarlanması yapılacağından C)EGR sistemi çalışacağından D)EGR devre dışı bırakılacağından

51. Değişken kanatçıklı supap zamanlamasında aşağıdaki sensörlerden hangisi kullanılmaz?
A)Araç hız sensörü B) Su sıcaklık sensörü C)Eksantrik mili hâl sensörü D)Motor devir sensörü

52. VTEC supap zamanlayıcısında VTEC külbütörü motorun hangi durumlarında kullanılır?
A)Güç ve tork istenen durumlarda B) Motorun her devrinde C)Rölanti devirlerinde D)Hiçbiri

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Supap%20Sistemleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder